Subota, 24. veljače 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Dašak tropa

Mirisna cherimoya egzotična je i malo poznata voćka posebnih svojstava

Autor: Šarlota Brnčić

05.05.2023. 08:22
Mirisna cherimoya egzotična je i malo poznata voćka posebnih svojstava

Foto: Pixabay

Bogato vitaminima i hranjivim tvarima, voće je koje treba bolje upoznati



Cherimoya je plod biljke slične gravioli, porijeklom s američkog kontinenta.


Ovo vodenasto voće može pogodovati dobrom unosu vitamina (osobito vitamina C ), šećera i mineralnih soli, uključujući posebno kalij.


Specifičnost ovog voća daje prisutnost polifenola, anonacina, koji ima antioksidativna svojstva i koristan je za tijelo i u sprječavanju nastanka tumora.




Zahvaljujući prisutnosti vlakana, cherimoya je korisna za poticanje laksativnog učinka te je korisna u slučaju zatvora.


Nadalje, također omogućuje smanjenje apsorpcije kolesterola u crijevima i pospješuje probavne procese.


Za konzumaciju ovog voća potrebno ga je otvoriti na pola kako bi se došlo do ukusne pulpe koja će se pokazati kao mješavina u osnovi slatkih okusa.


Može se okusiti uzimanjem pulpe čajnom žličicom, poput običnog stolnog voća.


Cherimoya se može jesti sama ili pomiješana s drugim voćem za voćnu salatu. Pogodna je i za pripremu shakeova, smoothieja i granita, kao i sladoleda i sorbeta.


No, možemo ju koristiti i za umake i začine, za pripremu originalnih slatkih ili ljutih umaka, kao dodatak mesnim ili ribljim jelima.


Konačno, i za kolače i slastice zahvaljujući njezinoj kremastoj i slatkoj konzistenciji.


Općenito, cherimoya je svestrano voće koje se u kuhinji može koristiti na mnogo različitih načina, ovisno o osobnom ukusu i receptu koji želimo pripremiti.


Cherimoya kontraindikacije


Ne postoje kontraindikacije povezane s konzumacijom pulpe cherimoye, ali se njezine sjemenke moraju apsolutno izbjegavati.


Sjemenke su nejestive i mogu predstavljati opasnost od gušenja za malu djecu ili osobe s poteškoćama pri gutanju.


Međutim, treba imati na umu da je to vrlo kalorično voće i bogato šećerima: zbog sadržaja šećera (13,54 g na 100 g voća) osobe s dijabetesom ili drugim stanjima koja zahtijevaju dijetu s niskim udjelom šećera trebale bi ga konzumirati umjereno.