Foto: Arif Sitnica
Caritas Zadarske nadbiskupije aktivno promiče društvo solidarnosti i aktivno sudjelovanje u vidu materijalne i nematerijalne pomoći svim potrebitim građanima i građankama. Zamjenica ravnatelja, Mirjana Tadić, objasnila je kako su tijekom božićnih blagdana i Nove godine osigurali svim svojim korisnicima tradicionalne tople obroke, namirnice, te im pružili utočište. Pritom je istaknula kako je to zapravo ono što kontinuirano rade dugogodišnji niz godina.
– Iako su naše aktivnosti tijekom blagdana pojačane, mi zapravo cijelu godinu kontinuirano radimo. Pored toga, sve više i više nam se javljaju ljudi koji su spremni pomoći potrebitima, naglasila je Tadić te objasnila kako su njihove aktivnosti izražene kroz programe Pučke kuhinje, Socijalne samoposluge te Prenoćišta sv. Vinka Paulskog.
Preko 300 obroka dnevno
– Od 1996. godine svakodnevno u Pučkoj kuhinji pripremamo obroke za potrebite građane, dok od 2015. kroz program Socijalne samoposluge svaki četvrtak dijelimo mjesečne pakete hrane. Pored toga, od 2007. godine aktivno je i Prenoćište, kazala je Tadić te naglasila kako u Pučkoj kuhinji kuhaju preko tristo obroka dnevno te nikad nisu u situaciji da nemaju što ponuditi korisnicima.
– Svi oni koju su u potrebi mogu doći po svoj obrok, ali svakako prije toga moraju proći proceduru kod naše službe. Nerijetko nam se dogodi da nam svrate putnici koji nemaju što pojesti ili su ostali bez novca, ali srećom uvijek se spremi nekoliko obroka više, rekla je Tadić te naglasila kako sudjeluju na platformi e-doniranje hrane s Ministarstvom poljoprivrede i prema unaprijed dogovorenim aktivnostima s velikim trgovačkim centrima dolaze po namirnice za pripremu obroka.
– Imamo ugovore s velikim trgovačkim lancima, poput Lidla, Kauflanda, Konzuma itd., a uz njih nam hranu donira i zadarska ribarnica i zelena tržnica. Dolazimo skupiti tu hranu kako ne bi završila u kontejneru. Uglavnom je riječ o hrani koja je pred istekom roka ili se rasula, u svakom slučaju je riječ o namirnicama koje su iskoristive. Primjerice, Interspar nam godinama donira kruh i to nam zaista mnogo znači. Kruha nikada ne smije ponestati, tako je to kod nas, zaključila je Tadić te istaknula važnost podrške Zadarske nadbiskupije, Grada i Županije, ali i EU fondova te svih donatora.
– U svemu što radimo podržava nas naša Nadbiskupija, Grad i Županija, te mnogobrojni donatori. Također, od 2015. godine provodimo projekt iz EU socijalnog fonda za potrebite. Trenutno smo u četvrtoj fazi podvode toga projekta za materijalnu i nematerijalnu pomoć potrebitim osobama. Većina sredstava iz toga projekta ide u Pučku kuhinju i Socijalnu samoposlugu. Taj projekt nam je u posljednjih godina znatno podigao razinu kvalitete u smislu mogućnosti nabavljanja svih onih namirnica koje inače ne bismo mogli. Stoga naši korisnici mogu dobiti mliječne proizvode, voće, povrće i meso, istaknula je Tadić.
Pored korisnika Pučke kuhinje povećao se i broj korisnika Socijalne samoposluge s obzirom na određeni broj izbjeglica iz Ukrajine.
Uključene i izbjeglice iz Ukrajine
– Naš program Socijalne samoposluge trenutno ima 450 korisnika. Broj korisnika se povećao zato što smo u dijeljenje hrane uključili izbjeglice iz Ukrajine. Korisnici koji svaki mjesec dolaze po svoj mjesečni paket namirnica, a za božićne blagdane smo im organizirali i prigodne obroke. Za Badnjak smo spremali bakalar na brudet, dok smo za Božić dijelili odojak u kombinaciji s kiselim kupusom. Također, za Svetog Stjepana je bila sarma s pire krumpirom, a za Novu godinu svinjska vratina s ribancem, te smo uz to dijelili i ostale potrebne namirnice, poput voća, povrća, jogurta i mlijeka, kazala je Tadić te dodala kako je im je važno da svojim korisnicima omoguće kvalitetan i obilat obrok zato što je to većini korisnika Pučke kuhinje to zapravo jedini topli obrok u danu.
