Danas se o događaju u Ekonomsko-birotehničkoj i trgovačkoj školi, gdje je učenik vrućim predmetom opekao učenicu i učenika, očitovalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja te su nam potvrdili da su kontaktirali školu kako bi dobili punu informaciju te su zatražili hitno očitovanje, a pokrenut je i inspekcijski nadzor.
– Škola je mjesto nulte tolerancije na bilo koji oblik nasilja. Postupci koje škola treba poduzeti u slučaju nasilja među djecom i nad djecom propisane su Protokolom o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima. U cilju suočavanja s problemom nasilja u školama, Ministarstvo je pripremilo i u javno savjetovanje uputilo Pravilnik o načinu provođenja odgojno-obrazovne potpore i stručnog tretmana učenika u riziku za razvoj problema u ponašanju i učenika s problemima u ponašanju. Dodatno, u pripremi je i novi Akcijski plan prevencije nasilja u školama, kojim će se obuhvatiti promjenu pravnog okvira, pripremu edukacije te sustav podrške za učitelje, učenike i roditelje, pojasnili su iz resornog ministarstva.
Danas je bilo zakazan i sastanak nastavničkog vijeća koje je trebalo odlučiti o odgojnim mjerama koje će odrediti za učenika. Međutim, unatoč našim višekratnim pokušajima da stupimo u kontakt s ravnateljem Jozom Dragićem, nismo ga do zaključenja članka uspjeli dobiti.
Inače, o slučaju se oglasila i Nada Murganić, ministrica demografije, obitelji, mladih i socijalne politike. Ona je obraćajući se medijima istaknula kako je škola morala o ovom slučaju izvijestiti policiju, roditelje, kao i Centar za socijalnu skrb, kao što je i navedeno u protokolu.
Ana Šare Glavan, sociolog u Službi za mentalno zdravlje Zavoda za javno zdravstvo, radi na preventivnim radionicama za mlade i to o vršnjačkom nasilju namijenjene učenicima 5. i 6. razreda u osnovnim školama Zadarske županije.
– U školskoj godini 2017/2018 su djelatnice Službe za mentalno zdravlje u 23 osnovne škole, među učenicama i učenicima petih i šestih razreda, provele radionice "Vršnjačko nasilje" koje su usmjerene na sprječavanje svih vrsta nasilja među populacijom djece osnovnoškolskog uzrasta. Analizom anketnih upitnika dobiveni su sljedeći rezultati: 96,1% učenika je izjavilo da su vidjeli neki oblik nasilja, 49,1% učenika izjavljuje da su učinili neki oblik nasilja, a 62,4% učenika tvrdi da su doživjeli neki oblik nasilja, iznijela nam je zastrašujuće i zabrinjavajuće podatke Ana Šare Glavan. Istaknula je kako je najvažnije djelovati preventivno te što ranije kako bi se nasilje spriječilo.
O eskalaciji nasilja među tinejdžerima, a koje posljednjih mjeseci potresa Zadar, među kojima treba istaknuti napad na autobusnom kolodvoru, uništavanje zgrade u kompleksu Stjepana Radića, te spomenuti slučaj i škole, ali i prijetnje smrću upućene djevojci koju je pretukao Darko Kovačević Daruvarac, razgovarali smo tijekom dana s još nekoliko stručnjaka koji rade s djecom i adolescentima.
Smiljana Zrilić prof. dr. sc. koja radi na Sveučilištu u Zadru rekla nam je kako uzrok nasilja vidi u tome što zaštitni čimbenik – obitelj više ne ističe neke tradicionalne vrijednosti.
– Roditelji kao da se srame nekih vrijednosti na kojima se zasniva obitelj, a to je zajedništvo, kohezivnost. Nema više zajedničkih obroka. Bitno je sjesti i pola sata razgovarati i biti zajedno, istaknula je važnost obitelji kao oslonca Smiljana Zrilić i nastavila:
– Svi žive užurbano i treba vidjeti kako djeca provode slobodno vrijeme, a provode ga po trgovačkim centrima s roditeljima. To im je postao novi dom i to nije dobro. Obitelj je taj zaštitni faktor, a djeca provode vrijeme u dokoličarenju bez aktivnosti s roditeljima umjesto da se druže i da razgovaraju, rekla je Zrilić dodavši kako je sve krivo postavljeno i potrebno je inzistirati na tradicionalnim vrijednostima. Smatra kako postoji red i dosljednost u obitelji jer i djeca vole red.
