Foto: Pixabay
Osobe s visokim krvnim tlakom trebale bi jesti više hrane bogate kalijem poput banana, tvrdi tim znanstvenika sa sjedištem u Kanadi.
– Naše istraživanje sugerira da bi dodavanje više hrane bogate kalijem u prehranu, poput banana ili brokule, moglo imati veći pozitivan učinak na krvni tlak nego samo smanjenje soli”, rekla je Anita Layton sa Sveučilišta Waterloo.
Obično svrstana uz rajčicu kao voće koje se najviše konzumira u svijetu, banana je popularna kao zasitan međuobrok pun energije i kao preventiva mamurluku zbog kalija, koji je čini obaveznom konzumacijom i za osobe s hipertenzijom.
– Praljudi su jeli puno voća i povrća i kao rezultat toga moguće je da su regulatorni sustavi našeg tijela evoluirali da najbolje funkcioniraju s prehranom s visokim udjelom kalija i niskim udjelom natrija, rekla je Melissa Stadt, glavna autorica istraživačkog rada objavljenog u američkom časopisu bubrežne i opće fiziologije.
– Današnja zapadnjačka prehrana ima mnogo više natrija, a manje kalija. To može objasniti zašto se visoki krvni tlak nalazi uglavnom u industrijaliziranim društvima, a ne u izoliranim društvima, kaže Stadt.
Povećana konzumacija slane prerađene hrane dovela je do porasta takozvanih bolesti životnog stila kao što su dijabetes i bolesti srca jer sve više i više ljudi usvaja sjedilački, manje fizički zahtjevan posao, kao i općenito stil života.
A s visokim krvnim tlakom koji pogađa procijenjenih 30 posto odraslih osoba u svijetu, prevalencija moždanog udara i bolesti bubrega porasla je.
– U posljednjih nekoliko godina, učestalost hipertenzije porasla je na svjetskoj razini, upozoravaju istraživači, pripisujući porast čimbenicima poput “starenja globalne populacije i povećane izloženosti rizičnim čimbenicima životnog stila, uključujući smanjenu tjelesnu aktivnost i popularnost zapadnjačke prehrane”, tumači tim znanstvenika.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
dzs
Broj zaposlenih u obrtu i slobodnim profesijama porastao za četiri posto
Nogomet
BEK GAUČOSA
Molina iz madridskog Atletica preselio u Romu
Hrvatska
zabrinjavajuće brojke
Vatrogasci ove godine na gotovo 30 tisuća intervencija i 13 posto više požara
Zadar
PREGLED DANA
Pogledajte što je obilježilo srijedu u Zadru i županiji
Crna Kronika
brza reakcija
Požar na Braču lokaliziran, vatrogasci će dežurati cijelu noć na požarištu
Zadar
NEVJEROJATNO!
BIZARNA SCENA U ZADRU! Gola vozačica izazvala sudar, pa nudila 1000 eura?
Županija
Međunarodni dan mladih
Kako zadržati mlade u Zadarskoj županiji? Mladež HDZ-a ima rješenja
Crna Kronika
SVJEDOK SE SJEĆA
PRESUDA Zaštitara u zadarskom noćnom klubu gađala čašom: ‘Samo su mi rekli…’
Županija
UNIŠTAVANJE SIMBOLA
VANDALIZAM ŠOKIRAO VRANU Polomio raspelo uz cestu pa komadima gađao djevojku: ‘Kome smeta križ?’
Županija
HEP