Foto: Filip Brala
Od početka godine u Zadarskoj županiji ostvareno je 19.006 dolazaka i 53.801 noćenje. Predstavlja to u dolascima rast od gotovo pet posto i u noćenjima više od osam posto u odnosu na prethodnu godinu.
Domaći su turisti ostvarili 8.976 dolazaka i 19.584 noćenja, dok su strani turisti ostvarili 10.030 dolazaka i 34.217 noćenja. U promatranom razdoblju, možemo istaknuti kako su domaći gosti u odnosu na 2023. godinu ostvarili u dolascima rast od sedam posto, a u noćenjima skoro šest posto. Kod gostiju iz Njemačke zabilježen je rast od pet posto u dolascima i više od šest posto u noćenjima, kazala je Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije.
Turizam posebnih interesa
Upitali smo kakva su njezina očekivanja od ovogodišnje sezone i gdje vidi najveći potencijal za rast turističkog prometa u našoj regiji.
– U 2024. godini računamo na blago povećanje turističkog prometa od dva do tri posto, no jedan od naših glavnih ciljeva već niz godina je povećanje udjela turističkog prometa u pred i posezoni na čemu i dalje nastavljamo intenzivno raditi. Većina aktivnosti koje TZ Zadarske županije godinama provodi odnose se upravo na produljenje sezone. Tako Zadarsku županiju brendiramo kao destinaciju sa širokom paletom proizvoda posebnih interesa koji turiste privlače i u razdobljima izvan glavne turističke sezone, pojasnila je Kadija.
Spomenimo kako se uz aktivni turizam godinama posebice promoviraju i biciklistički i pješački turizam te nautički turizam, a najznačajniji iskorak posljednjih godina napravljen je na polju razvoja eno – gastro turizma koji se proteže kroz ključne stavke programa – od razvoja proizvoda, preko oglašavanja do prezentacija. Dodajmo još kako će, između ostalog, TZ Zadarske županije značajnije aktivnosti provoditi na jačanju poslovnog turizma.
– Naime, povratak turizma nakon pandemije, značajno je označio tzv. MICE segment što se očituje u turizmu u Zadarskoj županije, posebno u periodu pred i posezone. Stoga će TZ Zadarske županije analizirati postojeću i detektirati potencijalnu ponudu, provesti edukacije s dionicima o specifičnostima tržišta i trendovima kako bi osvijestili iste o važnost MICE tržišta i specifičnosti te pomogli dionicima da prepoznaju svoje postojeće potencijale i usmjerili ih u planiranju novih sadržaja i usluga. Također će se provoditi niz aktivnosti zajedno s HTZ-om i drugim regijama na promociji MICE segmenta, najavila je direktorica. Promocija i razvoj eno – gastro proizvoda nekoliko su godina okosnicom promotivnih aktivnosti Turističke zajednice Zadarske županije. Obilje prirodnih ljepota, plodna zemlja i bogatstvo mora donijeli su tako zasluženo našoj regiji laskavu titulu omiljene destinacije za gastroljupce. Zadarska županija svojim autohtonom ishranom, tradicijom uzgoja, te resursima i potencijalom, može izrasti u ozbiljnu konkurenciju podižući razinu ponude i kvalitete usluge.
Raj za gurmane
– Stoga je, kako bi se osigurala jedinstvena standardizacija te marketinški pristup, TZ Zadarske županije s ključnim partnerima – proizvođačima i ugostiteljima kao nosiocima razvoja, te ostalim dionicima čije uključenje je nužno za kvalitetan razvoj – Odjelom za poljoprivredu i Odjelom za gospodarstvo Zadarske županije, pokrenula još u 2020. godini program razvoja i unaprjeđenje ponude ovog vida turizma. U 2023. godini veliki dio naših aktivnosti odrađen je upravo s ciljem razvoja i unaprjeđenja eno-gastro ponude. I u 2024. godini nastavljamo istim smjerom, radimo na terenu sa sektorom, planiramo edukacije i radionice, ulagat ćemo u razvijanje ponude na OPG-ovima, te proširujemo suradnje s vodećim svjetskim vodičima za enogastronomiju jer ih konzumenti prate i vjeruju tim renomiranim brendovima, najavila je Kadija.
Planiraju, dodaje, nastaviti prezentacije u inozemstvu bazirane na eno-gastro priči te promidžbu kroz kampanje na društvenim mrežama, ali i kroz digitalne i tiskane kampanje. Svakako će tijekom godine uslijediti i još jedno izdanje susreta »Dana vina i gastronomije Zadarske županije«, a i nadalje im je cilj promovirati i slaviti zadarsku regiju kao regiju punu okusa, regiju koja je više od sunca i mora, gdje sunce i more stvaraju proizvode i jela izuzetnih okusa.
– Tako nastavljamo razvijati turistički proizvod koji je sezonski neosjetljiv, a s druge strane snažan motiv dolaska tijekom cijele godine, smatra Kadija, koja zajedno sa svojim suradnicima u ovoj godini planira više sajamskih predstavljanja.
