Nedjelja, 19. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

Konferencija zadarskog lista

Branko Dukić: Privatni sektor prepoznao je naša nastojanja razvoja ponude luksuznog turizma

Autor: Nikolina Lucić

07.10.2023. 07:39
Branko Dukić: Privatni sektor prepoznao je naša nastojanja razvoja ponude luksuznog turizma

Foto: Grad Zadar

Zadar je već godinama među najposjećenijim i najpoželjnijim destinacijama u Hrvatskoj, ali turizam nisu samo statistike. Živjeti s turizmom znači bezuvjetno upravljati destinacijom s konačnim ciljem ekološke, ekonomske i društvene održivosti. To pretpostavlja i razvoj selektivnih oblika turizma, pa i onog luksuznog. Zadar se odavno odredio kao destinacija koja teži visoko kvalitetnom i cjelogodišnjem turizmu. A zadarska ponuda na turističkom tržištu svake nove sezone to i dokazuje.


Sinergija ponude


Iako se gradu godinama predbacuje manjak hotelskih kapaciteta najviše razine kvalitete, kao i poplava u privatnom smještaju koji nekontrolirano raste iz godine u godinu, turisti grad ipak sve više prepoznaju kao destinaciju kvalitetne turističke ponude i dobru bazu odakle se mogu uputiti u mnoge druge, nama bliske destinacije na kraće izlete. Upravo je takva sinergija preduvjet razvoja kvalitetnog turizma jer turisti dubljeg džepa od destinacije ne zahtijevaju samo kvalitetnu smještajne i ugostiteljske ponude, već i cijelu lepezu dodatnih aktivnosti, izleta i proizvoda kojima će obogatiti svoj boravak.


Prepoznaje to i zadarska politička i stručna javnost, ističući kako Zadar ima kvalitetnu bazu za razvoj luksuznog turizma.


– Grad je okružen s tri nacionalna i šest parkova prirode, otocima i zaleđem koji čuvaju tradiciju i identitet kroz ribarstvo, poljoprivredu i autohtonu lokalnu gastroponudu, dok je Zadar prvenstveno grad bogate kulturne i spomeničke baštine. Zadar je i siguran grad, lako dostupan suvremenom prometnom infrastrukturom, naglasio je Branko Dukić, gradonačelnik Zadra, podsjetivši kako je Zadar savršena destinacija za odmor upravo zbog svoje kulturno-povijesne baštine, dok je zaleđe dodana vrijednost cijeloj regiji zbog koje se turisti duže zadržavaju u destinaciji.


– Uz nautiku i vrhunsku sportsku infrastrukturu, raznoliku i vrijednu muzejsku djelatnost, kulturna i sportska međunarodna događanja, zabavne i gastronomske manifestacije s promocijom lokalnih brandova kao premium ponudom, jasna je naša tendencija stvaranja visokokvalitetnog odredišta koje nudi atraktivni turistički doživljaj s autentičnim iskustvom, naglasio je gradonačelnik, poručivši kako je bogata ponuda događanja jedan od prvih preduvjeta održivog turizma, naročito izvan špice sezone.


Ulaganje u kvalitetu


No, Zadru je ipak potrebna promjena industrije, jer grad je trenutno prekrcan apartmanima u privatnom smještaju, koji najčešće van špice sezone stoje nepopunjeni. To izravno utječe na napore k održivijoj turističkoj industriji, koja prvenstveno podrazumijeva cjelogodišnji obrtaj posjetitelja i ravnomjernu koncentraciju privremenih posjetitelja kako bi grad optimalno funkcionirao.


– U proteklom razdoblju fokus je bio na diferencijaciji zadarskog turističkog proizvoda, pristupačnosti destinacije, obnovi spomeničke i kulturne baštine, izgradnji javnih sportskih i kulturnih sadržaja, komunalne infrastrukture, digitalizacije i uređenju javnih prostora, konačno na atrakcijama koje jamče doživljaj i iskustvo posjetitelja jer upravo ekonomija doživljaja izravno utječe na formiranje visoko kvalitetnih, možemo reći i luksuznih, turističkih proizvoda, objasnio je Dukić. Dakle, javni sektor sustavno ulaže u razvoj destinacije, a ključ je u privatnom sektoru koji u ovim nastojanjima treba prepoznati svoju poslovnu priliku.


– Za turizam visoke klase potrebno je uključivanje lokalnih dionika koji će ponuditi nova iskustva i atrakcije. I možemo reći kako ih je sve više, dodao je gradonačelnik, naglasivši kako je turizam iskustava važan u izgradnji imidža visokokvalitetne destinacije.


Bilo da turisti u grad dolaze ljeti ili u periodu pred i posezone, a naročito u izvansezonskom razdoblju, kada su učestali kongresni i poslovnu dolasci, svima se njima treba ponuditi jednaka razina usluge i kvalitete proizvoda.


– Posljednjih godina možemo u Zadru pratiti ubrzani razvoj personaliziranih i sofisticiranih ponuda, tzv. premium ponuda. Upravo takvim pristupom i ponudama novih iskustava koja omogućavaju svi nabrojani segmenti koje razvija javni sektor, pojačava se kreativnost ponude i dodana vrijednost za klijenta što konačno i čini luksuzni turizam. Takav se tip turizma prvenstveno veže uz visoku gastronomiju, smještaj najviše kategorije, wellness i spa ponudu, ali ponajprije za sigurnost, autentičnost, profesionalan i neposredni pristup i ugodno okruženje, naglasio je Dukić.


Vjesnik promjena


Skorim otvorenjem luksuznog hotela Hyatt u povijesnoj zgradi tvornice Maraska, Zadar će napokon dobiti novi, moderno uređen gradski luksuzni hotel, koji se već najavljuje kao glavni katalizator budućih pozitivnih promjena.


– Nije realno govoriti o nekoj destinaciji kao isključivo destinaciji luksuznog turizma. Turistički proizvod objedinjuje sve selektivne oblike turističke ponude, a povećanje ulaganja u sadržaje koji će privući bogatije goste neće umanjiti kvalitetu ostalih smjerova u kojima se razvija naš turizam i doprinijeti raznovrsnijoj ponudi, smanjenju sezonalnosti i povećanju konkurentnosti, zaključio je Dukić.