![Razvoj luksuznog turizma budućnost zadarske regije](https://zadarskilist.novilist.hr/wp-content/uploads/2023/10/zadar-poluotok-zadar-iz-zraka-sime-zelic-pxl-792x495.jpg)
Foto: Šime Zelić/PIXSELL
Iako turistička industrija globalno i u Hrvatskoj generira ogromne profite, nije svaki oblik turizma dobar za destinacije, kao i lokalce koji u njima žive. Masovni se kupališni turizam u tom segmentu ističe kao oblik putovanja i turizma koji najviše opterećuje destinacije, u kratkom roku višestruko povećava broj stanovnika koji borave na nekom prostoru, stvarajući tako komunalne i prometne probleme. Osim toga, iz ogromne se mase turista teško mogu identificirati oni koji od odmora traže nešto više i bolje.
Kvalitativni zaokret
Kako bi se prilagodile trendovima putovanja i globalnom potrebom za održivošću, destinacije se sve više okreću specifičnim oblicima turističke ponude, kao i gostima dubljeg džepa, koji ne samo da od svog odmora traže uslugu najviše kvalitete, već i pregršt popratnih programa, što posljedično utječe na promjenu imidža destinacije i postupno orijentaciju ka kvalitetnijem i zelenijem turizmu, koji dugoročno destinaciji osigurava ne samo visoku kvalitetu ponude, već i njezinu dugoročnu isplativost.
Upravo se zadarska regija trenutno nalazi na takvoj prekretnici, gdje s jedne strane stoji masovni kupališni turizam, koji je desetljećima bio osnovica naše turističke ponude, dok ona u zaleđu praktički nije niti postojala. S druge je strane pak moderan pogled na putovanja i turističke trendove, koji teži spajanju svih najboljih karakteristika, proizvoda i baštine naše regije u specifičan visokokvalitetni turistički proizvod. No, da bi se on mogao realizirati, do zaokreta mora doći na razini cijele regije, kako poslovno, tako i osjećajno jer ništa se ne događa preko noći i na prečac.
Zadarskoj se županiji, a i Zadru kao najvećem urbanom središtu, već godinama spočitava manjak smještajnih kapaciteta najviše kategorije u hotelskom smještaju, što se često ističe kao najvažnija kočnica daljnjem razvoju premium turizma u našoj regiji. Od početka pandemije koronavirusa industrija bilježi brojne promjene u trendovima i potrebama turista, koji sve češće od svog odmora traže bijeg u luksuz, koji prati i cijela lepeza različitih aktivnosti, programa i malih izleta.
Upravo će se o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji raspravljati na konferenciji Zadarskog lista koja će se u ponedjeljak, 9. listopada, od 11 sati, održavati u zadarskom Arsenalu. Brojni će govornici, stručnjaci iz poduzetničkog i političkog sektora raspravljati o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji, crnim točkama i inovacijama kojima se kotač može okrenuti u korist posjetitelja dubljeg džepa, koji u destinaciji prosječno ostaju duže, troše više i putuju izvan same destinacije.
Premium destinacija
Iako svake godine ostvarujemo kontinuirane stope rasta turističkog prometa, nekontrolirani rast broja ležajeva u privatnom smještaju remeti planove struke koja od Zadarske županije želi učiniti premium turističku destinaciju na Jadranu.
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta Republike Hrvatske, Božidar Longin, župan Zadarske županije i Branko Dukić gradonačelnik Grada Zadra s političke će strane sudionike konferencije upoznati s trenutnim naporima i planovima Vlade i lokalne samouprave po pitanju jače decentralizacije turizma izvan urbanih sredina, uz istovremeno poticanje izgradnje luksuznih hotela i osmišljavanje inovativnih turističkih proizvoda, koji će u našu regiju u godinama pred nama privući ne samo veći broj turista, već i one koji od svog odmora traže uistinu autentično i nezaboravno iskustvo najviše kvalitete.
S druge strane, iz »sektora«, na konferenciji će sudjelovati Mihaela Kadija, direktorica TZ-a Zadarske županije, Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i službe za komunikacije i marketing pri HGK, Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d.; Elizabet Roža, regionalna voditeljica marketinga Falkensteiner Hotels & Residencesa, Josip Klišmanić, direktor Zračne luke Zadar, Dino Martinović, direktor marketinga tvrtke Stanić Beverages i Josip Stulić, predstavnik AWAZE-a, europske turističke grupacije za najam privatnog smještaja za Južnu Europu, koji će primjerima i savjetima iz struke dati smjernice daljnjeg razvoja luksuznog turizma na području Zadarske županije, uz ideje o tome kako premostiti probleme s kojima se naša destinacija nosi te istovremeno pružajući savjete o tome napraviti prijelaz u marketingu, promociji i ponudi destinacije.
najnovije
najčitanije
Zadar
NA FACEBOOKU
OGLASIO SE MATE LUKIĆ: ‘Nisam bio u nikakvom kafiću, ni zabavi. Bio sam u službi u šumi…’
Tenis
TENIS
ATP Umag: Musetti protiv Cerundola za naslov
Svijet
KANDIDAT ZA PREDSJEDNIKA
Trump hvali svoj odnos s Netanyahuom i proziva Harris za uvredljive izjave o Gazi
Zadar
SRETNIK IZ ZADRA
PROVJERITE LISTIĆE! U Zadru pogođena Eurojackpot petica u iznosu od skoro 70.000 eura!
Crna Kronika
NESREĆA GRADSKOG VIJEĆNIKA
Objavljeni rezultati očevida na izgorjelom vozilu Natura Jadere: Mate Lukić vozio bez vozačke
Crna Kronika
nepoznate okolnosti požara
Zapalio se automobil na Dugom otoku! Vozio ga Mate Lukić
Crna Kronika
sudar na semaforu
Još jedna prometna nesreća u Murvici! Teško ozlijeđena žena
Scena
NOVA PJESMA
VIDEO Pogledajte spot za novu Thompsonovu pjesmu, fanovi nižu same komplimente
Zadar
SRETNIK IZ ZADRA
PROVJERITE LISTIĆE! U Zadru pogođena Eurojackpot petica u iznosu od skoro 70.000 eura!
Županija
TJERANJE S PLAŽE