Aero klub Zadar predložio je za ovogodišnju Nagradu Grada Zadra akrobatsku skupinu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje. Krila Oluje predložena su kao aktivni promotori grada Zadra, a njeni piloti ujedno su i nastavnici letenja u 93. ZB Zemunik.
U sastavu Krila Oluje lete piloti iz sastava 93. Zrakoplovne baze Zemunik. Za razliku od većine svjetskih akro grupa čiji se piloti isključivo bave uvježbavanjem i nastupima akro grupe, primarna zadaća pilota “Krila Oluje” je obuka budućih pilota HRZ-a.
Kao pilot akro grupe Krila Oluje od 2005. do 2007. godine letjela je i satnica Diana Doboš koja je tako postala treća žena u povijesti koja je letjela u akro grupama. Kao začetak djelovanja akro grupe smatra se akrobatski nastup u formaciji od četiri aviona prigodom otvaranja Europskog prvenstva u jedrenju 23. srpnja 2004. godine u Zadru. Akro grupa HRZ i PZO “Krila Oluje” predstavljena je u istom sastavu i pod današnjim nazivom hrvatskoj javnosti 5. kolovoza 2005. u Kninu u povodu obilježavanja 10. obljetnice vojno redarstvene operacije “Oluja” po kojoj je i dobila ime. Od kraja iste godine grupa leti u sastavu od pet aviona, a prvi let u današnjem sastavu od 6 aviona grupa je izvela 25. ožujka 2009. godine.
Kandidati za akro grupu odabiru se među iskusnim dugogodišnjim nastavnicima letenja koji imaju izvrsne tehnike pilotiranja, psihofizičke predispozicije, sklonost timskom radu. Jedan od preduvjeta je i minimalni nalet od 600 sati. Također se moraju pokazati u akbrobatskom letenju u paru. Odabrani kandidati zatim prolaze zahtjevnu obuku akrobatskog letenja u formacijama od dva do šest aviona, tijekom koje se piloti uvježbavaju u izvođenju specifičnih akrobatskih elemenata na minimalnoj visini iznad terena pri iznimno malim udaljenostima između aviona u formaciji, koje izvode isključivo akro grupe.
Program koji izvode “Krila Oluje” traje oko 20 minuta, izvodi se na visini od 50 m – 1.000 m te na minimalnoj udaljenosti od publike od oko 230 m. Za prezentaciju nastupa gledateljima zadužen je komentator programa. Njegova zadaća je i prelet pričuvnog aviona na mjesto održavanja aeromitinga. Kao i kod gotovo svih ostalih svjetskih akro grupa ne postoje pričuvni piloti, obuka za svaku poziciju je specifična i neprekidna te je nemoguće imati obučenog pričuvnog pilota koji bi bio u svakom trenutku sposoban zamijeniti svakog od pilota. Za svoja uvježbavanja i nastupe “Krila Oluje” nemaju poput ostalih akro grupa posebno izdvojene i opremljene avione već se koriste avionima iz sastava Eskadrile aviona 93.zb. prema trenutnoj raspoloživosti, ali gotovo uvijek Pilatus PC 9.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Reakcija trenera
DANIJEL JUSUP NAKON SLAMANJA CIBONE: ‘Moramo ostati skromni i nastaviti raditi’
KK Zadar
ABA liga, 1. kolo
Nezaustavljivi Gegić i granitna obrana slomili Cibonu u Draženovom domu
Nogomet
Serie A
Torino pobjedom u Veroni izbio na čelo Serie A, Borna Sosa igrao cijeli susret
Svijet
IZVJEŠĆE
Raspoloženje europskih potrošača poboljšano u rujnu
Crna Kronika
DORH
Poljaku koji je ostavio svoju ženu kod Benkovca određen pritvor
INFOteka turizma
KAMENI LEDENJAK
Goran Katuša iz Zadra se vratio u svoj rodni kraj kako bi djedovinu obnovio i otvorio turistima
Crna Kronika
TRAGEDIJA NA PAGU
Čovjek pao s opasne stijene na Pagu i poginuo, drugi zarobljen na litici
INFOteka turizma
obitelj žampera
Katica i Nikica u djeci i unucima vide budućnost svog gospodarstva i sirane
Scena
RAGAZZI
VIDEO Mladi zadarski reperi objavili novu pjesmu: ‘Spot kida. Bravo Zadrani’
INFOteka turizma
MICE TRŽIŠTE