Foto: Zvonko KUCELIN
Preko svog odvjetnika Željka Olujića, Stričak je zatražio odlazak na izdržavanje kazne i prije pravomoćnosti presude na što ima zakonsko pravo.Najprije će biti upućen u poseban odjel Uprave za zatvorski sustav u Zagrebu gdje će odlučiti u koju će ga kaznionicu smjestiti
Iako mu presuda još nije pravomoćna, vozač “tegljača smrti” Miljenko Stričak (27), osuđen na Općinskom sudu u Zadru krajem rujna na 8,5 godina zatvora za prometnu nesreću u tunelu «Ledenik» ovih bi dana mogao početi služiti kaznu.
Sud u Zadru udovoljio je, naime, zahtjevu Stričakova odvjetnika Željka Olujića, pa će iz zadarskog pritvora, prije nego što počne izdržavati kaznu, biti upućen u poseban odjel Uprave za zatvorski sustav u Zagrebu. Tamo će odlučiti u koju će ga kaznionicu smjestiti.
Podsjećamo, najveća ikada izrečena kazna u povijesti hrvatskog pravosuđa od osam godina i šest mjeseci zatvora izrečena je 24.rujna ove godine, na Općinskom sudu u Zadru Miljenku Stričaku (25) zbog izazivanja stravične prometne nesreće u tunelu Ledenik, kada je svojim tegljačem s poluprikolicom usmrtio dvije majke i njihovo dvoje djece koji su se vraćali kući u Zagreb s ljetovanja krajem srpnja prije dvije godine.
Miljenko Stričak “okružen” brojnim novinarima i fotoreporterima te obiteljima stradalih, presudu je saslušao posve mirno, no u jednom trenutku, ipak, bilo je vidno da jedva savladava suze kada su ga pravosudni policajci odvodili u pritvor zadarskog Istražnog centra.
Uz zatvorsku kaznu, predsjednik Sudskog vijeća Marijan Bitanga Stričaku je izrekao i kaznu zabrane upravljanja vozilima C i E kategorije u trajanju od pet godina, što stupa na snagu onog trenutka kad presuda postane pravomoćna, a počet će se primjenjivati kada Stričak izađe iz zatvora.
Sudac Bitanga presudu je obrazložio činjenicom kako je tijekom dokaznog postupka nedvojbeno utvrđeno kako je Stričak kriv za smrt četiri osobe i teže ozljede još triju osoba koje su stajale u koloni u tunelu Ledenik, kada je mladi vozač svojim tegljačem “uletio” u tunel, bez kočenja, brzinom od najmanje oko 90 km/h na sat, iako je ograničenje bilo 60km/h i bili su vidni znakovi upozorenja prije ulaska u tunel. Na taj je način izazvao lančani sudar pet automobila i doslovce je zdrobio “opel astru” zagrebačkih registracija, koja se u tom trenutku nalazila na začelju kolone i koju je vozila Jadranka Matešić-Marković
Na mjestu je poginula ona i njezin 15-godišnji sin Mihael te Zdenka Kuhta i njezina 16-godišnja kći Ines.
– Jedno od osnovnih načela prometa je poštovanje regulacije i prometnih znakova, odnosno propisa i onaj tko poštuje propise ima pravo očekivati i od drugih sudionika u prometu da ih poštuju. Počinio je kazneno djelo izazivanja prometne nesreće s neizravnom namjerom kao većim stupnjem krivnje. Dokazano je da je optuženi upravljao tegljačem s poluprikolicom brzinom većom od dopuštene, a jedno je vrijeme koristio i mobitel čitajući i odgovarajući na sms poruke. Zadnju poruku je odaslao 12.25 sati i 46 sekundi, što bi značilo dvije minute prije udara. Nije ni pokušao kočiti te je punom brzinom udario u “opel astru” ispred sebe – rekao je tada, među ostalim u obrazloženju presude sudac Bitanga.
Što se tiče olakotnih okolnosti, Sudsko je vijeće cijenilo samo dvije činjenice, a to je Stričakova dosadašnja neosuđivanost i, kako su ocijenili sudski vještaci psihijatrijske struke – emocionalna nezrelost.
U otežavajuće okolnosti Sudsko je vijeće cijenilo u prvom redu smrt četiri osobe koje baš ničim nisu pridonijele izazivanju ove prometne nesreće, osim što su stajali u koloni na tom mjestu, poštujući prometne znakove.
– Kao daljnje otegotne okolnosti Sudsko je vijeće uzelo u obzir njegov odnos kako prema počinjenom kaznenom djelu, tako i prema njegovoj posljedici. Naime, iako je on u svojoj obrani i na kraju postupka izrazio kajanje, on je to izrekao tijekom suđenja, ali u protekle dvije godine nije se osobno, ni u pisanom obliku, ako već nije mogao usmeno, obratio obiteljima žrtava izrazivši suosjećanje i pijetet prema žrtvama, za što je kao civilizirani čovjek morao iznaći snagu.
Visina zatvorske kazne predstavlja intenciju specijalne prevencije glede njegova budućeg ponašanja u prometu, ali i generalno preventivnu poruku svim sudionicima u prometu – rekao je na kraju svog obrazloženja presude,prije više od dva mjeseca sudac Marijan Bitanga.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas promjenjivo oblačno, na Jadranu češća sunčana razdoblja
Style
Bridgerton Nails
Nosimo razigrane manikure inspirirane novom sezonom popularne serije
Style
Pozadina fenomena
Otkriveno zašto kada smo pod velikim stresom možemo doživjeti intenzivan osjećaj straha
Košarka
NBA liga
Knicksi i Pacersi slavili u šestim utakmicama i izborili polufinale doigravanja
Nogomet
Liga prvaka
Edin Terzić najavljuje pobjedu i u Parizu, Luis Enrique žali za propuštenim prilikama
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Crna Kronika
smrtno stradao
TRAGEDIJA: U Rovanjskoj smrtno stradao ronilac
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Županija
SVEČANA SJEDNICA
Dodjelom godišnjih nagrada i priznanja obilježen Dan općine Bibinje
Zadar
OBAVIJEST