Foto: Pixabay
Fokusirana na voće, povrće, cjelovite žitarice i mahunarke. Eliminirani životinjski proizvodi
Veganska prehrana učinkovitija je za mršavljenje od mediteranske prehrane. Do ovog zaključka došlo je novo istraživanje koje je usporedilo dvije prehrane kako bi se vidjelo kakav učinak imaju na težinu, razinu kolesterola i druge varijable važne za naše zdravlje.
Iastraživanje, koje je proveo tim iz Povjerenstva liječnika za odgovornu medicinu (PCRM), nasumično je podijelilo 62 sudionika, koji su imali prekomjernu tjelesnu težinu i nisu imali povijest dijabetesa, na vegansku ili mediteransku prehranu.
Tijekom 16 tjedana, polovica sudionika slijedila je vegansku prehranu s niskim udjelom masti koja je eliminirala životinjske proizvode i fokusirala se na voće, povrće, cjelovite žitarice i mahunarke.
Druga polovica slijedila je mediteransku prehranu, prema PREDIMED protokolu, koji se fokusirao na voće, povrće, mahunarke, ribu, nemasne mliječne proizvode i ekstra djevičansko maslinovo ulje, ograničavajući ili izbjegavajući crveno meso i zasićene masti.
Niti jedna skupina nije imala ograničenje kalorija, a sudionici nisu promijenili svoje navike u pogledu tjelesne aktivnosti ili uzimanja lijekova.
Nakon 16 tjedana, sudionici su se vratili na svoju osnovnu prehranu na period od četiri tjedna prije nego što su se prebacili na drugu na još 16 tjedana.
Rezultati istraživanja su pokazali da veganska prehrana s niskim udjelom masti ima bolje rezultate na težini, sastavu tjelesne masti, osjetljivosti na inzulin i razini kolesterola u usporedbi s mediteranskom prehranom.
Konkretno, istraživanje je pokazalo da su sudionici:
- na veganskoj prehrani izgubili u prosjeku 6 kilograma
- na veganskoj prehrani izgubili su 3,4 kg više masne mase
- vidjeli su veće smanjenje visceralne masti od 315 cm3 s veganskom prehranom
- veganska prehrana smanjila je razinu ukupnog i LDL kolesterola za 18,7 mg/dL odnosno 15,3 mg/dL. Međutim, nije bilo značajnih promjena u kolesterolu u mediteranskoj prehrani
- krvni tlak se smanjio na obje dijete, ali više na mediteranskoj prehrani (6,0 mm Hg, u usporedbi s 3,2 mm Hg na veganskoj prehrani)
Istraživači zaključuju da je veganska prehrana vjerojatno dovela do gubitka težine jer je bila povezana sa smanjenjem unosa kalorija, povećanim unosom vlakana i smanjenim unosom masti, osobito zasićenih masti.
najnovije
najčitanije
Zadar
Iznenadna smrt
Zadarski političari opraštaju se od dr. Sorića: ‘Neprocjenjiv gubitak za zadarsko i hrvatsko zdravstvo’
Gospodarstvo
Oporba u akciji
OD EKOLOŠKOG SKANDALA DO POLITIČKE KRIZE Može li otpad iz Like srušiti Plenkovića?
Zadar
Sanacija
Grad Zadar pokrenuo obnovu rimskog akvedukta, evo što će se sve raditi
Hrvatska
Život na rubu
Siromaštvo prijeti i ljudima koji rade i primaju plaću: ‘Sve više Hrvata treba pomoć kako bi mogli živjeti dostojanstveno’
Županija
Šesto ispitivanje
Na skoro svim plažama Zadarske županije more je izvrsne kakvoće, samo na dvije nije
Zadar & Županija
počivao u miru!
U moru kod Iža pronađeno tijelo šefa zadarske Urologije dr. Tomislava Sorića
Nogomet
CG7
Napravio je nešto što nitko nije u svojoj zemlji, a o Hrvatu govori s velikim divljenjem: ‘Jedan je od najboljih…’
Crna Kronika
TRAGEDIJA
Kod otoka Iža pronađeno mrtvo tijelo
Županija
POČIVAO U MIRU
TUGA NA VIRU Preminuo najdugovječniji virski konobar: ‘Bio je prepoznatljivo lice…’
Županija
Sretan završetak