
Foto: DOMAGOJ LEDIĆ
Dalmatinska podružnica Udruge za odnose s javnošću za sutra, 6. ožujka, sprema predstavljenje knjige »Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave« autora Drage Martinovića koju će predstaviti Mario Aunedi Medek, predsjednik HUOJ-a, Jerko Trogrlić, komunikacijski stručnjak, profesorica FHN Univerziteta u Mostaru Dijana Gupta, Ivica Nevešćanin, voditelj dopisništva Slobodne Dalmacije u Zadru i sam autor knjige.
Knjiga kroz 10 poglavlja i na 264 stranice obrađuje teme definiranja odnosa s javnošću i lokalne samouprave, ulogu i poslove službenika za odnose s javnošću u općinama i gradovima, kriznu komunikaciju u jedinicama lokalne samouprave, online medije, internu komunikaciju, strateško komuniciranje, odnose s medijima, medije i participativnu demokraciju u jedinicama lokalne samouprave, mrežne stranice i imidž grada.
U godini koja je pred nama, oblikovanje komunikacijskih strategija u lokalnoj sredini ključno je za uspjeh u političkoj sferi. Knjiga koja će biti predstavljena daje uvide praktičnog rada u području odnosa s javnošću i lokalne samouprave. Knjiga sadrži i studije slučaja, odnosno autorova iskustva iz rada u jedinici lokalne samouprave na mjestu savjetnika za odnose s javnošću.
Posao PR-ovaca
Martinović, znanstveni suradnik i docent, zaposlenik je javne uprave. Od 2008. do 2016. godine u jedinici lokalne samouprave na mjestu savjetnika za odnose s javnošću, a od 2016. do danas u županijskoj upravi na mjestu rukovoditelja.
Autor je triju knjiga i većeg broja znanstvenih i stručnih radova i članaka iz područja odnosa s javnošću, novinarstva, online medija i lokalne samouprave, odnosno javne uprave, te sudionik brojnih znanstvenih i stručnih skupova u zemlji i inozemstvu.
– Vjerojatno jedno od najtežih pitanja za službenika za odnose s javnošću je kada ga upitate što radi, koji su njegovi poslovi. Zašto je to tako teško pitanje? Iz vrlo jednostavnog razloga – zato što službenici za odnose s javnošću najčešće obavljaju brojne poslove od glasnogovornika, poslova protokola, istraživanja, organizacije brojnih svečanosti, pisanja objava za medije, pisanja govora.
Kada se nabrajaju poslovi službenika za odnose s javnošću stječe se dojam da su to osobe koje posjeduju brojne vještine, veoma široke opće naobrazbe, osobe koje su kontinuirano u procesu učenja, usavršavanja i treninga, i one to uistinu i trebaju biti, pojasnio nam je Martinović.
Poslovi službenika za odnose s javnošću ponajprije ovise o mjestu zaposlenja, jesu li zaposleni u privatnom ili javnom sektoru u nevladinoj organizaciji ili su samostalni, kao i o pozicioniranju unutar organizacije.
– Ako želimo utvrditi važnost i mjesto odnosa s javnošću u organizaciji potrebno je utvrditi gdje je ta funkcija pozicionirana unutar organizacije. Važan pokazatelj položaja i vrijednosti odnosa s javnošću unutar organizacije je njihova proaktivnost i uključenost u donošenje odluka, odnosno reaktivnost u organizacijama u kojima su aktivnosti odnosa s javnošću nižeg reda, dodao je Martinović.
Odnosi s javnošću svakim danom jačaju, sve je više posla u ovome području, a posao PR – ovaca postaje sve odgovorniji. PR će u budućnosti postati još važniji, posebno u kriznim situacijama što se i pokazalo u u doba pandemije uzrokovane koronavirusom, potresima i poplavama.
Kvalitetno komuniciranje
Upravo su se u tim situacijama otvorile nove prilike za našu struku, posebno u javnom sektoru gdje su PR-ovci pokazali snagu kvalitetnog komuniciranja s ciljanim javnostima.
– Vrlo je važno posebno u ovo vrijeme brze komunikacije putem društvenih mreža kada se dezinformacije i neprimjerena komunikacija šire brzinom vjetra, držati pod kontrolom informacije i pravilno ih i na vrijeme usmjeravati, odnosno iskoristiti prednost digitalizacije.
Zato je za našu struku važno specijalizirano obrazovanje, jer ova je struka multidisciplinarna i zahtijeva kontinuirano učenje. PR-ovci moraju imati veliku širinu znanja i puno dublje ulaziti u materiju jer je bitno shvatiti koji rizici postoje u nekoj temi, a reputacijski rizik je upravo jedan od ključnih rizika svake institucije ili tvrtke.
Za našu struku u idućim godinama vidim veliki potencijal za rast jer će kvalitetna i pravovremena komunikacija postati još važnija, zapravo bih rekao najvažnija, smatra Vlatka Vučić-Marasović.
Kada imate sustav u kojem relevantne osobe mogu davati relevantne informacije i službene informacije, to je nešto što građani prepoznaju, cijene i koriste.
– Vjerujem da će i obrazovanje u ovom dijelu jačati i da će za bavljenje ovim poslom trebati imati određeni stupanj obrazovanja. Očekujem da će se u javnom sektoru te u jedinicama lokalne samouprave posebno definirati potreba postojanja specijaliziranih radnih mjesta PR-ovaca za što će trebati biti školovan i imati određeno akademsko obrazovanje, zaključila je Vučić-Marasović.
najnovije
najčitanije
Nogomet
la liga
Barcelona preokretom do pobjede
Hrvatska
informativni kalkulator
Za manje od mjesec dana kreće povrat poreza. Očekuje ga 830 tisuća građana
Feelgood
odluke
Donosimo korisne savjete za postizanje ciljeva
Nogomet
premier liga
Kovačić zabio u pobjedi Cityja
Svijet
obilne padaline
Snijeg zameo dio Švicarske, promet se polako vraća u normalu
Županija
IZABRANA PONUDA
OPASNO RASKRIŽJE Na izlazu iz Murvice kružni tok radit će Colas Hrvatska, evo detalja
Hrvatska
BIVŠA MINISTRICA
OPLELA PO PJEVAČU! Vesna Pusić o Thompsonu: ‘Prodaje politički bezobrazluk, to je svinjarija’
Nogomet
Karlo i Domagoj Torbarina
Tati je nogomet doručak, ručak i večera tako da ni nama nije moglo biti drugačije
Zadar & Županija
Pripreme za "Dan D"
Dva HDZ-ova načelnika ne idu u utrku, a stranka neće imati kandidata ni u Vrsima?
KK Zadar
Skinuto breme