– Razlika između Pučke kuhinje i Socijalne samoposluge je u tome što su korisnici Pučke kuhinje uglavnom samci ili osobe koje ne mogu samostalno kuhati, dok su korisnici Socijalne samoposluge uglavnom obitelji s više članova koje mogu samostalno kuhati, ali si nerijetko ne mogu priuštiti namirnice pa kod nas dolaze svaki četvrtak po svoje pakete. Dakle, riječ je o radno sposobnim ljudima koji imaju nekakva stalna primanja, ali sa svojim prihodima ne mogu zadovoljiti sve životne potrebe i nerijetko žive na rubu siromaštva, kazala je Tadić te dodala kako i jednom i drugom projektu imaju osiguran prijevoz toplih obroka i namirnica do potrebitih građana.
– Za Pučku kuhinju u Zadru imamo organiziran prijevoz toplih obroka na području grada, dok za Socijalnu samoposlugu vozimo gotove pakete namirnica i u rubne dijelove grada te neka sela. Osim toga, imamo i Pučku kuhinju sv. Ante Padovanskog u Benkovcu koja se razlikuje od ove u Zadru po tome što većina korisnika predstavlja stariju populaciju koja živi po selima, pa dnevno dovezemo oko sto obroka na različite kućne adrese, rekla je Tadić se osvrnula i na njihovo prenoćište.
Nitko ne ostaje pred vratima
– Trenutačno imamo devet korisnika prenoćišta. Iako brojimo svega dvanaest postelja nikad nismo bili u situaciji da nekoga ne može primiti. Općenito u zimskom razdoblju ima malo upita za prenoćište, dok tijekom ljetne sezone imamo veći broj upita. Ako imamo mjesta, i čovjek je u potrebi, sigurno neće ostati ispred vrata. Uvijek sve nastojimo riješiti i ako ne možemo osigurati smještaj, osigurat ćemo topli obrok, rekla je Tadić te objasnila kako je prenoćište uobičajeno otvoreno od 20:00 sati navečer, pa do 8:00 ujutro, no kako je u zimskom razdoblju otvoreno od 14:00 do 8:00 ujutro, a tijekom Božića i Nove godine cijeli dan.
– Iako u sklopu prenoćišta nudimo tri topla obroka, održavanje higijene i ostalo, jedna skupina žena je, preko Facebooka, organizirala dodatnu pomoć našim korisnicima prenoćišta. Napravile su raspored i svaki dan donosile večeru. Kontaktirala sam gospođu Dušanku Pavić koja je sve to pokrenula i zahvalila joj na pomoći. Radeći dugi niz godina u Caritasu mogu reći kako je naša okolina izuzetno osjetljiva za ljude u potrebi. Zahvaljujem svima jer nam to olakšava rad, ne samo u smislu da će ljudi nešto donijeti, nego će i primijetiti i zvati, pa ćemo svi zajedno nešto napraviti i pomoći. Mislim da je to pravi put na kojem moramo ustrajati, zaključila je Tadić te istaknula kako im pored suradnje s građanima izuzetno znači i suradnja s Centrom za socijalnu skrb.
– Imamo izvrsnu suradnju s Centrom za socijalnu skrb te se redovito dogovaramo i razmjenjujemo iskustva. U svakom slučaju zajednički cilj nam je da se dobro rasporedimo kako bismo pružili što više usluga našim korisnicima, naglasila je Tadić te poručila svim građanima i građankama da se osvrnu oko sebe i uoče je li netko u njihovoj okolini u potrebi.
– Svi koji trebaju pomoć ili žele nekome pomoći mogu nas slobodno kontaktirati. Pritom, ta osoba ne mora nužno znati tko je za njega zvao. Možete slobodno nazvati jer mi imamo način kako doći do neke obitelji ili pojedinca da mu pružimo pomoć. Vrlo često ljudi misle da nemaju pravo na to ili osjećaju neugodu. Srećom naši sugrađani su vrlo osjetljivi i žele pomoći te se to pokazuje svakim danom, a ne samo za vrijeme blagdana, zaključila je Tadić.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Hvalevrijedan potez
Pavle Marčinković otpisao potraživanje prema KK-u Zadar
Crna Kronika
NESREĆE
U prometnim nesrećama u Zadru ozlijeđeni pješaci, završili u bolnici
Ostali sportovi
Prva ŽMNL
Prva pobjeda Dasiadda, utiha Fortune protiv KB-a
Hrvatska
OCJENE
TripAdvisor: Hrvatska s razumnim cijenama i iskustvima vrijednih novca
Footopis
cilj ostvaren
Vatrena misija u Ligi nacija bila je uspješna: Posebno su impresionirali igrači ‘iz drugog plana’
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja