Foto: Luka Jeličić
Iza djelatnika Zračne luke Zadar još je jedno dugo, užurbano i radno ljeto, obilježeno ne samo rekordnim prometom već i velikim građevinskim zahvatima na izgradnji novog dijela terminala. Posao vrijedan više od 15 milijuna eura započeo je u proljeće, a iako su se radovi odvijali u srcu turističke sezone, promet je tekao neometano, ali u nešto izmijenjenim uvjetima.
Bolje iskustvo putnika
Putnici tako svoje letove zasad čekaju u klimatiziranom šatorskom prostoru, dok se paralelno gradi novi terminal koji će s postojećim činiti jedinstvenu, suvremenu i funkcionalnu cjelinu.
Novi će terminal imati devet izlaza, dva karusela za prtljagu i moderni sustav za njezino automatsko sortiranje, a u planu je i izgradnja podzemnog željezničkog terminala. Uz to, predviđena je i rekonstrukcija te produljenje uzletno-sletne staze za 700 metara, na ukupno 3.200 metara.
Radovima na proširenju zone odlazaka luka će dobiti više od dvije tisuće četvornih metara novih prostora, što će joj omogućiti udvostručenje kapaciteta. U krugu luke planira se i gradnja stanice hitne medicinske helikopterske službe te kontrolnog centra Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Sve to dio je višegodišnjeg plana modernizacije kojim Zračna luka Zadar želi podići razinu usluge, privući nove partnere i zadržati rast broja putnika koji se već nekoliko godina kreće oko milijun i pol godišnje.
– Pomalo futuristički izgled novog kompleksa za nekoliko bi godina trebao biti u potpunosti gotov. Prva faza odnosi se na proširenje čekaonica odlaznih prostora i izgradnju gateova koji će se protezati cijelom dužinom zgrade, što će potpuno promijeniti izgled terminala i znatno poboljšati iskustvo putnika.
Trenutno rješenje u vidu klimatiziranog šatora tek je privremeno, ali funkcionalno, kazao je direktor Zračne luke Josip Klišmanić.

Skoro 400 djelatnika, zajedno sa službama zaštite, carine i policije, moralo se prilagoditi novom režimu rada. Druga faza uključuje izgradnju podruma s novom automatiziranom sortirnicom, koja čini srce svake zračne luke, dok će u prizemlju biti prostori za dolaske i kontrole.
Nakon završetka radova, check-in će se prebaciti u novi dio zgrade, a stari će se terminal srušiti i pretvoriti u trgovačko-ugostiteljski prostor.
Važno čvorište
– Širenje kapaciteta planira se još od 2019. godine, kada je raspisan prvi međunarodni natječaj. Pandemija i rast cijena materijala usporili su realizaciju, no nakon revizije uvjeta radovi su ponovno pokrenuti.
Do početka 2026. očekuje se završetak sadašnje faze, a u idućih pet godina i cijelog projekta, čime bi Zračna luka Zadar dobila potpuno novi izgled i dvostruko veći kapacitet, dodao je direktor Klišmanić.
Zgrada projektirana za pola milijuna putnika danas prima više od milijun i pol, što jasno pokazuje njezin rastući značaj za Zadarsku županiju i cijelu Dalmaciju. Turistički promet regije uvelike ovisi o zračnim linijama, a Zadar je postao jedno od najvažnijih čvorišta niskotarifnog prometa u Hrvatskoj.
Posebno zanimljiva ostaje ideja povezivanja Zračne luke s gradom željeznicom, koja bi bila dio rekonstrukcije pruge Zadar-Knin.
– Još 2019. u natječaju smo predvidjeli prostor za željezničku postaju u sklopu terminala. Na nama je da budemo spremni kad pruga dođe do nas. Kada će to biti, pitanje je za Hrvatske željeznice, ali nadamo se da će to biti što skorije, poručuje Klišmanić.
O važnosti ovakvih infrastrukturnih projekata za razvoj Zadarske županije i prometnu povezanost Hrvatske razgovarat će se i na konferenciji Zadarskog lista »Hrvatska u pokretu«, koja će se održati u ponedjeljak, 13. listopada, u Centru za kreativne industrije u Zadru.
Na skupu će stručnjaci i predstavnici institucija raspraviti kako projekti poput modernizacije Zračne luke Zadar mogu potaknuti širi gospodarski i društveni razvoj cijele Dalmacije.
najnovije
najčitanije
Svijet
europski put
Njemački ministar vanjskih poslova: Mjesto BiH je u Europskoj uniji
Hrvatska
Privatizacija 2.0
Zastupnica o spornom zakonu: “Ovo može dovesti gradove i općine do bankrota”
Zadar & Županija
PREGLED VIJESTI
PREGLED TJEDNA Napadi, poskupljenja i tragedije – ali i veliki iskoraci za Zadar
Novosti
ne zna kako
Francuski umirovljenik krenuo liječniku pa završio u Hrvatskoj, 1500 km od doma
Županija
bijeg iz grada
Mlada obitelj iz Zagreba preselila na Ugljan: “Zvučalo je kao da idemo na Mars”
Moda
Moderno, urbano, nenametljivo
U FOTOOBJEKTIVU Špica na zadarskim ulicama spojila je udobnost, toplinu i stil
Zadar
Tihomir Tomčić
Ravnatelj zadarske škole čije učenike su napali na Interliberu: ‘Kamo mi to idemo? Ovo je pretužno…’
Hrvatska
Vasilija Tucker
Potresna ispovijest vukovarske junakinje: ‘Imala sam 11 metaka u tijelu i htjela se vratiti na ratište’
Rukomet
1. HRL-jug
RAPSODIJA IDE DALJE! Zadar 1954 u tijesnoj završnici slomio Senj i zasjeo na vrh 1. HRL-Jug
Hrvatska
simbol zla