– Do agresivnosti dolazi jer roditelji ne posvećuju dovoljno pozornosti djeci i nema zajedničke interakcije, zaključila je Zrilić, a s njom se slažu i ostale stručnjakinje.
Polona Bencun, psihoterapeutkinja za djecu te liječnica školske medicine rekla nam je kako do problema s nasiljem dolazi jer mladi, posebno dječaci i adolescenti žive u svijetu u kojem se isprepliće stvarnost te fikcija koju vide na filmovima i u igricama te se često pri odgoju zanemaruje emocionalan odgoj dječaka zbog čega često dolazi do frustracija i nezadovoljstva, ali i potrebe da se dokažu te stoga pribjegavaju nasilju kao jednom od načina dokazivanja u društvu.
Irena Jurjević, psihoterapeutkinja i pedagoginja u jednoj osnovnoj školi rekla nam je da je bitno naglasiti kako nasilje nastaje nasiljem te da svako javno i neprimjereno iskazivanje agresije prema drugom biću ima svoju pozadinu.
– Na nasilje možemo reagirati nasiljem prema sebi; samoozljeđivanjem, ovisnostima, prehrambenim poremećajima ili pak psihosomatskim oboljenjima. No, isto tako možemo reagirati nasiljem prema nekome drugome, slabijem od nas ili jednakom, što je rjeđa situacija. Naime, kod djece i mladih događa se to da često nisu u mogućnosti da svoju agresiju, bila ona funkcionalna ili ne, adekvatno usmjere na rješavanje svog problema. Jer ne znamo kako, nitko nas nije naučio, a često i boravimo u uvjetima gdje nam nije dozvoljeno da pokažemo kako se osjećamo. Isto, tako djeca ne mogu birati obitelj u kojoj se nalaze, a često osjećaju da ne mogu utjecati i na okolinu u kojoj borave. U takvom slučaju okreću se onome na što mogu utjecati, pojasnila je Jurjević.
Dodala je kako energija, u ovom slučaju ljutnja, ne nestaje, ona se transformira u neki drugi smjer i oblik, bilo prema sebi ili prema drugome.
– U procesu rada s nasiljem u školama bitno je uvažiti sve strane u procesu, zlostavljanog i zlostavljača. Često se u društvu događa da su briga i suosjećanje nakon otkrivenog nasilja usmjereni prema onome tko je doživio napad, dok prema zlostavljaču kreće javna osuda. Valja osvjestiti da nasilje nije došlo tek tako, već da i ono ima svoju pozadinu. Kako je potrebno što prije pružiti zaštitu i podršku zlostavljanom, tako je potrebno razviti sustav rada i podrške onima koji zlostavljaju. Jer, i jednima i drugima potrebno je isto: sigurnost, pripadanje, prihvaćanje i ljubav i tek kada uvažimo sve dijelove tog sistema, krug zlostavljanja se zaustavlja, zaključila je Jurjević.
najnovije
najčitanije
Svijet
Glavni zapovjednik
Sirijski pobunjenički vođa obećao kazniti svakog tko je mučio ili ubijao zatvorenike
Svijet
RUSKI PREDSJEDNIK
Putin: Rusija se udružuje s BRICS-om kako bi stvorili AI savez
Hrvatska
SABORSKI ZASTUPNIK
Pupovac: Zabrinut sam za zdravlje glave koja se zove Bulj!
Hrvatska
NOVI PROBLEMI
Pao je Facebook, u problemima i Whatsapp, Instagram i Messenger
Hrvatska
AKTUALNI PREDSJENIK
Milanović pozvao građane na izbore, kaže da su ‘institucije ukradene i prisvojene’
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju
Divljao po ambulanti na zadarskom području, liječnici prijetio smrću
Gastro
za svako nepce