Foto: Luka Jeličić
Špica je turističke sezone, gužve na prometnicama, plažama i u restoranima. Hrvatska je zašla u najfrekventniji turistički mjesec, te prema podacima koje nam je dao direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, već rušimo rekorde.
– Nakon prve polovice srpnja imamo puno razloga za zadovoljstvo. Ostvarili smo oko devet milijuna dolazaka i preko 40 milijuna noćenja, što je 12 posto više u dolascima i šest u noćenjima, počeo je Staničić, istaknuvši kako smo u plusu i što se tiče usporedbe s dosada rekordnom 2019. godinom.
Rekordna špica
Sigurno koračamo prema glavnom dijelu turističke sezone. Iza nas prvi je pravi udarni turistički vikend.
– Srpanj je na razini prošlogodišnjih brojki s preko dva milijuna dolazaka i oko 13 milijuna noćenja. Najpopularnije destinacije ponovno su Istra i Kvarner, te splitska i zadarska regija. Imamo očekivanu dinamiku turističkog prometa u odnosu na prošlogodišnje rezultate, iako su neke destinacije osjetile pad posjećenosti. Turistička godina ima 12 mjeseci. Najave su dobre za ostatak špice, kao i za posezonu, kazao je Staničić, istaknuvši kako je na nacionalnoj razini ove godine zabilježen porast broja kreveta za više od 59 tisuća.
– Više je faktora koji utječu na turističke tokove. Osim broja ležajeva, prošli smo i kroz oscilacije u dosadašnjem dijelu turističke godine zbog rasporeda blagdana, što onda utječe na ritam turističkog tržišta s naših emitivnim tržišta, rekao je Staničić, pojasnivši kako aviopromet još uvijek prolazi kroz turbulentno razdoblje.
– Nešto je manje gostiju iz Skandinavije, dok osjećamo snažan porast britanskog tržišta, što je naročito važno za naše južne destinacije. Tržište uvijek treba promatrati u dužem razdoblju i kao jednu komplementarnu cjelinu, rekao je Staničić, dodavši kako je s kolegama u Zadru raspravio sve najvažnije točke za uspješnu sezonu, kao i prezentaciju Strateškog, marketinškog i operativnog plana HTZ-a.
– Prema strategiji krojit ćemo buduće planove marketinga i promocije Hrvatske i njezinih specifičnih regija s naglaskom na održivom cjelogodišnjem turizmu uz bogatu ponudu temeljenu na prirodnim atrakcijama i osobitostima svake regije. Želimo se repozicionirati na tržištu i Hrvatsku promovirati kao kvalitetnu premium destinaciju. S obzirom na raznolikost ponude, ne zanemarujemo niti jedan segment tržišta, zaključio je Staničić.
Nema srpanjske rupe
Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije naglasila je kako uspješno ulazimo u špicu sezone, nakon što smo u prvih šest mjeseci ostvarili plus od tri posto u dolascima i sedam posto u noćenjima.
– Srpanj je u skladu s rezultatima od prošle godine, te su naša najvažnija emitivna tržišta i dalje ona srednje i istočne Europe, te očekujemo pozitivan nastavak sezone, kazala je Kadija, pohvalivši virske ugostitelje i iznajmljivače, koji za koji dan očekuju milijunto noćenje ove sezone.
– Vir je destinacija usmjerena na obitelji i obiteljski turizam, kao i na naše domaće turiste, koji su važna karika u uspjehu naše sezone. Kod njih je malo izraženiji udio nekomercijalnog smještaja, što naravno mijenja ukupne brojke, dodala je Kadija, naglasivši kako srpanjska rupa zapravo ne postoji.
– Mi rupe ne vidimo, jer nam je srpanj trenutno na razini prošlogodišnjih rezultata. Težimo cjelovitoj turističkoj godini, što napokon nakon pandemije možemo i ostvariti. Visoka koncentracija prometa u tom je razdoblju bila fokusirana na dva ljetna mjeseca, zbog čega nam se sada ponekad i čini kako je turista manje, što zapravo nije tako, pojasnila je Kadija, rekavši kako u Zadarskoj županiji živi cjelogodišnji turizam sa svojim zakonitostima i oscilacijama.
Vir turistički šampion
Direktor virske turističke zajednice Srđan Liverić kazao je kako sredinom tjedna očekuju milijunto noćenje. Na Viru je trenutno 34 tisuće turista, a ove godine bilježe povećanje dolazaka od 35 posto i noćenja od pet posto.
– Od početka godine bilježimo 10-postotni rast u noćenjima i dolascima, tako da smo jako zadovoljni. Najveći je broj turista iz zemalja Istočne Europe, našeg susjedstva, a bilježimo i dolaske gostiju iz Italije i Francuske, kazao je Liverić, naglasivši kako se taj broj svakodnevno povećava.
– Sudeći prema početku ljeta, ovo bi uistinu, mogla biti sezona iznad svih rekorda na otoku Viru. Na Viru se ništa ne događa slučajno. Marketinški obrađujemo sva najeminentnija turistička tržišta, te nakon 15 godina rada napokon vidimo učinke naše strategije, pojasnio je Liverić, rekavši kako na Viru raste udio komercijalnih turista.
– Turisti koji su bili vikendaši danas se sami bave iznajmljivanjem, tako da fama o nekomercijalnom turistu živi u prošlosti, dodao je Liverić.
najnovije
najčitanije
Zadar
financijska izvješća
Poznato kako posluju gradske tvrtke. Tri u minusu, a iznos gubitaka jedne nije nimalo zanemariv
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.