Foto: Luka Jeličić
Špica je turističke sezone, gužve na prometnicama, plažama i u restoranima. Hrvatska je zašla u najfrekventniji turistički mjesec, te prema podacima koje nam je dao direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, već rušimo rekorde.
– Nakon prve polovice srpnja imamo puno razloga za zadovoljstvo. Ostvarili smo oko devet milijuna dolazaka i preko 40 milijuna noćenja, što je 12 posto više u dolascima i šest u noćenjima, počeo je Staničić, istaknuvši kako smo u plusu i što se tiče usporedbe s dosada rekordnom 2019. godinom.
Rekordna špica
Sigurno koračamo prema glavnom dijelu turističke sezone. Iza nas prvi je pravi udarni turistički vikend.
– Srpanj je na razini prošlogodišnjih brojki s preko dva milijuna dolazaka i oko 13 milijuna noćenja. Najpopularnije destinacije ponovno su Istra i Kvarner, te splitska i zadarska regija. Imamo očekivanu dinamiku turističkog prometa u odnosu na prošlogodišnje rezultate, iako su neke destinacije osjetile pad posjećenosti. Turistička godina ima 12 mjeseci. Najave su dobre za ostatak špice, kao i za posezonu, kazao je Staničić, istaknuvši kako je na nacionalnoj razini ove godine zabilježen porast broja kreveta za više od 59 tisuća.
– Više je faktora koji utječu na turističke tokove. Osim broja ležajeva, prošli smo i kroz oscilacije u dosadašnjem dijelu turističke godine zbog rasporeda blagdana, što onda utječe na ritam turističkog tržišta s naših emitivnim tržišta, rekao je Staničić, pojasnivši kako aviopromet još uvijek prolazi kroz turbulentno razdoblje.
– Nešto je manje gostiju iz Skandinavije, dok osjećamo snažan porast britanskog tržišta, što je naročito važno za naše južne destinacije. Tržište uvijek treba promatrati u dužem razdoblju i kao jednu komplementarnu cjelinu, rekao je Staničić, dodavši kako je s kolegama u Zadru raspravio sve najvažnije točke za uspješnu sezonu, kao i prezentaciju Strateškog, marketinškog i operativnog plana HTZ-a.
– Prema strategiji krojit ćemo buduće planove marketinga i promocije Hrvatske i njezinih specifičnih regija s naglaskom na održivom cjelogodišnjem turizmu uz bogatu ponudu temeljenu na prirodnim atrakcijama i osobitostima svake regije. Želimo se repozicionirati na tržištu i Hrvatsku promovirati kao kvalitetnu premium destinaciju. S obzirom na raznolikost ponude, ne zanemarujemo niti jedan segment tržišta, zaključio je Staničić.
Nema srpanjske rupe
Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije naglasila je kako uspješno ulazimo u špicu sezone, nakon što smo u prvih šest mjeseci ostvarili plus od tri posto u dolascima i sedam posto u noćenjima.

– Srpanj je u skladu s rezultatima od prošle godine, te su naša najvažnija emitivna tržišta i dalje ona srednje i istočne Europe, te očekujemo pozitivan nastavak sezone, kazala je Kadija, pohvalivši virske ugostitelje i iznajmljivače, koji za koji dan očekuju milijunto noćenje ove sezone.
– Vir je destinacija usmjerena na obitelji i obiteljski turizam, kao i na naše domaće turiste, koji su važna karika u uspjehu naše sezone. Kod njih je malo izraženiji udio nekomercijalnog smještaja, što naravno mijenja ukupne brojke, dodala je Kadija, naglasivši kako srpanjska rupa zapravo ne postoji.
– Mi rupe ne vidimo, jer nam je srpanj trenutno na razini prošlogodišnjih rezultata. Težimo cjelovitoj turističkoj godini, što napokon nakon pandemije možemo i ostvariti. Visoka koncentracija prometa u tom je razdoblju bila fokusirana na dva ljetna mjeseca, zbog čega nam se sada ponekad i čini kako je turista manje, što zapravo nije tako, pojasnila je Kadija, rekavši kako u Zadarskoj županiji živi cjelogodišnji turizam sa svojim zakonitostima i oscilacijama.
Vir turistički šampion
Direktor virske turističke zajednice Srđan Liverić kazao je kako sredinom tjedna očekuju milijunto noćenje. Na Viru je trenutno 34 tisuće turista, a ove godine bilježe povećanje dolazaka od 35 posto i noćenja od pet posto.
– Od početka godine bilježimo 10-postotni rast u noćenjima i dolascima, tako da smo jako zadovoljni. Najveći je broj turista iz zemalja Istočne Europe, našeg susjedstva, a bilježimo i dolaske gostiju iz Italije i Francuske, kazao je Liverić, naglasivši kako se taj broj svakodnevno povećava.
– Sudeći prema početku ljeta, ovo bi uistinu, mogla biti sezona iznad svih rekorda na otoku Viru. Na Viru se ništa ne događa slučajno. Marketinški obrađujemo sva najeminentnija turistička tržišta, te nakon 15 godina rada napokon vidimo učinke naše strategije, pojasnio je Liverić, rekavši kako na Viru raste udio komercijalnih turista.
– Turisti koji su bili vikendaši danas se sami bave iznajmljivanjem, tako da fama o nekomercijalnom turistu živi u prošlosti, dodao je Liverić.
najnovije
najčitanije
Novosti
DJELO VANDALA
Tito ostao bez glave
Crna Kronika
kriminalistička istraga
Muškarac (49) u Benkovcu ukrao katalizator, a djevojka (20) u Zatonu pumpu za vodu
Crna Kronika
POLICIJA IMALA POSLA
Pijani muškarac radio nered na Adventu, a žena opljačkala trgovinu na Bulevaru
Sport
ATLETSKA UTRKA
Sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam dogurao do 28. izdanja
Crna Kronika
Tragedija
Ubijena žena je majka troje djece, a uz to je bila i trudna
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!
