Nedjelja, 28. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Zubi “od suhoga zlata”

27.01.2011. 23:00
Zubi “od suhoga zlata”


Pacijenti se najviše žale jer nisu dobili račun za neko liječenje, ali moramo istaknuti da i pacijenti moraju biti odgovorni i tražiti račun na kojem moraju biti naznačene sve specifikacije, odnosno sve što je rađeno prilikom pojedinog posjeta stomatologu, rekla je Dubravka Finka, voditeljica zadarske podružnice Udruge za promicanje prava pacijenata


Odlazak stomatologu za veliku većinu građana  neugodno je i bolno iskustvo  koje često postaje još neugodnije nakon završetka liječenja,  odnosno kad pacijenti ostaju  zbunjeni jer u većini slučajeva  ne znaju trebaju li plaćati za  neke stomatološke usluge i koliko.
Osim toga odlazak stomatologu za uljepšavanje osmijeha i nove zube može poprilično koštati i može se razlikovati od jedne do druge ordinacije, može se za skupu uslugu izdati račun, ali i ne izdati.
 Liječenje zuba kod privatnih  stomatologa je jasno, ali česti  problemi nastaju kod stomatologa koji rade preko HZZO-a, kao i kod pacijenata koji  ne znaju što sve pokriva osnovno, a što dopunsko zdravstveno osiguranje.
Iako postoji formiran cjenik  usluga stomatologa, građani nisu uvijek na čistu kad dođe do  plaćanja računa, posebno ako  su u pitanju tzv. bijele plombe  koje, kako smo doznali, neki  stomatolozi naplaćuju, a neki  ne. Također se razlikuje i cijena  ugradnje bijelih plombi od jednog do drugog stomatologa.
Prema zakonu pacijenti koji  imaju obvezno zdravstveno osiguranje ne moraju plaćati ugradnju bijelih plombi do očnjaka  te amalgamske ispune na ostalim zubima. Liječenje i  vađenje zubi uz anesteziju također je pokriveno zdravstvenim osiguranjem, kao i odstranjivanje mekih i tvrdih zubnih  naslaga, kao i totalna zubna  proteza – akrilatna i totalna  zubna proteza s metalnom bazom. Sve ostale usluge naplaćuju se prema određenom  cjeniku koji bi trebao biti jasno  istaknut u svim stomatološkim  ordinacijama.
 – Pacijenti se najviše žale jer  nisu dobili račun za neko liječenje, ali moramo istaknuti  da i pacijenti moraju biti odgovorni i tražiti račun na kojem  moraju biti naznačene sve specifikacije, odnosno sve što je  rađeno prilikom pojedinog posjeta stomatologu, rekla je Dubravka Finka, voditeljica zadarske podružnice Udruge za promicanje prava pacijenata.
Finka je objasnila da su prema osnovnom zdravstvenom  osiguranju osigurane osobe obvezne sudjelovati u troškovima  zdravstvene zaštite u visini od  20 posto pune cijene zdravstvene zaštite. Ovaj iznos ne može  biti manji od propisanog postotka proračunske osnovice za  zdravstvenu zaštitu i to za stomatološku zdravstvenu zaštitu  u mobilnoj i fiksnoj protetici  odraslih osoba od 18 do 65  godina starosti – 30,07 posto  proračunske osnovice, odnosno 1.000,00 kuna, te stomatološku zdravstvenu zaštitu u mobilnoj i fiksnoj protetici odraslih osoba starijih od 65 godina –  15,03 posto proračunske osnovice, odnosno 500,00 kuna.
Ako pacijent uplaćuje dopunsko zdravstveno osiguranje  ono mu pokriva sudjelovanje u  navedenim troškovima.
Finka je dodala da naplata  bijelih plombi ovisi i o odnosu  pacijenta i stomatologa, pa se  možda i može dogoditi da stomatolog ne naplati ugradnju  bijele plombe, iako bi to trebao  i mogao. U svakom slučaju, prije ugradnje bijele plombe ili  bilo kakvog drugog izvanstandardnog rada na zubu, stomatolog bi trebao upozoriti pacijenta na to što će napraviti i  koliko će to koštati.
 – Sve što je izvan standarda  HZZO-a stomatolog može  preporučiti pacijentu i s njim se  dogovoriti o cijeni, ali to može  raditi izvan redovnog radnog  vremena jer u protivnom oduzima vrijeme pacijentima koji  dolaze tijekom redovnog vremena i preko HZZO-a, objasnila je Finka.
Zoran Knežević iz Zadarskog potrošača rekao nam je da  su imali slučajeva kad su pacijenti bili nezadovoljni ugradnjom proteza kao i na neizdavanje računa stomatologa. U  tim slučajevima uputili su pacijente na Udrugu za promicanje prava pacijenata koji su  preuzeli slučajeve.