ponedjeljak, 29. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

NOVI BROJ LANTERNE

Rektor Faričić: Sveučilište treba pridonositi općem dobru i kvalitetnom životu na ovom prostoru

Autor: Portal ZL

14.02.2024. 11:25
Rektor Faričić: Sveučilište treba pridonositi općem dobru i kvalitetnom životu na ovom prostoru

Foto: Luka Jeličić



Iz tiska je izišao novi broj Glasnika Sveučilišta u Zadru Lanterna. U svom 16. izdanju časopis obrađuje različite teme vezane uz sveučilišni život i projekte u kojima sudjeluju profesori, nenastavno osoblje i studenti Sveučilišta.


– Lanterna poput svjetionika osvjetljava sveučilišne putove znanosti, visokog obrazovanja i drugih oblika naše prisutnosti u akademskom, društvenom i gospodarskom životu. Te naše aktivnosti u duhu su ostvarenja naše misije prema kojoj sebe vidimo kao prostor kreativnog stvaranja i transfera novih znanja i tehnologija, kao i vizije koju smo nedavno usvojili u sklopu Strategije razvoja Sveučilišta u Zadru 2023. – 2030. godine: Sveučilište u Zadru društveno je odgovorna akademska ustanova koja je generator znanja i pokretač inovativnih promjena zasnovanih na znanstvenoj izvrsnosti, potrebama društva te načelu jednakih mogućnosti i visokih etičkih standarda. To podrazumijeva višestruke doprinose društveno-gospodarskoj zajednici, od lokalne do međunarodne razine, a oni nisu usmjereni samo na zadovoljenje tržišta rada, iako je to važna sveučilišna funkcija, već i na intrinzičnu potrebu sustavnog proučavanja, razmjene ideja i tehnologija, spoznaja i metodologija u svim područjima znanosti i visokog obrazovanja kao humanističkim osnovama protkanih djelatnosti koje pridonose povećanju općeg dobra, kvalitete života te sustavne, sveobuhvatne i ustrajne skrbi o čovjeku, kao i fizičkom i socijalnom prostoru u kojemu različite društvene zajednice ostvaruju svoje životne potrebe, a ujedno i osjetljivom ambijentu u kojemu se ostvaruju višestruki kontakti i konflikti, istaknuo je u uvodniku rektor Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Josip Faričić.


S obzirom na to da je ovo prvi broj glasnika u njegovom rektorskom mandatu, predstavljena je Uprava Sveučilišta, odnosno prorektori i pomoćnica rektora za kvalitetu.  Istaknuta je važnost pripadanja alijansi EU-CONEXUS, o čemu svjedoči uspjeh međunarodne interdisciplinarne konferencije o vodenim i obalnim ekosustavima. Velikim intervjuom predstavljena je prof. dr. sc. Irena Burić s Odjela za psihologiju, koja je na temelju studije Sveučilišta Stanford na popisu 2 % najcitiranijih znanstvenika u svome području u 2022. godini.




Prof. dr. sc. Vera Graovac Matassi, nakon znanstvenog skupa „Stanovništvo između granica i teritorija: izazovi, krize i trendovi“ ističe kako Hrvatska od osamostaljenja nije provela dosljednu politiku demografske revitalizacije, dok se posljednjih godina demografska situacija znatno pogoršala.


– Hrvatska nema definiranu migracijsku politiku i možemo reći da je ona posljednjih godina bila stihijska, odnosno da je tržište rada oblikovalo migracijsku politiku Hrvatske. Međutim, krajem 2022. godine napravljen je pozitivan pomak kada je osnovana Međuresorna radna skupina za izradu Nacrta prijedloga dokumenta o imigracijskoj politici Republike Hrvatske. Nadam se da će taj dokument biti dobar korak prema upravljanju migracijama u Hrvatskoj te da će biti usmjeren ne samo na privlačenje visokoobrazovane strane radne snage i njihovu što lakšu integraciju pružajući im povoljne poslovne i životne uvjete, nego i na povratak hrvatskih iseljenika, ističe Graovac Matassi.


Prof. dr. sc. Dunja Brozović Rončević predstavila je rad  Centra za jadransku onomastiku i etnolingvistiku koji ove godine slavi 20. obljetnicu, izv. prof. dr. sc.. Teodora Vigato i izv. prof. dr. sc. Ivica Vigato knjigu „Silbenske kulturološke teme I“, prof. Iva Babić dvojezičnu slikovnicu „Pronađeno blago: Vulkan i Vinkovci“ koja je na ovogodišnjem Sajmu dječje knjige u Bologni uvrštena među 100 najboljih slikovnica, izv. prof. dr. sc. Jadranka Brkić-Vejmelka slikovnicu „Mirisi i okusi geografskih otkrića“…  Značajan dio časopisa posvećen je i aktivnostima studenata.