Utorak, 7. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

JOSIP ROGLIĆ

Održan tradicionalni geografski seminar Josipa Roglića

06.04.2024. 11:11
Održan tradicionalni geografski seminar Josipa Roglića

Foto: ARIF SITNICA



U organizaciji Hrvatskog geografskog društva, u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Odjelom za geografiju Sveučilišta u Zadru te Gradom Zadrom održan je tradicionalni geografski seminar Josipa Roglića. Ovogodišnji seminar nosi naziv Darovitost i daroviti učenici u nastavi geografije.


Jedan od značajnijih izazova suvremenog obrazovnog sustava jest prilagođavanje programa učenicima s posebnim potrebama, ali i darovitim učenicima, budući da rad s ovim skupinama djece i mladih zahtijeva prilagodbu nastavnih metoda, materijala i načina rada.


Cilj je ovog seminara pripremiti nastavnike geografije za rad s darovitim i motiviranim učenicima u sklopu redovite nastave, ali i u kontekstu izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Polaznici su dobili uvid u proces identifikacije darovitih učenika te su imali priliku upoznati se s mogućim metodama poučavanja istih. Na seminaru su, kao predavači, sudjelovali stručnjaci iz područja pedagogije, psihologije, geografije te sami nastavnici koji su predstavili primjere dobre prakse rada s darovitim učenicima unutar svojih škola.


Puni potencijal




– Posebni i daroviti učenici, jer su i to djeca s posebnim potrebama, iziskuju poseban pristup. Ne pristup koji bi vodio nekom elitizmu, ne pristup koji bi ih izdvajao iz njihove vršnjačke zajednice, nego poseban pristup koji će prepoznati jednu njihovu specifičnost s kojom se mi trebamo pozabaviti. Darovita djeca su dar drugoj djeci oko njih, svima nama i cijelome svijetu, izjavio je u uvodnom govoru rektor Sveučilišta u Zadru, Josip Faričić.


O izazovima i potencijalima darovite djece u uvodnom obraćanju osvrnula se i v.d. pročelnica Odjela za geografiju, Anica Čuka.


– Uz sve probleme, zahtjevnu administraciju, zahtjevne roditelje, treba naći snage i vremena i za ovu malu skupinu učenika o kojoj je danas ovdje riječ, za one darovite. Često rad s njima ne donosi financijske niti kakve druge benefite, ali iznimno ispunjava nastavnika i dobar je podsjetnik na razloge zašto je netko odabrao biti nastavnik. Znate i sami da to nije samo zanimanje, već i poziv. Darovitih ima možda pet do šest posto u ukupnoj dječjoj populaciji, no svakako su zaslužili da se unutar školskog sustava iznađe način da im se nastavnici mogu više posvetiti i omogućiti da i njima školovanje bude izazovnije, privlačnije i da do kraja razviju svoj potencijal. Možda neki od tih darovitih učenika postanu dio naše geografske zajednice, a vi onaj prvi mentor, nastavnik koji ih je uputio na studij geografije, kazala je v.d. pročelnica Čuka.


Testiranje na darovitost


Ivana Guglielmini, pomoćnica pročelnika Upravnog odjela za odgoj i školstvo Grada Zadra istaknula je kako već nekoliko godina u Zadru djeluje Centar za uočavanje i rad s darovitima – DAR Zadar.


– Grad Zadar već duži niz godina prepoznaje potrebu za radom s nadarenim učenicima. Prepoznaje potrebu za identifikacijom takvih učenika, a zatim i za osmišljavanjem rada s tim učenicima, budući da oni ne mogu dobiti sve što im treba kroz redovni školski proces. Zato smo osnovali 2021. godine Centar za uočavanje i rad s darovitima. Po testiranju svih učenika prvih razreda na darovitost jedinstveni smo u RH jer se testiranje na darovitost redovno provodi tek među učenicima četvrtog razreda osnovne škole, izjavila je Guglielmini.


Ovakvi seminari i centri naznaka su da je suvremeno školstvo na tragu prepoznavanja posebnosti svakog pojedinog učenika te da nastoji odgovoriti na različite potrebe djece kako bi se svi učenici osjetili pozvanima u potpunosti ostvariti sav svoj potencijal.


PIŠE: ANTONIA VODAN