Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Ana i Maja u Zadru će proizvoditi pivo

23.03.2016. 23:00
Ana i Maja u Zadru će proizvoditi pivo


Ana i Maja su odlučile samostalno krenuti u proizvodnju piva, najprije na vlastitom balkonu, naoružane samo znanjem i strpljivošću, a onda, kada su vidjele da im taj poduhvat i nije tako loša zamisao, proširile su biznis i otvorile pivovaru Brlog
Zahvaljujući ideji, trudu no i upornosti dvije mlade djevojke Ane Teskera, dipl.ing.preh. tehnologije i kolegice joj Maje Šepetavec, Zadar je prvi grad u Hrvatskoj koji ima zadružnu pivovaru. Ana i Maja su odlučile samostalno krenuti u proizvodnju piva, najprije na vlastitom balkonu, naoružane samo znanjem i strpljivošću, a onda, kada su vidjele da im taj poduhvat i nije tako loša zamisao, proširile su biznis i otvorile pivovaru Brlog.
Ne raspolažući inicijalnim sredstvima za pokretanje posla, novac su prikupile putem crowdfundinga, internet platforme za financiranje novih, prije svega, inovatnih malih tvrtki. Svoj put ka pivu bez umjetnih dodataka, zdravom eko pivu „made in Zadar”, prenjele su zainteresiranoj javnosti u srijedu u COIN-u. Pridružila im se i mentorica iz “Crowdfunding Academy”, koju su završile kako bi naučile prikupiti crowdfunding sredstva, Hajdana Rukavina iz Zelene energetske zadruge.
Sve transparentno
– U Zadar smo došle, Maja iz Lipika, a ja iz Velike Gorice. Dočekala nas je zima i kako nije bilo puno toga za raditi, počele smo s brojnim hobijima, uključujući i proizvodnju piva. Kada smo vidjele da nam to sasvim dobro ide, informirale smo se na koji način doći do sredstava za pokretanje zadruge te saznale za crowdfunding način financiranja. Upisale smo “Crowdfunding Academy” i uz pomoć mentorice Hajdane uspjele prikupiti 8.000 dolara, koliko nam je bilo potrebno za početak ozbiljnijeg poslovanja, objasnila je Ana.
– Crowdfunding je svojevrsni on line poziv za prikupljanje novčanih sredstava, no ne samo sredstava, sistem obuhvaća i marketing, od plasiranja informacija o projektu za koji se prikupljaju sredstva do informacija o vlasnicima, kao i pronalazak sponzora. Princip rada je sljedeći – svatko tko ima određeni proizvod ili projekt za koji mu trebaju sredstva može aplicirati na neku od crowdfunding platformi (najpoznatija je Kickstarter), predstaviti svoj projekt javnosti, ne bi li privukao invenstitore. A investitori su svi oni pojedinci koji se odluče na donaciju sredstava. Tražitelj sredstava odmah na početku napiše ciljani iznos koji mu treba i nakon toga sve ide vrlo transparentno, u ovisnosti o projektu stižu i sredstva, što je projekt interesantniji i naravno bolje prezentiran to je i veća mogućnost za prikupljanje sredstava. Naše su djevojke imale odličnu prezentaciju, dobar videospot u okviru kojeg su se predstavile i brzo su prikupile 8.000 dolara na www.indiegogo.com stranici, koliko im je trebalo za kupovinu uređaja za proizvodnju piva, u kratkim je crtama objasnila princip rada crowdfundinga i Aninog i Majinog priključivanja svjetskoj internet platformi za prikupljanje sredstava.
Tipovi donatora
Rukavina je pohvalila djevojke, naglasivši kako su vrlo ozbiljno pristupile poslu, slušajući sve savjete koje su čule na akademiji.
– Važno je ozbiljno pristupiti poslu, slijediti strpljivo sve naputke koje crowdfunding internet platforma traži od vas. Njih dvije su bile otvorene za svaki savjet i svaku sugestiju, što je rezultiralo prikupljanjem zadanih sredstava te, što je dakako isto tako važno, i plasiranjem informacija o njihovom pivu u javnost, dodala je Rukavina.
Objasnila je i da se sredstva prikupljena na taj način ne oporezuju jer se vode kao donacija, barem zasad, jer hrvatski zakon ne prepoznaje crowdfunding.
U svom je predavanju Rukavina demonstrirala na koji se način pristupa crowdfunding stranicama, kakvi projekti imaju šanse za prikupljanje sredstava, na što treba paziti, kako treba upotrijebiti dobivena sredstva te što je najvažnije, upozorila je sve potencijalne korisnike platforme kako je važno držati se točno obećanog, dakle realizirati sve dogovorene obaveze s donatorima.
– Neki donatori ne traže ništa, a neki žele nagrade, postoji više tipova donatora. Naše su djevojke nekim donatorima obećale pivo i sad su na potezu da obećano i ispune. U protivnom, na stranici bi mogle dobiti negativne komentare, što nije ni njima, a ni nikome drugome u interesu, naglasila je Rukavina.
A to je upravo ono što se uči na akademiji, čiji su polaznici do sada putem crowdfundinga prikupili 104.000 dolara.
Prvo zadarsko pivo „Brlog” za sada je s platforme otišlo bogatije za 10.215 dolara, koliko se prikupilo do preksinoć. Sasvim dostatno za priliku koju od sada imaju svi Zadru bliski pivoljupci – užitak u domaćem, jeftinom, bio i prije svega kvalitetnom pivu.