![Ford prodaje svoj najveći pogon u Njemačkoj ambicioznoj kineskoj kompaniji?](https://www.zadarskilist.hr/wp-content/uploads/2023/01/ford-saarlouis-792x495.jpg)
Foto: Foto Ford Europe
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda
Američki Ford je davne 1967. godine u irskom Corku osnovao europsku podružnicu i sa modelom Escort započeo dugu i uspješnu povijest proizvodnje automobila prilagođenih potrebama i tradiciji europskih kupaca. Ukratko, uglavnom manjih automobila i Transit kombija.
Kroz desetljeća Ford je širom Europe otvarao i tu i tamo zatvarao pogone za proizvodnju prema potrebama, među posljednjima i ruski pogon za proizvodnju Mondea i Focusa zbog slabih prodajnih rezultata 2019., no nije prodavao pogone drugim automobilskim proizvođačima.
Sad će se, prema pisanju The Wall Street Journala i to desiti. Da stvar bude zanimljivija i znakovitija, Ford se rješava jednog od svojih najvećih pogona u Europi s 4.600 radnika, samo su pogoni u Rumunjskoj i Turskoj gdje se proizvodi Transit veći, a radna snaga i troškovi proizvodnje ipak jeftiniji.
Riječ je o pogonu Saarlouis u Njemačkoj gdje Ford proizvodnju održava od davne 1970., a tvrtka koja bi ga trebala preuzeti je sve ambiciozniji kineski proizvođač BYD, posebno u segmentu električnih automobila koji od 2020. podvostručuje svoju globalnu prodaju automobila na godišnjoj razini. Ako kupi od Forda pogon u Njemačkoj to neće biti prvi europski pogon za kinesku kompaniju, jedan za sklapanje električnih automobila već imaju u Mađarskoj.
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda.
U izvješćima se napominje da su pregovori još u ranoj fazi i da je zapravo Ford taj koji BYD povlači za rukav, već su prije najavili da bi mogli smanjiti broj radnika u Saarlouisu i intenzivno su tražili opcije kako da održe proizvodnju da ne dođe do masovnih otpuštanja.
najnovije
najčitanije
Zadar
NA FACEBOOKU
OGLASIO SE MATE LUKIĆ: ‘Nisam bio u nikakvom kafiću, ni zabavi. Bio sam u službi u šumi…’
Tenis
TENIS
ATP Umag: Musetti protiv Cerundola za naslov
Svijet
KANDIDAT ZA PREDSJEDNIKA
Trump hvali svoj odnos s Netanyahuom i proziva Harris za uvredljive izjave o Gazi
Zadar
SRETNIK IZ ZADRA
PROVJERITE LISTIĆE! U Zadru pogođena Eurojackpot petica u iznosu od skoro 70.000 eura!
Crna Kronika
NESREĆA GRADSKOG VIJEĆNIKA
Objavljeni rezultati očevida na izgorjelom vozilu Natura Jadere: Mate Lukić vozio bez vozačke
Crna Kronika
nepoznate okolnosti požara
Zapalio se automobil na Dugom otoku! Vozio ga Mate Lukić
Crna Kronika
sudar na semaforu
Još jedna prometna nesreća u Murvici! Teško ozlijeđena žena
Scena
NOVA PJESMA
VIDEO Pogledajte spot za novu Thompsonovu pjesmu, fanovi nižu same komplimente
Zadar
SRETNIK IZ ZADRA
PROVJERITE LISTIĆE! U Zadru pogođena Eurojackpot petica u iznosu od skoro 70.000 eura!
Županija
TJERANJE S PLAŽE