Predavačice su zaključile kako proces emancipacije umnogome još i danas traje, no ne samo emancipacija žena, nego i emancipacija muškaraca
U caffe baru “JazzVa” održano je drugo po redu predavanje iz ciklusa “Feminizam je za sve” u organizaciji Centra za društveno-humanistička istraživanja.
– Ciklus će trajati najmanje godinu dana, sve ovisi o interesu publike, a kroz tih godinu dana mijenjat će se predavači i predavačice s obzirom na teme i vlastite interese, najavila je Marija Šarić, koja u suradnji s Majom Pandžić iz Centra organizira ova istraživanja.
Na predavanju održanom u nedjelju navečer u punoj “JazzVi” Kristina Kaurinović, Tereza Kaurinović i Ivana Kovačević kroz dva predavanja tijekom kojih su prikazale prvi val feminizma.
Tijekom prvog predavanja bilo je riječi o Emmi Goldman, jednoj od pionirki anarhofeminističkog pokreta koja je djelovala na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, a predstavljena je njezina knjiga “Anarhizam i drugi ogledi” o “Tragediji ženske emancipacije”.
– Suština tragedije ženske emancipacije o kojoj govori Emma Goldman zapravo je emancipacija žene unutar okvira patrijarhalnog društva u kojem žena preuzima karakteristike muškaraca te na taj način misli da se emancipira zatomljujući svoju osjećajnost i svoje karakteristike. Ono što mi želimo danas naglasiti jest da osim emancipacije žena postoji potreba i za emancipacijom muškaraca kroz ulazak u privatnu sferu, dakle, slobodno izražavanje emocija, obavljanje kućanskih poslova i slično, istaknula je Kristina Kaurinović.
Predavačice su zaključile kako proces emancipacije umnogome još i danas traje, no ne samo emancipacija žena, nego i emancipacija muškaraca.
Ivana Kovačević održala je u drugom dijelu večeri predavanje na temu “Ropstvo bez pokoravanja, emancipacija bez slobode” tijekom koje je dala poveznicu abolicionizma (pokret za oslobođenje od ropstva) i pokreta za ženska prava koji je proizišao upravo iz abolicionizma.
– Pokret za ženska prava počeo je iz viših krugova u kojima se te žene nisu zapravo zamarale pravima onih najpotlačenijih, a to su niža radnička klasa bijelih žena, crnkinje koje su bile ropkinje, meksičke žene i slično. Treba znati neku drugu perspektivu tog početka jer nisu sve žene dobile pravo glasa 1920. godine već bijele žene u Americi dok su recimo žene afroameričkog porijekla to isto pravo dobile tek 1965. godine, prikazala je Kovačević i jednu drugu povijest borbe za ženska prava.
najnovije
najčitanije
Uncategorized
"Ordinacija na kotačima"
LIJEČNIK STIŽE NA KUĆNI PRAG Zadarska županija preuzela prvu mobilnu ambulantu
Kultura
Robert Perinčić
Predstavljena knjiga poznatog zadarskog psihijatra: ‘U psihoterapiji, za razliku od kršćanstva, ne postoji ništa što se ne može preispitivati’
Svijet
Cijena rata
Rusija će na rat u Ukrajini u 2025. potrošiti 5,1 posto BDP-a
Hrvatska
Predsjednik Vlade
Plenković: ‘Veća izdvajanja za obranu nisu na uštrb zdravstva, socijale i obrazovanja’
Zadar
Na zadarskoj Tržnici
Klapske divojke i momci pozivaju Zadrane na klapski koncert u božićnom duhu
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar
netransparentnost
OŠ Šimuna Kožičića Benje i ravnatelj Dražen Adžić prekršajno kažnjeni zbog zapošljavanja bez ugovora
Zadar
Paprene cijene
Zadarske mesnice bez predblagdanske gužve: Kilo tuke 20 eura, odojka 13, ponude ne fali, već novca
Zadar
remake
Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadar & Županija
260 dana