Nedjelja, 12. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

potrebno reguliranje

Grad Zadar ograničit će zakupljivanje javnog prostora

Autor: Goran Šimunov

27.11.2023. 08:50
Grad Zadar ograničit će zakupljivanje javnog prostora

Foto: Luka Jeličić



Među temama koje je uime Odjela Grada Zadra gradonačelnik Branko Dukić uputio gradskim vijećnicima na sljedeću, redovitu sjednicu, a koja je zakazana za 29. studenog, nalazi se i Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o zakupu javnih površina. O ovim izmjenama i dopunama već su govorili predstavnici Grada i Udruženja obrtnika, a na koje se, uz njihove kolege, poduzetnike, one ponajviše odnose.


U obrazloženju odluke pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom Tomislav Korona, podsjetio je kako je na snazi Odluka o zakupu javnih površina koju je donijelo Gradsko vijeće 29. prosinca 2017., a koja je dopunjena Odlukom o izmjenama i dopunama ove Odluke od 23. ožujka 2021. Ističu kako je primjenom Odluke o zakupu javnih površina uočena potreba dodatnog reguliranja odredbi zakupa javnih površina, a pogotovo za lokacije u zaštićenoj povijesnoj jezgri.


U Prijedlogu odluke tako se navodi kako se novootvorenim ugostiteljskim objektima uz koje poslovne prostore nije bila predviđena javna površina neće odobriti sklapanje ugovora o zakupu javne površine u razdoblju od 1. siječnja 2024. godine do 31. prosinca 2025. godine na području Mjesnog odbora Poluotok.




Također se predlaže i da gradonačelnik može umanjiti zakupljenu javnu površinu, kao i uskratiti izdavanje novih ugovora o zakupu javne površine zbog potreba javnog interesa, zaštite stare gradske jezgre, kao i u drugim potrebnim slučajevima u kojima je takvo postupanje nužno.



Predlaže se da sadašnjem zakupniku javne površine gradonačelnik može, a ne mora ponuditi neposredno sklapanje novog ugovora, kao i to da gradonačelnik može, a ne mora, raspisati javni natječaj za davanje u zakup javne površine ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu pod uvjetima koji budu navedeni u odluci o neposrednoj dodjeli u zakup, u roku od 30 dana.


U odnosu na rok dodjele zakupa javnih površina od sedam mjeseci i najdulje razdoblje zakupa, mijenja se na način da se javne površine za stolove, sjedalice i klupe ispred ugostiteljskih objekata dodjeljuju na rok od šest mjeseci i to za razdoblje od 1. travnja do 30. rujna tekuće kalendarske godine, te se dodaje najdulje razdoblje zakupa od tri godine.


Iz Grada pojašnjavaju kako ovakve izmjene imaju za cilj smanjenje ugovora o zakupu javne površine sezonskog karaktera u korist cjelogodišnjeg i višegodišnjeg zakupa, te revitalizacije stare gradske jezgre.


S ciljem poticanja višegodišnjeg zakupa javne površine, zakupnicima javne površine za postavu stolova, sjedalica i klupa ispred ugostiteljskih objekata koji zaključuju ugovore o zakupu javne površine na tri godine, a zakupninu žele platiti unaprijed, iznos zakupnine umanjit će se 10 posto od ugovorenog iznosa.