Foto: Zvonko KUCELIN
Najveći investicijski projekt na području Zadarske županije, i jedan od većih projekata u lučku infrastrukturu u Hrvatskoj – projekt Nova luka Gaženica ulazi u drugu fazu koju će najvjerojatnije obaviti tvrtka Strabag. Riječ je o 93 milijuna ulaganja koje obuhvaća pomorske konstrukcije gatova, pristupne ceste i baznu infrastrukturu novog trajektnog terminala. Odnosno riječ je o “srcu” cjelokupne investicije kada je pomorski segemtn u pitnaju. Prva je faza nakon projektiranja i svih elaborata obuhvatila nasipanje ogromnog platoa a treća zavrtšna faza znači dovršenje projekta i niza sadržaja. No bitno je da već po drugoj fazi ova luka može primati brodove.
Informacija koju prenosima objavljena je na istaknutom međunarodnom web portalu koji prati građevinarstvo diljem svijeta (Construction&maintenance) jer hrvatski izvori informaciju još nisu objavili.
Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar, službenog investitora projekta, još nije potvrdio ovu informaicju. Naime procedura izbora izvršitelja radova komplicirana je jer osim odluka povjerenstva na nacionalnoj razini podrazumijeva i odluke partnera – svjetskih kreditora. Riječ je o Europskoj investicijskoj banci te Njemačkoj razvojnoj banci koje su osigurale 220 milijune eura kredita za ovu investiciju.
Informacija kaže kako je za 1.400 metara gatova izabrana grupa na čelu sa Starabagom kao najpovoljnijim ponuđačem. Ugovor pokriva izgradnju međunarodnog trajektnog terminala, terminala za obalnu plovidbu, trajektnog terminala i ribarske luke-terminala. Uključuje i približno dva kilometra internih lučkih cesta i ostale prateće infrastrukture i površine terminala.
Prva faza u najvećoj mjeri vezana uz nasipanje bit će vrlo brzo završena a uključivala je stvaranje oko 20 hektara nasipa navoženjem kamena u more, podmorske radove kao i uklanjanje 250.000 metara podvodnih stijena zbog osiguranja dovoljne dubine za operativne zadaće buduće luke kao i gradnju 270 metara dugog sekundarnog lukobrana.
Projekt planiran u tri faze podrazumijeva završetak do 2013. godine. Imat će 12 pristana, tri za međunarodne linije, tri za ro-ro brodove i kruzere te šest za hrvatske obalne linije. Ukupna vrijednost svih poslova je 236 milijuna eura.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
BIVŠA MINISTRICA
Vesna Pusić želi zajedničku vladu HDZ-a i SDP-a: Milanović bi nam to trebao omogućiti
KK Zadar
Premijer liga, doigravanje
Žilavim Dubravašima uzeta mjera za vodstvo u seriji
Ostali sportovi
BBK PAKOŠTANE
Na Praznik rada održan tradicionalni MTB Maraton Vransko jezero
Zadar
SPAS PLANETA
Učenici OŠ Smiljevac za Dan planeta Zemlje tražili rješenja za bolji život na Zemlji
Zadar
WINGS FOR LIFE
U nedjelju se zbog utrke mijenja mjesto ukrcaja putnika na liniji Zadar-Preko
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST