Foto: Arhiva ZL/Marin Gospić
Grad Zadar muku muči s brojem parkirnih mjesta u svim gradskim kvartovima tijekom cijele godine, a stanje se dodatno pogorša početkom ljetnih mjeseci i povećanjem broja domaćih i stranih gostiju. Osim parkirnih mjesta na javnim gradskim površinama, veliki problem su postala i privatna parkirna mjesta u sklopu stambenih zgrada kojih je na širem gradskom području iz dana u dan sve više i više.
Nekultura
Općepoznata je činjenica kako u novogradnji kupac uz stambeni dio u vlasništvo dobiva osigurano jedno ili dva parkirna mjesta označena rednim brojevima kako bi postojao određeni red među stanarima i njihovim posjetiteljima. Iako su u samim počecima ovakvog osiguranja parkirnog prostora isti bili osigurani fiksnim rampama čiji ključ su imali samo vlasnici, zbog praktičnosti mnogi su ih prestali zaključavati, očekujući minimum kulture sustanara i ostalih sudionika u prometu.
Tako sada imamo situaciju da se na privatna parkirna mjesta parkira tko stigne, posjetitelji, drugi stanari, vlasnici stambenih prostora i dr.
Jedan od primjera je i parkirni prostor oko Ducinih stambenih zgrada nadomak Poliklinike. Iako označena rednim brojevima, oznakama, prometnim znakovima upozorenja na odvoz Pauk službe, parkirna mjesta često su su predmet konflikta između vlasnika i pojedinih sustanara koji za svoje limene ljubimce nisu osigurali parkirna mjesta, ali si daju za pravo uzurpirati tuđu privatnu imovinu.
Ovi potonji idu toliko daleko da i fizički uklanjaju fiksne rampe s tuđih parkirnih mjesta i to bez ikakvog straha od mogućih posljedica.
Što preostaje stanarima i vlasnicima poslovnih prostora u ovom, ali i sličnim okruženjima, upitali smo Eduarda Duku, direktora gradske tvrtke Obala i lučice.
Naime, vlasnike privatnih parkirnih mjesta muči činjenica ukoliko nepropisno uzurpiranje privatnog vlasništva prijave Pauk službi, ista će se odazvati i nepropisno parkirano vozilo ukloniti, no o trošku vlasnika parkirnog mjesta koji će svoju satisfakciju i pravo morati dokazivati sudskim putem u kasnijem postupku i od vlasnika nepropisno parkiranog vozila potraživati naknadu prouzročenih troškova.
Tehnička služba
– Mi smo tehnička služba koja po nečijem nalogu podiže automobil. Nikada ga ne podižemo bez da dobijemo nalog od nadležnih službi. Prema tome, mi ne procjenjujemo je li automobil u prekršaju, odnosno je li vozač prekršitelj ili ne, za to postoje nadležne službe. Kada se radi o takvim situacijama, gdje netko uzurpira parkirno mjesto u privatnom vlasništvu onda bi mi trebali intervenciju takve vrste naplatiti od onog tko je naručio usluge Pauk službe, a on bi putem sudskog spora od prekršitelja tražio naknadu nastalih troškova. No to su tako rijetke situacije, imali smo ih nekoliko sličnih na primjeru kada se izvode određeni građevinski radovi zbog čega se zatvori gradilište, onda narudžbenicu za uklanjanje bespravno parkiranih vozila daje onaj tko je u tom trenutku nadležan za to gradilište, jer se u tom trenutku tu ne radi o prometnoj ili javnoj površini. Oni nama pošalju narudžbenicu za asistenciju, odnosno pomoć pri uklanjanju vozila koja smetaju pri izvođenju radova, nakon čega oni u daljnjem postupku utjeruju pravdu s onim tko je to učinio, objašnjava Duka i dodaje kako je to poprilično dugotrajna i komplicirana procedura.
– Što se tiče vlasnika privatnih parkirnih mjesta u sklopu stambenih zgrada, stvara se problem nama koji smo čista asistencija, i nije na nama da procjenjujemo je li netko tu stvarno u prekršaju ili ne. Zato mi to u takvim slučajevima naplaćujemo kao vrstu određene usluge nekomu. Vlasnik parkirnog mjesta mora dokazati da je vlasnik parkirnog mjesta. A, kako će on to dokazivati nama da je vlasnik te parcele, odnosno upravo tog označenog mjesta? Tu upadamo u proceduru koja izlazi izvan naše nadležnosti. Još jednom ponavljam, mi odrađujemo samo onaj uski tehnički dio, ističe direktor Obala i lučica.
Samo poštivati red
Svaki odvoz vozila, pa i ovog s privatnog parkirnog mjesta do sjedišta Pauk službe na Ravnicama u Ulici Marka Marulića 4, nesavjesnim sudionicima u prometu naplaćuje se 300 kuna, odnosno 39,82 eura, a osim toga trošak cijele ove priče raste i za iznos započete radnje premještanja, odnosno samog dolaska vozila Pauk službe u iznosu 150 kuna, odnosno 19,91 euro. Na ukupnu svotu nadodaje se i cijena usluge čuvanja vozila koja iznosi 50 kuna ili 6,64 eura po danu.
– Smatram da bi jedino rješenje ovog problema bilo da se svi držimo nekakvog reda u prometu koji je neophodan kako bi sve jednostavnije i bezbolnije funkcioniralo za sve nas, odnosno čitavu zajednicu. Red rješava sva ova vaša pitanja. Ako netko ne poštiva red, povlači čitav niz negativnih situacija i stvara poteškoće svima. Samo treba poštivati red. Ukoliko netko zna da na određenom mjestu ne smije parkirati, onda neka to ne čini. Ako pogledamo realno, kome bi palo na pamet doći u nečije dvorište i parkirati vozilo, ista je stvar s privatnim parkirnim mjestima u sklopu stambenih kompleksa, zaključuje Duka.
1.100 parkirnih mjesta sa senzorima
Grad Zadar je u sklopu projekta ZUM 4.0, u partnerstvu s gradskim tvrtkama Inovativni Zadar, Liburnija i Obala i lučice, razvio sustav pametnog parkiranja, sustav elektroničke naplate u javnom prijevozu, sustav informiranja u prometu i javnom prijevozu, komplementarne mobilne aplikacije Zadar Smart City (koja u sebi sadrži i ZadarSmartCity karticu) i Zadar Parkin te Centralni informacijski sustav (CIS), kao srce cijelog projekta.
Unutar aplikacije Zadar Smart City integrirana je i »Zadar Parkin« aplikacija čiji je cilj jednostavni sustav navođenja do slobodnih parkirališnih mjesta na užem gradskom području kako bi se smanjila nervoza u prometu. Više od 1.100 javnih parkirnih mjesta u užem središtu Zadra u zoni naplate opremljeno je senzorima za detekciju vozila. Oni putem gradske mreže dostavljaju centralnom serveru informaciju o statusu zauzetosti pojedinog parkirnog mjesta. Ovo je prva aplikacija koja ne radi na način da vam pokaže slobodno mjesto jer postoji velika vjerojatnost dok vi dođete do tog slobodnog mjesta da će se na njemu već netko parkirati, pa nema nikakve logike da vas aplikacija navodi na mjesto koje će dok do njega dođete biti zauzeto. Ono što ova aplikacija radi jest da kazuje koja parkirna mjesta su jače, slabije, najmanje zauzeta ili postoji velika vjerojatnost da se nađe slobodno mjesto.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja