Ulaskom u Europsku uniju odmah smo se svrstali u sam vrh. Doduše, vrh zemalja po stopi siromaštva. Nismo zauzeli prvo mjesto, ali smo ipak peti, a uvijek se gleda prvih pet. Kad je riječ o brojci pet Zadar se uvijek nekako svrstava u kategoriju prvih pet gradova u Hrvatskoj, pa smo nakon velike četvorke odmah mi na redu. Ako pogledamo brojku od 20-ak posto stanovništva Hrvatske koje živi na rubu siromaštva onda je računica, također jednostavna, Zadar itekako spada u tu skupinu. I dok kriza za velik dio zemalja Europske unije općenito znači kako sve manje ljudi ide na godišnji odmor, kod nas ta kriza simbolizira borbu za opstanak. Ne kao u Africi, do takvog siromaštva ovih 20 posto još nije došlo, ali smo opasno ugroženi. Jer sve više vidimo slike oko sebe koje govore u prilog tome, sve je više ljudi angažirano u prekopavanju kontejnera u potrazi za plastičnim blagom, a raste nam i čitanost. Doduše, ne lijepe književnosti, već lijepih i uljepšanih trgovačkih kataloga. I dok su se do prije godinu dana ljudi bunili kako im trgovački lanci sve više zatrpavaju ulaze pa su neki išli i do tužbi ili zabranjivanja odlaganja reklamnih letaka, danas se okreće trend. Distributeri su sve više postali poželjna lica, baš kao i minute na televizijskim ekranima posvećene tjednim akcijama u trgovačkim centrima.
Cijela situacija nije nimalo čudna, kad znamo da smo na takvo ponašanje jednostavno prisiljeni. Jedna obitelj u današnje vrijeme, ako želi preživjeti i normalno živjeti, prisiljena je gledati na uštedu, odnosno akcije prehrambenih proizvoda. Znamo li da je djeci za normalan razvoj neophodno svakodnevno osigurati dovoljan unos voća i mliječnih proizvoda, onda ne čudi redovito praćenje akcijskih ponuda. Ako na litri mlijeka možete uštedjeti dvije kune, onda ćete to i napraviti i taj novac preusmjeriti na neke druge potrepštine. Bez nekih se stvari može, dok ste neke druge prisiljeni kupiti. I dok se trgovci i prehrambeni proizvođači navedenim akcijama bore za kupce, drugi, pak, ne posustaju u podizanju cijena, unatoč sve većoj stopi siromaštva. Bez odjeće i obuće ne možete, prije svega zimske. I onda dođe zima na vrata, vi u dućan, a dječje cipelice stotinjak kuna skuplje nego prošle godine. I tako iz godine u godinu. Što se mora, mora se. Što se da iskoristiti, iskoristi se… Dva plus jedan gratis!
najnovije
najčitanije
Scena
Popularni pjevač
Otkriveno gdje je Thompson otišao nakon drugog rasprodanog koncerta u Višnjiku
Košarka
NBA
San Antonio Spursi i New York Knicksi finalisti NBA kupa
Scena
Drugi koncert
FOTO Thompson objavio niz fotografija s drugog koncerta u Višnjiku, pogledajte djelić atmosfere
Zadar
DHMZ
Na Jadranu pretežno sunčano
Svijet
prisilna eksproprijacija
Grlić Radman dignup glas protiv oduzimanja 78 hektara privatne imovine: “Sve je politički motivirano”
Zadar
POSLAO PORUKU
Na kraju zadarskog koncerta Thompson održao govor: ‘Onaj tko ne izlazi na izbore, nije ga briga za Hrvatsku’
Zadar
špica
Kalelarga kao modna pista: Pogledajte tko je privlačio poglede ove subote
Hrvatska
JAVNO SAVJETOVANJE
Zabrana prodaje stana od 35 godina mnogima je preduga, građani imaju niz primjedbi…
Županija
ZLATNA LUKA
Vijeće hoće smijeniti direktoricu sukošanske komunalne tvrtke kojom je načelnik Vanjak – zadovoljan
Zadar
PORAST