Foto: LUKA JELIČIĆ
Larisa Pavlović-Petani ponovno je izabrana za ravnateljicu Dječjeg vrtića Radost na mandat od pet godina. Bila je jedina kandidatkinja na aktualnom natječaju, a s obzirom na to da je već dvadeset godina radila kao odgojiteljica, ne iznenađuje da je odluka Upravnog vijeća bila jednoglasna.
Ova predškolska ustanova trenutno broji 906 djece raspoređene u 10 područnih objekata. O njima brine 6 članova stručno-razvojne službe, 112 odgojitelja, 2 zdravstvena voditelja te voditelj sportskog programa. Ukupan broj djelatnika u DV-u Radost u pedagoškoj 2023./2024. godini je 186.
Kapaciteti upisa u DV Radost trenutno su u potpunosti popunjeni, a lista čekanja kreirana je u skladu s Rješenjem o upisima u pedagošku 2023./2024. godinu.
Partnerstvo i suradnja
Reizbor Pavlović-Petani svojevrsna je potvrda kvalitete njezinog rada tijekom prethodnog mandata od četiri godine, a koji su planovi, ideje i vizije u narednom mandatu ispričala nam je sama ravnateljica.
– Iznimna mi je čast i zadovoljstvo biti ponovno izabrana na mjesto ravnateljice Dječjeg vrtića Radost kao najveće gradske predškolske ustanove koja ima dugu tradiciju i visoku razinu kvalitete odgojno-obrazovnog rada niz godina. Tijekom protekle četiri godine posebnu sam pozornost posvetila daljnjoj afirmaciji odgojno-obrazovnog rada i ukupnog djelovanja DV Radost kao suvremene odgojno-obrazovne ustanove koja je otvorena prema unutra (timski rad, suradničko ozračje, kvalitetna komunikacija i odnosi) i prema vani (povezivanje s užom i širom društvenom zajednicom), a ovaj reizbor je potvrda svega toga. Moram priznati kako me novi mandat veseli iako sam istovremeno svjesna odgovornosti koju ova funkcija nosi i izazova s kojima će se biti potrebno suočavati, kazala je Pavlović-Petani.
Uloga ravnatelja u svakom dječjem vrtiću, pa tako i u DV-u Radost ključna je u oblikovanju kvalitete rada. Definiranje vizije, organizacijsko vođenje, razvoj kulture, osiguravanje uvjeta rada, razvijanje kurikuluma, briga o ljudskim resursima i suradnja sa zajednicom, sve to čini temeljne stupove uspješnog odgojno-obrazovnog procesa.
– U skladu s tim, navedenim područjima koja su ključna za kvalitetu rada, kao i do sada, posvetit ću posebnu pozornost. Moja vizija je vrtić kao mjesto koje omogućuje rast i razvoj svih svojih subjekata u poticajnom okruženju. Mišljenja sam kako cjelokupno djelovanje i razvoj ustanove počiva na zajedničkoj viziji svih dionika koja treba biti u skladu s načelima Nacionalnog kurikuluma te interesima lokalne zajednice, a utemeljena na humanim vrijednostima i povijesnoj baštini. S obzirom na navedeno, moje organizacijsko vođenje usmjereno je na jačanje i suoblikovanje zajedničke vizije dječjeg vrtića, odnosno na usklađivanje vrijednosti i stajališta svih djelatnika ustanove. U organizacijskom vođenju vrtića usmjerit ću se i dalje na osnaživanje partnerstva i suradnje, razvoj pozitivnih odnosa i timskog rada što je preduvjet razvoja zajedničke odgovornosti za djecu, prostor i cjelokupan odgojno-obrazovni proces, istaknula je Pavlović-Petani dodatno opisujući odgojno-obrazovni proces.
Uključenost roditelja
– Taj proces vodim kroz potpunu primjenu Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje odnosno Kurikuluma vrtića kao njegove implementacije s obzirom na njegove posebnosti. Svaka predškolska ustanova je jedinstvena te je upravo njezinom kulturom određeno ono što u odgojno-obrazovnoj praksi jest ili nije moguće postići. U skladu s tim, potičem razvoj kulture u DV-u Radost koja je u skladu sa suvremenom slikom o djetetu, dječjom prirodom i potrebama, a nastaje zajedničkim istraživanjem i učenjem svih dionika odgojno-obrazovnog procesa, naglasila je Pavlović-Petani.
