Foto: MISLAV KLANAC
Razvoj STEM vještina u brzorastućem globalnom digitalnom društvu od najveće je važnosti u sustavu obrazovanja. Prepoznao je to i projekt »STEM County«, koji je za svoj cilj imao poboljšanje vještina učitelja i učenika u osnovnim školama u Zadarskoj županiji modernizacijom školskih prostora, podizanjem kapaciteta učitelja, edukacijom učenika te razmjenom znanja i iskustava u STEM-u.
Provedbom projekta opremljeno je 13 STEM učionica u 13 osnovnih škola u Zadarskoj županiji od kojih su neke na otocima, a neke u ruralnim krajevima. Učenicima osnovnih škola uključenih u projekt pružene su jednake mogućnosti za edukaciju u STEM području bez obzira na mjesto edukacije.
Svi detalji projekta predstavljeni su na završnoj konferenciji koja je okupila projektne partnere iz Grada Zadra i Zadarske županije, te kraljevine Norveške, jer projekt je financiran sredstvima fonda »Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva« koji čini dio Financijskih mehanizama Europskog gospodarskog prostora i kraljevine Norveške.
Uvodni su govornici istaknuli kako je ovaj projekt budućnost našeg obrazovnog sustava, koji je usmjeren na praćenje razvoja tehnologija i njihove što ranije primjene u obrazovnom sustavu.
Nemjerljiv doprinos
Gradonačelnik Grada Zadra Branko Dukić naglasio je kako završna konferencija ovog projekta zapravo predstavlja novi početak za zadarske učenike.
– Upravo na temeljima ovog projekta oni su svoje nastavnike, mentore i novu opremu, uz stjecanje suvremenih vještina, iskoristi za uspješan nastavak školovanja i kasnije savladavanje izazova tehnološki naprednog društva kojem pripadamo. STEM pristup uobičajena je praksa u našim školama, poručio je Dukić, naglasivši kako grad danas ima aktivne centre izvrsnosti, organizira različite radionice i predavanja, a sve s ciljem daljnjeg poticanja mladih na istraživanje i kreativan pristup rješavanju zadataka.
– Najvažnije od svega, učenici su pokazali veliki interes za uključivanje u projektne aktivnosti. Interdisciplinarni pristup odgoju i obrazovanju iznimno je važan za budućnost naših najmlađih. Ulaganja su to u društvo znanja i izvrsnosti, rezimirao je gradonačelnik, dok je župan Zadarske županije Božidar Longin naglasio kako se brzina tehnološkog razvitka danas mjeri u danima, što znači adekvatnu i pravovremenu prilagodbu obrazovnih kurikuluma kako bi oni pratili zahtjeve tržišta rada.
– Decentralizacijom ovog projekta, učenici i nastavnici otočnih i škola u zaleđu imali su jednake prilike i mogućnosti kao i njihovi kolege u Zadru. Ovaj je projekt školama pružio konkretne alate, opremu i uređene učionice. Ono najvažnije, ali i nemjerljivo, pružio im je ogromno iskustvo, nova znanja i prijatelje, kazao je Longin, zaključivši kako je, zbog inflacije i poskupljenja građevinskih radova, Županija u suradnji sa JLU sufinancirala adaptaciju učionica.
Smanjenje razlika
Zamjenik veleposlanika Kraljevine Norveške u RH Helge Kluman Marstrander iz Zadra je poručio kako je i u diplomatskoj i profesionalnoj karijeri napredak u polju odgoja i obrazovanja uvijek činio prioritetnim.
– Nismo svi blagoslovljeni istim mogućnostima, zbog čega su i ulaganja u postojeću obrazovnu infrastrukturu i nastavni kadar od nepresušne važnosti. Tisuće će učenika tako kroz godine u 13 obnovljenih STEM učionica diljem županije u godinama pred nama moći istražiti svoju znatiželju i postavljati brojna pitanja. Kraljevina Norveška je u posljednjem programskom razdoblju kroz sredstva fonda »Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva« u Hrvatsku uložila 103 milijuna eura, poručio je Kluman Marstrander, naglasivši kako je glavni cilj fonda smanjenje društvenih i ekonomskih razlika kroz ulaganja u odgoj i obrazovanje.
Ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Šime Erlić zaključio je kako ministarstvo provodi ovaj financijski mehanizam Kraljevine Norveške i Europskog gospodarskog prostora. Sredstva su to koja funkcioniraju na način da Hrvatska zajedno s partnerima definira prioritete i područja u koja želi ulagati sredstva.
– Projekt je ovo čiji će se rezultati nastaviti mjeriti u godinama pred nama. Budućnost je našeg obrazovnog sustava. Konkurentnost globalne ekonomije i poslovi budućnosti temelje se na STEM-u. Debelo smo u četvrtoj industrijskoj revoluciji, koja nam donosi umjetnu inteligenciju i brojne nove mogućnosti koje daju posebnu dimenziju društvu i ekonomiji, poručio je Erlić, rezimiravši kako je najvažnije da djeca na području cijele regije imaju jednake obrazovne mogućnosti.
– Strukovna škola Vice Vlatkovića savršeni je primjer takvih ulaganja. Tvornica je to novih znanja i kadrova za poslove budućnosti, naglasio je Erlić.
Cilj je izvrsnost
Na okruglom stolu na kojem su sudjelovali ravnateljica Ustanove za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije »INOVAcija« Katarina Colić, ravnatelj Muzeja Vitenfabrikken John Arne Frafjord, v.d. pročelnika UO-a za odgoj i školstvo Joso Nekić, pročelnik županijskog UO-a za obrazovanje kulturu i šport Ivan Šimunić i rektor Sveučilišta u Zadru Josip Faričić, naglašeno je kako je cilj ovog projekta izvrsnost.
– Ustanova »INOVAcija« partner je na ovom projektu, jer naš je strateški cilj, osim izgradnje Centra za kreativne industrije, kontinuirano ulaganje u kreativne industrije s posebnim naglaskom na STEM i audiovizualnu industriju. U okviru ovog projekta naše su konkretne aktivnosti bile organizacija STEM tjedna i znanstvenog sajma s ciljem popularizacije ovog polja kod djece i mladih. Nama su edukacije jako bitne, jer u audiovizualnoj i kreativnoj industriji mahom se radi o deficitarnim zanimanjima, naglasila je Colić dodavši kako je sam norveški fond jako važan za financiranje razvojnih projekata ustanove.
Ravnatelj Muzeja Vitenfabrikken John Arne Frafjord kazao je kako je razmjena znanja i iskustava između hrvatskih i norveških obrazovnih djelatnika jedna od najvažnijih posljedica ovog projekta.
– Na raznim radionicama u Norveškoj bilo je 45 učitelja. U Norveškoj se kontinuirano radi na planovima i obogaćivanju STEM područja koja su zastupljena u našem obrazovnom sistemu, dodao je Frafjord, dok je Joso Nekić zaključio kako je izvrsnost potka ovog projekta.
– Kruna je ovo našeg višegodišnjeg truda sve s težnjom da podignemo kvalitetu našeg obrazovnog sustava. Preko ovog projekta ispričali smo filozofiju našeg UO-a prema cijelom sustavu, a to je izvrsnost, zaključio je Nekić.
najnovije
najčitanije
Svijet
južna koreja
Zbog neuspješnog uvođenja izvanrednog stanja pretresen ured predsjednika
Gastro
za svako nepce
Imamo recepte za nekoliko vrsta izvrsnih fritula
Županija
ULAGANJE U STUDENTE
Istražili smo razlike u iznosima stipendija u Zadarskoj županiji, na vrhu Obrovac
Hrvatska
stanje na cestama
Skliski kolnici diljem zemlje, vozače se poziva na oprez
Crna Kronika
opirao se uhićenju
Divljao po ambulanti na zadarskom području, liječnici prijetio smrću
Crna Kronika
u tijeku očevid
STRAVIČNA NESREĆA Ralicom u Gračacu naletio na pješakinje, jedna teško ozljeđena
Zadar
hotelski lanac
Hyatt Regency Zadar u potrazi za 150 radnika, u četvrtak organiziraju Dan karijera
Županija
opasne ceste
Devetero pješaka ozlijeđeno u naletima automobila na zebri
Županija
Javna rasprava do 27.12.
Nezadovoljstvo s Prostornim planom u Jasenicama. Baričević: ‘Izmjenama se napravilo pet koraka unazad’
Zadar & Županija
Više sreće drugi put