Foto: Arif Sitnica
OŠ Petra Preradovića u Zadru domaćin je petodnevnog međunarodnog skupa učitelja u čijem su fokusu klimatske promjene. Djelatnici škole ugostili su 35 kolega iz Turske, Portugala, Švedske i Belgije. Ovaj događaj dio je Erasmus + projekta koji nosi naziv Klimatske promjene i STEM obrazovanje u učionicama (eng. Climate change & STEM education in classrooms). Okupljeni prosvjetari imat će priliku, kroz različite radionice, raspravljati o relevantnim temama u kontekstu krovne teme, između ostalog, o održivom razvoju i zagađenju mikroplastikom.
Bitna tema
Konferencija je otvorena prigodnim nastupom dječjeg zbora OŠ Petra Preradovića, nakon čega je sudionike pozdravio Ante Barać, ravnatelj škole.
– Vodeći se principima jedinstva, jednakosti, prijateljstva i suradnje, Erasmus + program utjelovljuje duh Europske unije na polju obrazovanja. Drago mi je što je fokus u ovom periodu stavljen na očuvanje prirode i okoliša te uključivanje učenika u rasprave o bitnoj temi klimatskih promjena. Nadam se da svi zajedno, kroz promjene u načinu života, dijeljenjem znanja i edukacijom, možemo doprinijeti očuvanju našeg planeta, izjavio je ravnatelj Barać.
Jedna od sudionica seminara utjecajna je profesorica s portugalskog sveučilišta Universidade Lusófona, Cândida Rocha, koja se bavi proučavanjem klimatskih promjena i promicanjem svijesti o istima. Sudjelovala je na COP28, UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama te aktivno surađuje s vlastima malih otočnih država i država Afrike, s ciljem da se zemljama najizravnije pogođenim klimatskim promjenama pomogne da postanu što otpornije na njihove razorne posljedice.
Uloga učitelja
Profesorica Rocha komentirala je važnost koju imaju seminari poput ovog u Zadru, s obzirom na to da su usmjereni na učitelje čija je odgovornost odgojiti nove generacije, u čijim, pak, rukama leži briga za budućnost planeta.
– Ovdje smo da govorimo o klimatskim promjenama, temi koja je iznimno važna učiteljima. Svi smo ovdje učitelji i svi radimo na načinima prenošenja poruke o klimatskim promjenama. Ova je tema vrlo kompleksna i teško ju je objasniti jer ponekad čak i sami znanstvenici imaju poteškoća u razumijevanju svih aspekata klimatskog sustava. Mi kao učitelji imamo jako bitnu ulogu razumjeti što to znanstvenici govore o ovom problemu i stvoriti načine na koje ćemo educirati naše učenike o tome. Ako mi kao populacija, kao ljudski rod ne razumijemo što je potrebno činiti i ne poduzmemo određene mjere, nećemo preživjeti. Ako kao vrsta želimo preživjeti još mnogo godina, trebamo razumjeti što se događa, razumjeti koje su posljedice te zajedno stvoriti rješenja kako bismo se prilagodili klimatskim promjenama. Naša uloga učitelja, stoga, vrlo je bitna jer mi moramo prenijeti ova znanja budućim generacijama, naglasila je profesorica Rocha.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja