Petak, 10. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

PROJEKT NA ČEKANJU

Izgradnja odvodnje na Plovaniji odgodila radove

Autor: Nina Vigan

11.01.2024. 10:10
Izgradnja odvodnje na Plovaniji odgodila radove

Foto: Luka Jeličić



Već nekoliko mjeseci traju radovi u ulici Ulica admirala Jakova Šubića od Cezana na predjelu Plovanije koja je dio buduće transverzale koja će spojiti istok i zapad grada, od Bulevara prema Žmirićima. Riječ je o transverzali kojom će značajno rasteretiti promet u gradu, a ujedno će se obnoviti ili izgraditi nove prometnica, osobito na dijelu Ulice admirala Jakova Šubića od Cezana prema križanju s Ulicom Nikole Tesle koja je u poprilično lošem stanju, a uska Cezanova prometnica nije nimalo sigurna za mnoge školarce koji se ponekad kreću u tom smjeru prema Osnovnoj školi Bartola Kašića.


O uređenju prometnice, budućim planovima i završetku uređenja prometnice razgovarali smo s pročelnikom Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, Darkom Kasapom.


– U Ulici admirala Jakova Šubića od Cezana, Grad Zadar ima izlicitiranog izvođača koji je na čekanju dok ne bude gotov projekt aglomeracije. Onog trenutka kad završe radovi na odvodnji, mi krećemo s rekonstrukcijom ceste. Znači mi još nismo niti započeli s tim projektom što se tiče rekonstrukcije.




Rok je šest mjeseci od trenutka uvođenja u posao, a u Ugovoru imamo poček dok ne bude gotova aglomeracija, objasnio je Kasap dodajući kako je u cijeloj toj dužini prometnica prostorno planski predviđena i zamišljena kao dvotračna, širokih gabarita s nogostupom, biciklističkom stazom i tamo gdje je moguće zelenim pojasom.



Još traje projektiranje


– Nakon što završi izgradnja sustava odvodnje u Ulici Jakova Šubića od Cezana do Kožinskog prilaza uređivala bi se sama ulica, a u idućoj fazi projekt će se nastaviti od raskrižja s Ulicom Nikole Tesle pa dalje prema Veterinarskoj stanici.


Projektira se u ovom trenutku cesta povrh škole Bartola Kašića, a već se radi na cesti od Veterinarske stanice prema belafuškom groblju i prema Žmirićima. Prva faza je završena, druga iznad groblja se radi i ostale se projektiraju. To je cijela jedna nova transverzala, prometnica koja mora imati širinu, maksimalan nogostup, a svjesni smo činjenice da su tamo već odavno izgrađene kuće, naknadno legalizirane…


Ogroman je izazov to, pomiriti te dvije stvari, živote ljudi koji tu žive i izgradnju prometnice koja će praktično spajati istok i zapad grada, naglasio je pročelnik dodavši kako je dugoročan plan izgradnja četiri pravca kroz grad.


– Procjenjujem da ćemo u iduće dvije, tri godine realizirati cijelu transverzalu, nadam se da ćemo uspjeti, ali važno je da u ovoj godini realiziramo projekt u Ulici Jakova Šubića de Cezana, potom da na jesen započnemo dio križanja s Teslinom, nakon čega slijedi dio kod Veterinarske stanice, a sve bi završilo kod groblja Belafuža.


Cilj nam je da realiziramo četiri pravca na području grada, istok- zapad. Dakle, to su pravac uz Lipoticu i zgrade TIZ-a prema Put Dikla, zatim Tuđmanova ulica, treća je ova spomenuta transverzala od Bulevara prema Žmirićima i četvrta je Ulica Hrvatskog sabora. To bi bila osnovna mreža prometnica u gradu Zadru, za koju sam siguran da će jednog dana postati jednosmjerni zeleni valovi, istaknuo je Kasap.



Četiri transverzale


Grgo Peronja, direktor Odvodnje, kazao nam je, pak, kako bi radovi na ovom dijelu Plovanije trebali trajati još nekoliko mjeseci, ali da bi za točnu informaciju trebali kontaktirati i izvođača. Izvođač je tvrtka Ludwig Pfeiffer, međutim u trenutku objave ovog teksta nismo dobili povratnu informaciju ovog izvođača.


– Radovi idu dobro, na više od polovice ulice su postavljeni cjevovodi, međutim tu se radi o velikim betonskim šahtovima za koje treba vremena. Treba to šalovati, armirati, betonirati…, pa će se sigurno to sve raditi još nekoliko mjeseci, kazao je Peronja.


S obzirom na to da živimo u turističkom gradu u kojem se stvaraju velike gužve tijekom ljetne sezone, Grad Zadar radi na planovima u svrhu smanjenja ljetnih gužvi. Pročelnik Kasap nam je predstavio i plan rasterećenja Poluotoka.


– Postoje neke planovi i ideje. Na primjer, kad se napravi garaža na Ravnicama i uvede besplatan električni bus koji će voziti u krug oko Poluotoka, korisnici će imati mogućnost kretanja kroz Poluotok za cijenu parkinga na Ravnicama, a parking na Poluotoku bi trebalo ostaviti samo stanarima.


Imamo pred sobom dobru financijsku perspektivu gdje bi u idućih sedam godina mogli realizirati sve ovakve planove. Europska sredstava su tu da ih iskoristimo, a nakon završetka ove perspektive iznos sredstava neće biti ovoliki.


Sada imamo jednu zlatnu priliku realizirati sve ovo, od javnog prometa, prometa u mirovanju, rekonstrukcije prometnica i upravljanja prometom, a mi se tu borimo imamo li proračun uopće, kazao je Kasap dodavši kako je Zadar napravio velike iskorake, ali da imamo priliku napraviti još i više za buduće generacije koje će razvijati grad