Suvremena slika o djetetu temelji se na djetetu kao osobnosti već od rođenja te aktivnom subjektu procesa vlastitog učenja i razvoja. Pritom ova ravnateljica stavlja naglasak na povezivanje i širenje suradničkih odnosa, poticanje odgojitelja na promišljanje i razvijanje sposobnosti refleksije, zajedničkog učenja i istraživanja koje će doprinositi boljem razumijevanju djeteta i uloge odraslih u njegovom odgoju i učenju.
– Uz to, kako su obitelj i vrtić dva temeljna sustava u kojima se dijete rane i predškolske dobi razvija i raste, preduvjet kvalitete odgojno-obrazovnog rada jest kvalitetna uključenost roditelja kao ravnopravnih članova vrtića. Oblici suradnje s roditeljima imaju za cilj jačanje njihove roditeljske uloge i kompetencija kroz pružanje stručne pomoći i podrške te poticanje roditeljskog aktivnog sudjelovanja u odgojno-obrazovnom radu. Područje suradnje širi se i na lokalnu zajednicu te obuhvaća različite interakcije vrtića sa svojom okolinom, što pridonosi kvaliteti rada. Dakle, cilj mi je i dalje razvijati DV Radost kao predškolsku ustanovu koja je otvorena prema van odnosno spremna za interakciju i suradnju s različitim subjektima u lokalnoj zajednici što otvara prostor za unaprjeđivanje kvalitete rada, objašnjava Pavlović-Petani osvrnuvši se i na važnost osiguravanja individualnog pristupa.
Program za održivi razvoj
– Još jedan cilj odgojno-obrazovnog procesa u predškolskoj ustanovi je osigurati dobrobit djeteta kroz zdrav i uspješan individualni razvoj i uspostavljanje pozitivnih socijalnih odnosa te proširiti prostor dječjeg iskustva što se omogućuje upravo kroz suradnju roditelja i stručnih djelatnika te suradnju s užom i širom lokalnom zajednicom. U skladu s tim, DV Radost sa svojim područnim objektima, kontinuirano aktivno ostvaruje suradnju s mnogim vanjskim ustanovama kao i s drugim ustanovama koje doprinose povećanju kvalitete osnovne djelatnosti. S ciljem kvalitetnijeg predstavljanja odgojno-obrazovnog rada roditeljima, užoj i široj lokalnoj zajednici te zainteresiranoj javnosti, ali uz poštovanje zakonskih regulativa o zaštiti osobnih podataka, uz službenu internet stranicu vrtića, otvorili smo i stranice na društvenim mrežama Facebooku i Instagramu. Na ovaj način pružamo mogućnost uvida u razne informacije, aktivnosti i događanja u dječjem vrtiću, navela je ravnateljica.
Kada je riječ o poticanju kreativnosti i inovacije kod djece, ovaj vrtić provodi razne programe, a, kako kaže Pavlović-Petani, trenutno su u fazi planiranja izrade Programa za održivi razvoj.
– U sklopu redovnog, primarnog desetsatnog programa koji se temelji na razvojno – primjerenom kurikulu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja, provodimo brojne programe. Neki od njih su Program predškole, Program ranog učenja engleskog jezika, Sportski program, Program prevencije i sigurnosti djece u dječjem vrtiću s protokolom postupanja u kriznim situacijama i Program odgojno-obrazovnog rada prema koncepciji Marije Montessori. Uz to, DV Radost je dugogodišnji aktivni član udruge Lijepa Naša s međunarodnim dijamantnim statusom Eko škole, a trenutno smo i u fazi planiranja izrade Programa za održivi razvoj, izjavila je Pavlović-Petani ističući i program inkluzije djece s težim poteškoćama.
Usavršavanje djelatnika
– U okviru programa ostvaruje se i odgojno-obrazovni rad s djecom s teškoćama u razvoju odnosno inkluzija djece s težim poteškoćama koje su utvrđene od strane nadležnog Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom kao i djece s lakšim teškoćama. Jedan od naših osnovnih zadataka jest razvijati vrtić kao inkluzivnu zajednicu uvažavanjem djetetovih jakih strana i interesa, uključivanjem u vršnjačko okruženje, stvaranjem sigurnog i poticajnog okruženja, poštivanjem međusobnih različitosti te senzibilizacijom i pronalaženjem odgovarajućih oblika podrške, objasnila je Pavlović-Petani.
Kvalitetu vrtića određuju i profesionalne kompetencije odgojitelja i drugih stručnih djelatnika ustanove, način na koji ih primjenjuju u svojem radu te način na koji surađuju s drugim djelatnicima, roditeljima ili subjektima u lokalnoj zajednici, a sukladno tome ova će ravnateljica nastaviti s poticanjem svojih djelatnika na sustavno i cjeloživotno usavršavanje.
– S ciljem postizanja veće razine kvalitete, i dalje ću poticati stručne djelatnike na sustavno profesionalno cjeloživotno usavršavanje i napredovanje što vidim kao obvezu svakog stručnog djelatnika jer kvalitetan kurikulum nastaje, mijenja se i razvija iz prakse. Sukladno tome stručni djelatnici bit će, kao i do sada, kontinuirano uključeni u redovite programe edukacija. Neke od tema za koje postoji potreba za stručnim usavršavanjem i koje treba unaprjeđivati odabrane su na temelju zajedničke refleksije i promišljanja. Jedna od njih, a koja se trenutno provodi u vrtiću je »Inkluzija djece s teškoćama u razvoju«, edukacija Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak iz Zagreba koja se sastoji od 5 modula. Uz edukacije vanjskih suradnika, kontinuirano organiziramo stručne skupove, radionice i edukacije čiji su voditelji stručni djelatnici našeg vrtića, rekla je Pavlović-Petani te nabrojila neke od njih.
Montessori program
– Neki od realiziranih su »Montessori program u područnom objektu Višnjik II«, »Rano učenje engleskog jezika«, »Dokumentiranje u planiranju i oblikovanju kurikula vrtića«, »Komunikacija«, »Ključ uspješne suradnje/partnerstva s roditeljima u vrtiću«, Refleksivne radionice »Slap« i dr. Pedeset godina postojanja Područnog objekta Voštarnica pod nazivom »Naših prvih 50« obilježili smo bogatim programom, nizom aktivnosti, radionica i edukacija kroz studeni i prosinac u koje smo uključili brojne sudionike: djecu i roditelje, sveučilišne profesore, stručne suradnike i odgojitelje te gradske ustanove kao naše partnere i suradnike u odgoju i obrazovanju. Slijedom uspješnih suradnji i sudjelovanja u Erasmus + projektima, uključivanje u EU projekte smatram posebno značajnim za postizanje više razine kvalitete rada našeg vrtića kao i razvoj profesionalnih kompetencija stručnih djelatnika. Trenutno smo u procesu izrade novog projektnog prijedloga čemu smo pristupili s posebnom pažnjom i entuzijazmom, najavila je Pavlović-Petani.
najnovije
najčitanije
Scena
Glazbenica
Kim Verson novom pjesmom “We Can Fly” šalje jasnu poruku i pronosi priču
Crna Kronika
Užas na cesti
Dijete poginulo u naletu kamiona u Dugom Selu!
Županija
financijska potpora
Za programe udruga zaštite i istraživanja okoliša izdvojeno 20 tisuća eura
Style
Slikoviti zvončići
Korisni savjeti za uzgoj lobelije, biljke prekrasnih cvjetova
Hrvatska
ANNA MARIA RADIĆ
Po tjeralici uhićena bivša dužnosnica osuđena za sređivanje stana Josipi Pleslić
Zadar
POZNATI TURNIR
Dalmatinko Cup u Zadar dovodi 3500 sudionika i bivšu Zlatnu loptu
Crna Kronika
OMALOVAŽAVANJE STIJEGA
Zapalio hrvatsku zastavu, snimio video o tome i objavio. Sada je 18-godišnjak dobio mjesec dana zatvora
Županija
vječna ljubav
DIJAMANTNI PIR Anka i Anđelko Škontra iz Poljica Briga u dobru i u zlu 60 godina
Scena
"Praznici u maju"
Zagrebačka grupa Pavel predstavila je novu pjesmu
Zadar
PROMOCIJA TABLETIĆA