Foto: Arif Sitnica
OŠ Petra Preradovića u Zadru domaćin je petodnevnog međunarodnog skupa učitelja u čijem su fokusu klimatske promjene. Djelatnici škole ugostili su 35 kolega iz Turske, Portugala, Švedske i Belgije. Ovaj događaj dio je Erasmus + projekta koji nosi naziv Klimatske promjene i STEM obrazovanje u učionicama (eng. Climate change & STEM education in classrooms). Okupljeni prosvjetari imat će priliku, kroz različite radionice, raspravljati o relevantnim temama u kontekstu krovne teme, između ostalog, o održivom razvoju i zagađenju mikroplastikom.
Bitna tema
Konferencija je otvorena prigodnim nastupom dječjeg zbora OŠ Petra Preradovića, nakon čega je sudionike pozdravio Ante Barać, ravnatelj škole.
– Vodeći se principima jedinstva, jednakosti, prijateljstva i suradnje, Erasmus + program utjelovljuje duh Europske unije na polju obrazovanja. Drago mi je što je fokus u ovom periodu stavljen na očuvanje prirode i okoliša te uključivanje učenika u rasprave o bitnoj temi klimatskih promjena. Nadam se da svi zajedno, kroz promjene u načinu života, dijeljenjem znanja i edukacijom, možemo doprinijeti očuvanju našeg planeta, izjavio je ravnatelj Barać.
Jedna od sudionica seminara utjecajna je profesorica s portugalskog sveučilišta Universidade Lusófona, Cândida Rocha, koja se bavi proučavanjem klimatskih promjena i promicanjem svijesti o istima. Sudjelovala je na COP28, UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama te aktivno surađuje s vlastima malih otočnih država i država Afrike, s ciljem da se zemljama najizravnije pogođenim klimatskim promjenama pomogne da postanu što otpornije na njihove razorne posljedice.
Uloga učitelja
Profesorica Rocha komentirala je važnost koju imaju seminari poput ovog u Zadru, s obzirom na to da su usmjereni na učitelje čija je odgovornost odgojiti nove generacije, u čijim, pak, rukama leži briga za budućnost planeta.
– Ovdje smo da govorimo o klimatskim promjenama, temi koja je iznimno važna učiteljima. Svi smo ovdje učitelji i svi radimo na načinima prenošenja poruke o klimatskim promjenama. Ova je tema vrlo kompleksna i teško ju je objasniti jer ponekad čak i sami znanstvenici imaju poteškoća u razumijevanju svih aspekata klimatskog sustava. Mi kao učitelji imamo jako bitnu ulogu razumjeti što to znanstvenici govore o ovom problemu i stvoriti načine na koje ćemo educirati naše učenike o tome. Ako mi kao populacija, kao ljudski rod ne razumijemo što je potrebno činiti i ne poduzmemo određene mjere, nećemo preživjeti. Ako kao vrsta želimo preživjeti još mnogo godina, trebamo razumjeti što se događa, razumjeti koje su posljedice te zajedno stvoriti rješenja kako bismo se prilagodili klimatskim promjenama. Naša uloga učitelja, stoga, vrlo je bitna jer mi moramo prenijeti ova znanja budućim generacijama, naglasila je profesorica Rocha.
najnovije
najčitanije
Košarka
Euroliga košarkaša
Real Madrid svladao Partizan, Mario Hezonja ubacio 10 poena za 17 minuta
Nogomet
Liga nacija
Grci šokirali Engleze na Wembleyju, Erling Braut Haaland potopio Slovence
Plodovi zemlje i mora
Održavanje voćke
Smokvu treba orezati da ne postane vrlo razgranata
Nogomet
Liga nacija
Martin Erlić upozorava na Škote: ‘Čeka nas čvrsta ekipa , treba biti oprezan’
Plodovi zemlje i mora
prvo zimsko povrće
Pet nezaobilaznih aktivnosti u vrtu u listopadu
Zadar
LOKALNI IZBORI
Županijski odbor HDZ-a predložio imena za župana i gradonačelnika, doznajemo koja
Zadar
ŽENA ZMAJ
Ispovijest Zore Sumine: ‘Nakon dijagnoze moj je svijet stao, a onda je krenula borba…’
Zadar
U ČETIRI FAZE
Sljedeći tjedan počinju radovi u Brodarici, evo kada će i koje ulice biti zatvorene
KK Zadar
ZDENKO BABIĆ
VELIKA DEVETKA Prije 39 godina košarkaš Zadra postavio je svjetski rekord
Nogomet
sportska obitelj