Sezona sajamskih nastupa Turističke zajednice Zadarske županije započela je nastupima na specijaliziranim kamping sajmovima Vakantiebeurs u Utrechtu, u Nizozemskoj koji se održao od 10. do 14. siječnja 2024. i sajmu CMT u Stuttgartu, u Njemačkoj a koji se održao od 13. do 21. siječnja.
– Na oba sajma TZ Zadarske županije je ponudu Zadarske županije predstavila u okviru štanda Hrvatske turističke zajednice kao suizlagač, a zajedno s komercijalnim partnerima iz naše županije i to Ilirijom d.d. iz Biograda na Moru i Turisthotelom d.d. iz Zadra, podsjetila je Kadija.
Uslijedio je opći sajam MATKA u Helsinkiju u Finskoj, održan od 19. do 21. siječnja gdje se TZ Zadarske županije predstavila na zajedničkom štandu Turističkih zajednica županija Dalmacije i Like, a nakon njega sajam Travel & Adventure Show u New Yorku, održan od 27. do 28. siječnja gdje je nositelj nastupa bilo Predstavništvo HTZ-a za Sjedinjene Američke Države.
Gostovanja i sajmovi
– U veljači smo nastupili na općem turističkom sajmu FESPO u Zürichu u Švicarskoj gdje je Hrvatska bila zemlja partner, a u istom se razdoblju održao i sajam Vacances u Bruxellesu u Belgiji na kojem se TZ Zadarske županije predstavila na zajedničkom štandu TZ-a Dalmacije i Like. S istim smo partnerima zajednički nastupili na sajmu Destinations, održanom u Londonu u Ujedinjenom Kraljevstvu od 2. do 4. veljače. Na sajmu BIT u Milanu, gdje je nositelj nastupa bilo Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji, TZ Zadarske županije se predstavila od 4. do 6. veljače, a još je u tijeku i to do 18. veljače sajam F.R.E.E. u Münchenu, gdje se TZ Zadarske županije predstavlja zajedno s partnerima i to Ilirijom d.d. iz Biograda na Moru i Turisthotelom d.d. iz Zadra, a u okviru štanda Hrvatske turističke zajednice, rezimirala je Kadija.
U veljači je još planiran nastup u Nizozemskoj, u Utrechtu na sajmu Fiets en wandelbeurs, a koji će se održati od 23. do 25., dok će TZ Zadarske županije u ožujku samostalno ili s partnerima nastupiti na 7 sajmova. Planirani su nastupi u Njemačkoj na sajmu ITB u Berlinu, 5. do 7. ožujka, u Austriji na sajmu Ferienmesse u Beču, 14. – 17. ožujka, u Italiji na sajmu BMT u Napulju, 14.- 16. ožujka, u Španjolskoj na sajmu B-Travel u Barceloni, 15. – 17. ožujka, u Češkoj na sajmu Holiday World u Pragu, 15. – 17. ožujka, u Francuskoj na sajmu MAP u Parizu, 14. – 17. ožujka, te u Italiji na sajmu Freizeit u Bolzanu 25. – 28. ožujka.
– Proljetni ciklus nastupa na sajmovima zaključujemo s izlaganjem u Italiji na biciklističkom sajmu Fiera del cicloturismo u Bologni u travnju i nastupom u Njemačkoj u Frankfurtu, na sajmu IMEX u svibnju, dodala je Kadija, zaključivši kako će TZ ove i godine dodjeliti potpore događanjima putem dodjele bespovratnih novčanih sredstava.
– Potpore događanjima namijenjene su za događanja koja predstavljaju motiv dolazaka turista na destinaciju te stvaraju dodatnu ponudu s naglaskom na pred i posezonu. Također je jedan od ciljeva uravnoteženi turizam na svim područjima županije, stoga događanja u ruralnim područjima i na otocima mogu osvojiti dodatne bodove. Javni poziv za potpore događanja raspisan je u siječnju, a trenutno su sve pristigle kandidature u procesu obrade. U 2024. godini u programu rada TZ Zadarske županije je za potpore događanjima planirala iznos od 100 tisuća eura, zaključila je direktorica Kadija.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
MINISTAR OBRANE
Anušić: 2025. dostižemo izdvajanja od 2 posto BDP-a za obranu
Svijet
PRISTUPNI PREGOVORI
Crnoj Gori Hrvatska blokirala zatvaranje jednog poglavlja
Crna Kronika
SPLIT
Ispred postaje zapalio policijsko vozilo, uhićen je
Scena
Zajednički intervju
Ivan Rakitić i Raquel otkrili tajnu skladnog braka: ‘Mi smo posebni po tome…’
Nogomet
IZBORNIK
Zlatko Dalić: Poštujem sve protivnike, ali Hrvatska je s razlogom prvi nositelj
Zadar
VEĆ TRADICIONALNO
Sveta Luca darovala djecu na Pedijatriji
Zadar
kandidat za župana
Jure Zubčić: ‘Zbog aktivizma stvari gledam iz drugog kuta, a znate li tko mi je javljao afere?’
Nogomet
Legendarni zadarski (malo)nogometaš
Frane Fatović: ” Želim pokazati mladima da i s više od 40 godina mogu uživati u sportu”
Nogomet
talenti na okupu
Devet igračica i četiri igrača iz Zadarske županije u selektivnom kampu HNS-a
Zadar
FININE DRAŽBE