Kamen i suhozidi spašavali su ono malo zemlje, a istovremeno je Jelavića uvijek kopkala igra svjetla i sjene među tim kamenjem. Iako je ideju umjetnik u sebi nosio godinama još uvijek ne smatra da je dosegao ono savršenstvo kojem teži, ali mjereći potezima kista sve je bliže tome
Postavljanje i otvaranje izložbi sve se više seli iz galerija i muzeja i u druge prostore. Umjetnik Dragan Jelavić za postavljanje svoje nove izložbe odabrao je konobu “Na po ure” u zadarskoj varoši. Apstraktni motivi suhozida u njemu najdražoj tehnici akrila odlično su se stopili s dalmatinskim štihom male konobice. Još jedna neobičnost na koju se umjetnik odlučio jesu mali formati slika i to 15×15 centimetara. Autor izložbe odlučio se na ovaj format iz čiste umjetničke znatiželje kako bi vidio reakciju ljudi.
– I sam sam se iznenadio radeći na ovim malim formatima. U principu bilo mi je nekako tako drago i slatko raditi jer inače sve što radim, radim na velikim formatima da se mogu razmahati. Nekako, ovaj put mi je baš pasalo razmahati se u sitnijim potezima, objasnio je autor razloge i neka zanimljiva iskustva. Na prostor se odlučio nakon nekoliko ručkova u konobi na kojima je uvidio kako bi prostor odlično odgovarao njegovim najnovijim uratcima.
Rodom iz kamene Ravče slikar je prenio ljubav prema svom mjestu u svoju umjetnost. Kako kaže, baš taj kamen i ti suhozidi spašavali su ono malo zemlje, a istovremeno ga je uvijek kopkala igra svjetla i sjene među tim kamenjem. Iako je ideju umjetnik u sebi nosio godinama još uvijek ne smatra da je dosegao ono savršenstvo kojem teži, ali mjereći potezima kista sve je bliže tome.
Na otvorenju o izložbi i autoru govorio je Zvonko Čulina, povjesničar umjetnosti, pjesnik i slikar.
– Govoreći o snažnoj ekspresiji, dinamici, da ne kažem eksploziji poteza i boja, uglavnom živih osnovnotonskih zapisa koji se potiho osjećaju i u ovim malim formatima, Dragan je u duši zasigurno apstraktni ekspresionist u koprodukciji i poveznici stvaranja emocionalno-racionalno, podsvjesno i svjesno, automatski i smisleno, u kojem ipak prevladava unutarnji impuls lagane slučajnosti, opisao je Čulina Jelavićevu umjetnost govoreći na otvorenju izložbe malih formata. Također je naglasio kako Jelaviću inače odgovaraju masivni prostori baš zbog velikih dimenzija u kojima je do sada stvarao, ali da se ovim malim dimenzijama približio i malim toplim intimnim prostorima poput ovakvih konoba ili intime nečijega doma.
Uratci izloženi u konobi “Na po ure2 nastali su uglavnom u kolovozu i rujnu ove godine, a iako prvotno mala platna nisu bila namijenjena izlaganju nakon završena posla umjetnik je, na našu sreću, imao potrebu podijeliti svoju umjetnost u novoj formi s drugima.
najnovije
najčitanije
Nogomet
West Ham
Sada je i službeno, engleski prvoligaš mijenja trenera na kraju sezone
Nogomet
Turska
Livakovićev Fenerbahče se još više udaljio od mogućnosti osvajanja titule
Hrvatska
UOČI SEZONE
Veće plaće u turizmu neće spriječiti iseljavanje. Konobar bi morao imati oko 2.000 eura
Nogomet
Serie A
Pašalić asistent u pobjedi Atalante, njegova momčad tek nakon preokreta svladala otpisanu Salernitanu
Županija
Zavjetna svetkovina
[FOTO] Tisuće vjernika pratilo kip Gospe od Zečeva ulicama Nina
Scena
TIK TOK
VIDEO Britanka bila na zabavi u Zadru pa ostala u čudu: ‘Tko je ovaj tip? Ljudi su ludi za njim’
Zadar
POZITIVNA PRIČA
‘DOBRI DUH ŠKOLE’ Zadranin David Babac bio na Wings for Life utrci, podržali ga nastavnici i prijatelji
Scena
JEDINA HRVATSKA EUROVIZIJSKA POBJEDNICA
Zadranka Emilija Kokić prisjetila se čuvenog dočeka: ‘Od Zemunika do trga bilo je auto na autu…’
Zadar
PREDIVNO
PRIMJER ZAJEDNIŠTVA Natalija i njena razrednica Marija nastupile zajedno na Wings for Life utrci
Crna Kronika
PROMETNA NESREĆA