Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Zadarski Maraschino

Ono što je regija Champagne za šampanjce, Bordeaux za vina, to je Zadar za likere

Autor: Nikolina Lucić

09.10.2023. 18:54
Ono što je regija Champagne za šampanjce, Bordeaux za vina, to je Zadar za likere

Foto: Vedran Karuza



“Ljubav ide kroz želudac” tajna je uspjeha mnogih destinacija koje su odlučile svoje gastronomske osobitosti staviti u prvi plan i kroz hranu i pića predstaviti se međunarodnom tržištu. U šumi kvalitetnih gastronomskih proizvoda po kojima je naša regija poznata, posebno mjesto zaslužuje zadarski Maraschino, jedno od najkopiranijih pića kroz povijest. No, samo je Maraschino di Zara bilo jamstvo kvalitete i prepoznatljivosti u svijetu.


Dino Martinović, voditelj marketinga Stanić grupe kazao je kako je teško odrediti gdje je i kako Maraschino izgubio svoju popularnost i tržišnu poziciju.


– Zadarski gosti, a često i sami Zadrani još uvijek nemaju prave informacije o Maraschinu i tome što je on nekada značio za Zadar i zadarsku regiju. Danas ga poznajemo kao djelo Francesca Driolija iz druge polovice 18. stoljeća, točnije 1760 – tih. Zahvaljujući zadarskom Maraschinu, Zadar je dobio svoje mjesto na karti Europe, jer “ono što je regija Champagne za šampanjce, Bordeaux za vina, to je Zadar za likere” prvenstveno zahvaljujući zadarskom Maraschinu. Sve ovo navedeno govori koliko su Maraschino, višnja maraska a i sama tvornica Maraska povezani s identitetom Zadra i koliko je bogato nasljeđe koje Maraschino ima iza sebe ali također i obveza koja stoji pred nama, kazao nam je na početku razgovora Dino Martinović, direktor marketinga Stanić grupe, pojasnivši kako su donijeli novu strategiju za Maraschino i odlučili ga prezentirati na nov i moderan način kroz “Maraschino kiss” koktel.




– Iza nas je bogata povijest ovog pića, zbog čega nas zadatak neće biti tako težak. Maraschino će se vratiti kući u sve pore grada i na sve stolove. Pregovaramo s Dogus grupom kako bi se u novom Haytt hotelu bar zvao “Maraschino bar”, a “Kiss” bio njihovo signature piće, najavio je Martinović.


Izlazak iz uobičajenih gabarita


Upravo će Zadar biti dom prvom Hyatt hotelu u državi, koji posjećuju gosti koji zahtijevaju vosku kvalitetu od svog brenda. Zadarska županija na krilima Hyatta doživljava zamašaj k premium turizmu. Šlag je to na torti naporima koje turistička zajednica već godinama ulaže u promociji i pozicioniranju naše destinacije.


– Destinacija smo koja može ponudu puno toga na malom prostoru. Bolje se koristimo svim pričama koje su bile dugo poznate samo nama lokalcima, kao što je Maškovića han, paški sirevi i naša kvalitetna maslinova ulja, rekla je Kadija, dodavši kako luksuzni turizam više nije samo ekstravagancija.



– Turisti danas žele iskoristiti svaki dan na odmoru, vidjeti što više i kušati što više. Prirodne i kulturne ljepote danas više nisu samo resurs, već osnovica daljnjeg kvalitativnog razvoja, dodala je Kadija, objasnivši kako se gostima visoke platežne moći obraćaju ne samo putem sajmova i društvenih mreža.


– Stabilnost i kontinuitet najvažniji su dio nove turističke strategije koju gradimo. Autentičnost je ključ i temelj novih luksuznih turista koji smo prepoznali. Ciljana skupina visoke platežne moći više nema čvrste gabarite po kojima se može lako prepoznati. Oni danas dilate raznim kanalima. Cijene svoj novac i žele ga potrošiti, ali samo na kvalitetne programe i proizvode, objasnila je direktorica, naglasivši kako je u zadarskoj regiji turisti visoke platežne moći danas mogu duže zadržati i bolje zabaviti.


Na tom je tragu Elizabet Roža dodala kako je njihov prosječan premium gost Falkensteiner gost, koji je duže razdoblje vjeran kompaniji, te od nje traži nešto novo i drugačije.


– Bliski i Daleki Istok, te američko tržište naše je novo ciljano tržište, na kojem želimo povećati našu prepoznatljivost. Kada govorimo o premiumu oko 67 posto gostiju su povratnici, dodala je Roža, savjetovavši kako zadarska regija svoju lojalnost i prepoznatljivost treba poticati kroz turizam doživljaja.