Subota, 25. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Flash dijeta

Dijeta koja garantira brzi uspjeh sastoji se od samo jedne tekućine

18.04.2023. 17:23
Dijeta koja garantira brzi uspjeh sastoji se od samo jedne tekućine

Foto: iStock



Riječ je o polutekućoj dijeti koju bismo mogli uvrstiti u skupinu “flash dijeta” i bazira se najednoj namirnici.


Tijekom 8 dana, zapravo, trebali biste piti samo obrano mlijeko, ponekad ga nadopunjujući niskokaloričnom hranom, kao što su nemasni sirevi, bijelo meso i voće bogato vodom.


Treba ju pratitisamo 8 dana, ne više. Oslanjajući se gotovo isključivo na jednu namirnicu, dugoročno bi zapravo mogla dovesti do prehrambene neravnoteže.




Obećava gubitak do 5 kilograma u vrlo kratkom vremenu, nešto više od tjedan dana.


Kalorijski unos


U danima kada pijete samo mlijeko ili drugu tekuću hranu, jedva dosegnete 500 kalorija.


S druge strane, u danima u kojima je dopušteno uvođenje neke krute hrane (nemasne bjelančevine), ona se penje na 700 kalorija.


Uz ovo snažno kalorijsko ograničenje, tijelo je prisiljeno crpiti masne rezerve. To, dakle, objašnjava razlog gubitka težine, koji dakle ne ovisi o samom mlijeku, već o snažnom kalorijskom ograničenju.


Riječ je o izrazito rigidnoj dijeti koja može predstavljati napor, kako fizički tako i psihički.


Mliječna dijeta: dozvoljene namirnice


Pojedine dane se, osim mlijeka, može jesti i neka kruta hrana, u umjerenim količinama, posebno:


  • Voće bogato vodom, poput naranči, kivija, ananasa. Umjesto toga, izbjegavajte jabuke, kruške i visokokalorično voće poput smokava i banana
  • Nemasno meso: piletina, puretina i govedina bez masnoće
  • Niskomasni sirevi, kao što su ricotta i svježi, nezačinjeni sirevi

Tijekom dana dopušteno je piti i zeleni čaj, u neograničenim količinama pod uvjetom da nije zaslađen.


Kontraindikacije i nuspojave


Kao što je već spomenuto, mliječna dijeta je prilično drastična vrsta dijete i kao takva nije prikladna za svakoga.Nadalje, kao i sve “brze” dijete, ne jamči zdravo, postupno i trajno mršavljenje.


Treba imati na umu da je prehrana koja se temelji na jednoj namirnici neizbježno neuravnotežena.


Prije svega, pretjerivanje s unosom mlijekamože dovesti do gastrointestinalnih poremećaja s proljevom, mučninom i glavoboljom.


Kontraindicirana je kod sljedećih osoba:


  • netolerantnih na laktozu
  • trudnica i dojilja
  • djece i adolescenata
  • onih koji pate od određenih patologija