Foto: Luka Jeličić
Predstavnici Sindikata prometa i veza Hrvatske, udruženog u Savez samostalnih sindikata Hrvatske te Sindikata vozača i prometnih radnika Liburnija – Zadar u Gradskoj vijećnici održali su inicijalni sastanak s predstavnicima Grada Zadra i direktorom Liburnije, Edvinom Šimunovom vezano uz izmjene i dopune kolektivnog ugovora te poboljšanje materijalnog statusa vozača ove gradske tvrtke.
Plaće svim zaposlenicima Liburnije za travanj ove godine trebale bi u skladu s dogovorom biti veće za najmanje 10 posto, dok bi se do kraja lipnja trebao potpisati i novi kolektivni ugovor u koji će biti uglavljen i zahtjev za ukupnim povećanjem plaća od 15 posto do kraja godine na razini cijele tvrtke te ujedno i nova sistematizacija radnih mjesta s većim rasponom plaća između minimalca i složenijih poslova.
Mladen Novosel, predsjednik Saveza samostalnih sindikata Hrvatske istaknuo je kako je dogovor s gradonačelnikom i upravom Liburnije načelno postignut.
– U Liburniji, ali i na razini svih komunalnih društava na razini Grada Zadra, imamo problem što nam je raspon između najniže, minimalne plaće koja u ovom trenutku iznosi 700 eura (5.200 kuna) i nekakve srednje složene plaće možda oko 50 eura.
U ovom trenutku moramo razgovarati o novom kolektivnom ugovoru koji bi imao odnose između najniže plaće od 700 eura i ostalih plaća u Liburniji sukladno novim koeficijentima, odnosno razlika bi umjesto sadašnjih 1,5 puta trebala biti oko 3,75.
Cilj nam je najkasnije do 30. lipnja usuglasiti novi kolektivni ugovor, a zahtijevamo da sve razine plaća u Liburniji porastu minimalno za 15 posto sukladno inflaciji, odnosno porastu svih troškova života, kazao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Novosel.
Predstavnici Grada Zadra i Liburnije na ovom sastanku ukazali su na problem još uvijek blokiranog gradskog proračuna, koji bi trebao biti izglasan najkasnije do početka svibnja. No, usprkos tome direktor društva Šimunov je svima zajamčio povećanje od 10 posto već za ovaj mjesec.
– Nakon donošenja proračuna, najkasnije do 15. svibnja ponovno ćemo biti u Gradskoj vijećnici te konkretno dogovoriti povećanje svih plaća s tih 10 na 15 posto do kraja godine. Najkasnije do 30. lipnja u konačnici bi se trebao potpisati i novi kolektivni ugovor koji će sadržavati i to povećanje i nove koeficijente, sukladno pregovorima.
Dakle, odnos plaća između radnika u ovom trenutku je sveden na uravnilovku, a ne možemo prihvatiti da to postoji jer u tom slučaju i uz ovako male plaće radnici dodatno gube motivaciju ostanka u Liburniji, poručio je Novosel.
U ovom trenutku Liburnija ne može zaposliti nove vozače, niti mehaničare, a i postojeći odlaze i napuštaju tvrtku te se postavlja pitanje što će biti s tvrtkom ako se ne spriječi odljev prijeko potrebnih kadrova. Povjerenik Sindikata prometa i veza, podružnice Liburnija, Marin Sikirić još jednom je ukazao kako su plaće vozača ove gradske tvrtke u ovom trenutku male, ovisno o fondu sati, a kreću se u rasponu od 800 do 900 eura neto osnovne plaće.
– Želio bih istaknuti da mi je drago što su konačno dogovoreni rokovi te da će se kolektivni ugovor napokon potpisati s čime će se riješiti tarifni dio i nova sistematizacija koja je trenutno u fazi pregovora. Bitno je istaknuti kako je Gradska uprava svjesna da postoje određeni problemi unutar tvrtke, da su plaće male i da je ogroman broj ljudi koji napuštaju tvrtku, od mehaničara do vozača, čime se dovodi u pitanje poslovanje tvrtke.
Mislim da postoji dobra volja, koju je pokazao direktor Šimunov prihvaćanjem povećanjem plaća za 10 posto bez obzira na situaciju s gradskim proračunom, upravo s ciljem sprječavanja odljeva radne snage iz Liburnije.
Očekujemo potpisivanje tog kolektivnog ugovora, povećanje plaća u konačnici za 15 posto jer smatramo da bi povećanje pratilo postojeću inflaciju u proteklom razdoblju, ali i jer to zahtijeva tržište. Kao što znate, vozača na tržištu gotovo da i nema. Nastat će veliki problem ako ne spriječimo odljev i trenutne baze vozača, poručio je Sikirić.
Istaknuo je činjenicu kako Liburnija trenutno raspolaže s 35 mehaničara te 120 vozača, a da bi tvrtka normalno funkcionirala trebalo bi ih zaposliti bar još dvadesetak. Naime, u slučajevima oboljenja ili korištenja godišnjeg odmora, postojeći djelatnici ove gradske tvrtke nemaju zamjena.
– U ovom trenutku realno bi nam trebalo barem još 20 radnika. Nalazimo se u situaciji da ako netko ode na godišnji odmor ostali radnici moraju duplo više raditi kako bi se taj izostanak nadomjestio. Ako nema interesa za dodatnim zapošljavanjem u najmanju ruku bi se trebalo učiniti sve kako bi se barem postojeći vozači i mehaničari zadržali na svojim radnim mjestima unutar ove gradske tvrtke, zaključio je Sikirić.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ALARMANTNO
Zrak u Sarajevu najzagađeniji na svijetu među glavnim gradovima
Hrvatska
RELI
Rovanpera iduće sezone nastupa na svim WRC relijima
Crna Kronika
TEŠKE OZLJEDE
Troje mladih stradalih u eksploziji u Kninu, stabilnih vitalnih funkcija
Nogomet
EGIPATSKA ZVIJEZDA
Salah razočaran Liverpoolom i bliže je odlasku nego ostanku
Hrvatska
BIVŠI MINISTAR
Beroš pušten iz istražnog zatvora! ‘Na nikog nisam ljut, zahvaljujem institucijama što rade svoj posao’
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadar
glazbena diva
[FOTO] Doris Dragović napravila pravi spektakl na Višnjiku
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima