Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Sigurnost

Najnovije Euro NCAP-ovo testiranje sigurnosti automobila: Najbolji je Lexusov baterijski SUV

Autor: Edi Prodan

23.09.2023. 20:14
Najnovije Euro NCAP-ovo testiranje sigurnosti automobila: Najbolji je Lexusov baterijski SUV


Posve novi Lexus RZ dobio je ocjenu od pet zvjezdica od strane Euro NCAP-a, neovisne organizacije za testiranje sigurnosti vozila. Rezultati objavljeni u rujnu pokazuju da Lexusov baterijski električni SUV postiže visoke ocjene u svim sigurnosnim kategorijama: 87 posto za zaštitu odraslih putnika i djece; 84 posto za ranjive sudionike u prometu kao i 81posto za performanse njegovih sigurnosnih pomoćnih sustava.


Sveobuhvatna zaštita


»Lexus RZ ispunjava očekivanja Euro NCAP-a za sveobuhvatnu dobru zaštitu od sudara za putnike različitih dobi, visina i veličina. Automobil je također opremljen najnovijim sustavima za izbjegavanje sudara i dolazi s nekoliko novih inovacija aktivne sigurnosti. RZ je prvi automobil koji Euro NCAP nagrađuje za tehnologiju detekcije prisutnosti djeteta prema najnovijem režimu ocjenjivanja iz 2023. godiene. Sustav detekcije prisutnosti djeteta, koji upozorava kada je dijete ili dojenče možda ostavljeno u automobilu i stoga potencijalno može spasiti život u vrijeme ljetnih vrućina«, stoji u priopćenju EuroNCP-ovih stručnjaka.


RZ ima inherentno čvrstu konstrukciju platforme i karoserije, s baterijskom jedinicom integriranom u šasiju, a za pasivnu sigurnost brine devet zračnih jastuka kao standard. Štoviše, kao i svi Lexusovi modeli, RZ je standardno opremljen Lexusovim sigurnosnim sustavom +, sveobuhvatnim paketom naprednih sigurnosnih sustava i sustava pomoći u vožnji.




U svojoj posljednjoj, trećoj generaciji, Lexusov sigurnosni sustav + ima prednosti nadogradnji i dodataka koji povećavaju opseg detekcije rizika. Ključni elementi sustava uključuju:


Sustav prije sudara (PCS) s radarom i kamerom za otkrivanje nadolazećih vozila uključujući motocikle. S trećom generacijom Lexusovog sigurnosnog sustava +, PCS sada također može otkriti bicikliste tijekom noći. A s novom značajkom Intersection Turn Assist, može otkriti nadolazeća vozila prilikom skretanja, kao i pješake koji prelaze ulicu.


Lane Departure Alert i Lane Tracing Assist pomažu u održavanju ispravnog središta vozila u traci. Osim što smanjuje teret vožnje, ovo pomaže, kada je potrebno, pri upravljanju.


Dinamički radarski tempomat omogućuje vozaču postavljanje udaljenosti između vozila i razine ubrzanja. A s novom značajkom smanjenja brzine u zavoju, brzina vozila se sada može automatski prilagoditi prema radijusu zavoja.


Sustav za zaustavljanje u nuždi usporava vozilo do zaustavljanja unutar trake ako vozač ne može upravljati kontrolama, na primjer zbog iznenadne bolesti. Dok to radi, sustav upozorava druge sudionike u prometu bljeskanjem svjetala za opasnost.


Neprikladna stanja


Kako bi omogućio raniju aktivaciju sustava za zaustavljanje u nuždi, Driver Monitor omogućuje ranije otkrivanje neprikladnih stanja vozača – kao što su rastresenost, loše držanje, zatvorene oči ili oči koje ne trepću ili odmicanje glave vozača od uobičajenog položaja.
Proactive Driving Assist diskretno i nježno pomaže vozaču, najčešće pri nižim brzinama u gradu, kroz kontrolu udaljenosti između vozila i vozila ispred te pružanjem potpore pri upravljanju i usporavanju kao odgovor na opasnosti kao što su pješaci, biciklisti i parkirana vozila.
No, nije samo japanski premium Lexus osvojio najviše ocjene za kvalitetu i sigurnost. Učinila su to i dva modela kineskog proizvođača NIO iz Šangaja.


Iako je riječ o u Hrvatskoj skoro nepoznatoj automobilskoj tvrtki, riječ je o jednoj od najambicioznijih takvih postrojenja na svijetu. Postoje od 2014. godine, a već 2025. planiraju imati proizvodnju u 25 država svijeta. Na nedavnom testiranju EuroNCAP-a njihovi modeli ET5 i EL7 osvojili su maksimalnih pet zvjezdica za kvalitetu. Riječ je o uistinu luksuznim električnim automobilima, velikoj limuzini i jednakom takvom SUV-u s kojima najprije žele osvajati kinesko tržište, kasnije i Europu. Sjetimo li se da su ne tako davno, prije svega nekoliko godina, kineski automobili jedva dosezali ocjenu od dvije zvjezdice, jasno je da se ugradnjom svih potrebnih sigurnosnih elemenata želi doprijeti i do kupaca u Europi. Kako će s vremenom reagirati SAD, još je nepoznato. Za sada NIO najavljuje kako se uskoro ima i – njega pitati. I ima, bilo da je riječ o dizajnu, opremljenosti, snazi ili – sigurnosti.