Utorak, 26. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

HOTEL NOSTALGIJA

Soba jednog zagrebačkog hotela postaje mjestom smijeha, uspomena i svađa

Autor: Nikolina Lucić

19.07.2023. 17:25
Soba jednog zagrebačkog hotela postaje mjestom smijeha, uspomena i svađa

Foto: Arif Sitnica



Smijeh je savršeni lijek od ljetnih sparina. U to se uvjerila i publika 29. Zadarskog kazališnog ljeta, koja je uživala u komediji “Hotel Nostalgija”, romantičnoj komediji rađenoj po motivima djela “Hotel Plaza” poznatog broadwayjskog dramatičara Neila Simona kojeg smatraju kraljem komedije. U rasprodanom se gledalištu smijeh čuo od početka do kraja komada. Velika glumačka imena Ksenija Pajić, Zijad Gračić, Natalija Đorđević i Mladen Čutura su u Zadar stigla s romantičnom komedijom u režiji Nine Kleflin.


Sve tri priče odvijaju se u istom hotelskom prostoru kojeg je scenografski osmislio Miljenko Sekulić koji je na moderan likovni način riješio zahtjevnu scenografiju. Soba 719 jednog zagrebačkog hotela tako postaje mjestom smijeha, uspomena i svađa.


Brak i prevara


Prvi čin je publici predstavio bračni par koji se na 34. godišnjicu braka sastaje u istom apartmanu u kojem su proveli prvu bračnu noć. U duhovitim i životnim dijalozima odvija se radnja koju će svatko prepoznati iz neke priče ili svoga okružja. S 21 je godinom Katarina Končar, koju glumi Ksenija Pajić, prvi put stupila u sobu 719, a 34 godina kasnije u istoj toj sobi prolazi kroz jedno od najturbulentnijih razdoblja u životu.





Dok joj suprug Miki (Zijad Gračić) pokušava objasniti kako su, uz posao, godine najvažnije, Katarina prihvaća svoj prirodan proces starenja i probleme koje dolaze s godinama, dok Miki s druge strane živi pokušavajući vratiti se u mlade dane, kako na poslu tako i u privatnom životu. Žena je odana supruga, a muž je vara sa svojom mladom tajnicom.


S 900 kalorija dnevno Miki misli kako se potpuno izobličio i ostario. Par je to koji se gleda jedino kada Mikiju treba ukapati kapi u oči. Bez duplog viskija s ledom, koji ima previše kalorija Miki, pakiran pod pritiskom i s problematičnim metabolizmom, Katarini priznaje kako je u vezi sa svojom tajnicom, gospođicom Pastorčić, postajući tako utjelovljenje krize srednjih godina. Dok pokušava pratiti ritam mlađih kolega na poslu, sa sinom koji nikada neće završiti fakultet i kćerkom koja se smuca sa sumnjivom ekipom, priznaje kako se želi vratiti u mlade dane, kada je kao provincijalac pobijedio izazove velikog grada.


Pitanje koje se postavlja jeste “Je li u životu zasluga ostariti i zašto se bojimo starenja?” Katarina i Miki sušte su suprotnosti. Nesiguran, u strahu da gubi muškost, i Katarina koja ima sve što jedna žena u životu može poželjeti nesretan su bračni par. Miki je oduvijek želio nadići svoje skromno porijeklo i izdignuti se iznad svih očekivanja, umoran je od svog života i želi ponoviti svoj uspon do prepoznatljivosti.



Katarina je uvjerena u kraj svoga braka, ne želi da joj drugi kroje sudbinu. Iako ljuta i razočarana, Katarina dostojanstveno priznaje istinu. Unatoč svojoj snazi i svojeglavosti, pristaje na razumijevanje situacije, te kao i tolike mnoge druge žene u povijesti odlučuje ostati uz Mikija, mada ju on svim snagama pokušava isprovocirati i otjerati od sebe.


Ljubavne muke


Drugi čin uključuje susret filmskog producenta i njegove mladenačke ljubavi. Robert i Marina (Natalija Đorđević i Mladen Čutura) slavni producent i kućanica iz Popovače. Isti neozbiljni Robi i nervozna Marina, koja izbezumljeno stoji pred starom ljubavi, opsjednuta prošlošću, malograđanskim brigama i bapskim ogovaranjima. Kućanica i slavni producent, na pola puta između prošlosti i sadašnjosti, dvije su potpuno različite osobe. Kao mladi bili su u vezi, život ih je razdvojio, ona se udala za mladića kojega oboje poznaju.


Njezin život je uobičajen. Ona je udana žena, majka troje djece, ali život s mužem nije joj zanimljiv iako to ne želi priznati. Producentu se život bitno promijenio od kada se bavi tim poslom. U životu je uspio, ali emotivno nije sretan. Iza njega su tri katastrofalna braka. Htio je vidjeti djevojku iz mladosti, izjadati joj se i pokušati obnoviti vezu s njom.


Marina koja živi u svijetu poznatih i slavnih i Robert koji se trudi biti dečko iz susjednog razreda. Robi priznaje kako je Marina jedina neiskvarena osoba u njegovu životu s kojom je bio sretan. Iako je uspio u životu i zaradio puno novaca, uza sve materijalno, Robi živi po hotelima s koferom u ruci i uvijek sam. Ženio se tri puta, i uvijek bio neiskren. Moralno i emocionalno uništen Robi i emocionalno isprazna Marina pokušavaju se vratiti tamo gdje su bili prije 17 godina, kada su se posljednji put vidjeli.



Ova priča zanimljiva je utoliko što su likovi smješteni u naš prostor koji će svatko prepoznati. Tu počinje komedija karaktera, zabune, situacije i verbalno smišljenih smiješnih trenutaka.


Treća priča vrti se oko bračnog para koji udaje svoju kćer. Zaplet počinje kada se kći (Natalija Đorđević zaključa u sobu, jer se ne želi udati. Otac (Zijad Gračić) je očajan, svadba je skupa, a on stalno zbraja koliko će izgubiti ako se kći ne uda. Dok se kćerka Mimi od straha zaključala u hotelsku kupaonicu, njezini majka (Ksenija Pajić) i otac pokušavaju je na sve načine uvjeriti kako je brak prava stvar za nju.


Dok se Riki brine oko troškova svadbe, Nera je uzrujana zbog ogovaranja i komentara s kojima će se morati susresti ako do vjenčanja ne dođe, u prvi plan stavljajući tako često malograđansko razmišljanje o osobnim problemima koji drugima služe kao izvor zabave i tračeva. Dok u očaju razmatraju kako je jedino rješenje pobjeći od gostiju i svih problema, Nera i Riki predbacuju si pogrešan odgoj kćeri, koji im uzrokuje tolike probleme.


Dok se Mimi napokon povjerava ocu, Neru muči vječita težnja da majka i kći budu prijateljice. No, kao i u svakoj dobroj komediji, problem se raspetlja i priča dobiva happy end. Romantična je to komedija o ljubavi, sjeti i zabludi u tri čina, tri različite priče koje pričaju glumci smješteni u istome hotelu. tri su nam to priče koje su jako poznate, a tematiziraju probleme s kojima se većina barem jednom suoči u životu.