Tijekom ovoga ljeta Grad Zadar testirao je različite materijale kojima bi se trebao pokriti sadašnji kolnik na Muraju u sklopu obnove Bedema zadarskih pobuna.
Naime, na jednom manjem dijelu Muraja ovoga ljeta prvo je testiran silok, koji se vrlo brzo ulegnuo te je potom potražen bolji materijal. Riječ je o stabilizeru, koji povezuje usitnjen građevinski materijal, a koji je korišten prilikom obnove jedne šibenske tvrđave. Međutim, materijal se nije pokazao dobar za promet jer se raspršio.
– Prema naputku projektanata testirali smo materijale koji će odgovarati i estetski i funkcionalno. Materijal koji ispunjava te uvjete je pigmentirani beton koji se pokazao kao najbolje rješenje. Tijekom obnove bedema skidat će se sadašnji asfalt te će se postaviti beton, pojasnio je Šime Erlić, pročelnik UO za EU fondove pod čijom je ingerencijom uređenje bedema.
Novom podlogom planira se pokriti dio površine Muraja u dužini od 752 metra, te će se veći dio bedema pretvoriti u pješačku zonu, a na nekim od dosadašnjih parkirališta uredit će se trgići. Ipak, Muraj neće biti u potpunosti zatvoren za sav promet, već će njime moći prometovati interventna i dostavna vozila.
Osim toga, neće se sva parkirališta zatvoriti. Naime, parkiralište na samom početku Muraja, kojega koriste zaposlenici Gradske uprave, a koje se nalazi preko puta MAS-a, neće se dirati.
– Projekt ne obuhvaća ovaj dio bedema tako da će to parkiralište ostati. Ostalih 140 parkirnih mjesta će se ukloniti kako bi se uredila šetnica, pojasnio je Erlić istaknuvši kako su svjesni problema nedostatka parkirnih mjesta koji pokušavaju riješiti.
Inače, projekt uređenja i revitalizacije bedema kasni gotovo pola godine jer se, zbog zahtjeva konzervatora, morala mijenjati projektna dokumentacija.
– Grad je svoj dio dokumentacije pripremio i uskoro ćemo objaviti poziv za postupak prethodnog savjetovanja za izvođače. Nadam se da ćemo kroz sljedeći mjesec objaviti natječaj za izvođača koji bi trebao biti otvoren dva do tri mjeseca. Ako bude žalbi na natječaj, što nije isključeno, procedura će se dodatno produžiti. Ipak, očekujem da bi početkom godine trebali početi radovi, rekao je Erlić dodavši kako je rok za dovršetak ovog projekta kraj 2019. godine te početak 2020., a procijenjeno trajanje radova je oko godinu dana.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Ligue 1
PSG je ponovo francuski prvak! Pobjeda Lyona donijela je veliko slavlje Parižanima
Svijet
IZDANA UPOZORENJA
Azija na udaru toplinskog vala, temperatura doseže 45 stupnjeva, škole zatvorene
Crna Kronika
TRAGEDIJA NA CESTI
Motociklist poginuo u sudaru s automobilom u Samoboru
Hrvatska
formiranje vlade
Nova runda pregovora u ponedjeljak, DP se sastaje sa SDP-om i HDZ-om
Košarka
Završila Prva ženska liga
FANTASTIČAN UČINAK Sjajna sezona Zadranki, 20 utakmica, 20 pobjeda
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Crna Kronika
Osuđen je
Pijan vrijeđao suprugu, a kasnije tvrdio: “Rekla mi je da imam malo spolovilo i da sam – kit!”
Zadar
KUPNJA NEDJELJOM
Evo u kojim trgovinama u Zadru danas možete obaviti kupnju
Crna Kronika
1,59 promila
U Zadru vidno pijan vikao na ulici, policija ga uhitila
Moda
analiza subotnjeg đira