Grad Zadar ovih je dana dobio rezultate studije koju su još ovog ljeta naručili od nezavisne agencije iz Korivnice koja je za njih radila i studiju urbane logistike. Studija je provedena na temelju ankete među građanima Zadra nakon što je uveden novi režim s pretovarnim mjestima i terminima ulaska vozila na Poluotok. Gradski pročelnik za EU fondove, Šime Erlić, tada je napomenuo kako je anketa plaćena europskim novcem iz projekta Spayer, a analizu novih mjera dostave na Poluotoku uveli su kako bi kroz egzaktne brojke vidjeli razliku kretanja dostavnih vozila ovog kolovoza u odnosu na prošlogodišnji.
Anketa je rađena tri dana, a građane su pitali jesu li zadovoljni novim načinom dostave, sve s ciljem dodatnih mjera koje bi osigurale što kvalitetniji promet Poluotokom. No, i prije rezultata analize u Gradu su uočili da je situacija ove sezone značajno bolja jer više nema onakvih gužvi budući da se vozači dostavnih vozila drže pravila. Potvrdili su to i podaci o prekršajima kojih je prošle godine bilo svakodnevno, a sada su iznimka. No, tu je još jedan pokazatelj koji govori koliko se situacija popravla, a to je korištenjepretovarnih mjesta kojima se sve više tvrtki koristi za dovoz robe na Poluotok.
Provedena terenska istraživanja
O najnovijim rezultatima "Analize utjecaja mjera za regulaciju prometa i poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone Poluotok" pročelnik Erlić kaže:
– Grad Zadar izradio je Studiju održive logistike na području Poluotoka u svrhu određivanja adekvatnih mjera za regulaciju prometa i poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone Poluotok u Zadru, sve s ciljem smanjenja broja nekontroliranih ulazaka na područje Poluotoka. Temeljem ovog dokumenta kroz 2018. godinu provedene su sljedeće mjere: Izmijenjena je Odluka o određivanju i uređenju prometa na području Poluotoka, formirana su pretovarna mjesta izvan pješačke zone, omogućena je dostava uz pomoć teretnih kolica, te je povećana kontrola ulaza i izlaza postavljanjem kamera. Kako bi se provela analiza učinkovitosti navedenih mjera napravljena je dodatna analiza u kolovozu ove godine, odnosno provedena su terenska istraživanja kojima je moguće usporediti podatke o sustavu dostave na Poluotok iz kolovoza 2017. godine, s podacima iz kolovoza 2018. godine – napominje Erlić, iznoseći i konkretne brojke.
Najviše ulaza na tržnici
– Ono što su rezultati istraživanja pokazali jest da u sezoni dnevno približno 200 dostavnih vozila vrši dostavu na Poluotok. Najveći broj ulaza i izlaza dostavnih vozila na Poluotok zabilježen je na ulazima na tržnicu te na ulazu kod crkve Gospe od Zdravlja. Rezultati pokazuju kako je uvođenjem kontrole ulaza video nadzorom, porastao broj zahtjeva za odobrenja ulaska u pješačku zonu, riječ je o 50 novih odobrenja za dostavna vozila u odnosu na godinu prije, te se smanjio broj vozila koja ulaze na Poluotok izvan dozvoljenog vremenskog perioda za približno 50 posto, odnosno s 223 nedopuštena ulaza na 120 nedopuštenih ulaza – pojašnjava pročelnik Erlić.
Premda je itekako vidljivo poboljšanje, podaci pokazuju kako još uvijek postoji trend ulazaka dostavnih vozila izvan dozvoljenih perioda ulaza.
Postavljanje mobilnih barijera
– Ovakvi prekršaji nastoje se sankcionirati uz pomoć kamera i redovnih kontrola policije te prometnog redarstva u dijelu prometa u mirovanju. Međutim, zbog veličine Poluotoka i velikog broja ulaza i izlaza koje je potrebno kontrolirati od nula do 24 sata nemoguće je sankcionirati svakog prekršitelja, odnosno uspostaviti sto postotno učinkovit sustav kontrole i kažnjavanja. Upravo zbog navedenih razloga, sustav kontrole dostavnih vozila i dalje se razvija, te se u sljedećoj fazi, a koja će se realizirati do sljedeće sezone, planiraju ugraditi mobilne fizičke barijere na ulazima u pješačku zonu Poluotok. Fizičke prepreke funkcionirat će u sklopu sustava kamera, te će omogućavati ulaz samo vozilima s dozvolom Grada Zadra – ističe Erlić, dodajući kako se temeljem iznesenih podataka može zaključiti da je situacija s dostavom na Poluotoku znatno bolja nego prethodnih godina:
– No još uvijek postoji mjesta za napredak. Novi koraci na poboljšanju sustava uključuju unaprjeđenje softvera i sustava kojim su regulirane kamere za kontrolu ulaza na Poluotok, postavljanje fizičkih barijera, automatskih stupića na pojedinim ulazima na Poluotok, te optimizacija i daljnje poticanje korištenja pretovarnih mjesta – poručuju iz gradskog Odjela za EU fondove.
Na pretovarnim mjestima dnevno 190 vozila
– Podaci iz studije pokazuju da je vrijeme zadržavanja na 11 pretovarnih mjesta u prosjeku 20 minuta, što je u granicama dozvoljenog vremena zadržavanja koje iznosi 30 minuta maksimalno. Iznimka je jedino na lokaciji tržnice na kojoj se zbog nedostatka manipulativnog prostora vozila zadržavaju i duže od dozvoljenog vremena zadržavanja. Isto tako podaci pokazuju da postoji trend neispravnog korištenja pretovarnih mjesta, odnosno korištenje pretovarnih mjesta u svrhe koje nisu vezane uz dostavu robe, u razdoblju prilagodbe na novu regulaciju. Ukupni podaci za pretovarna mjesta pokazuju da je u razdoblju provedbe istraživanja dnevno 190 vozila koristilo pretovarna mjesta. Ovaj podatak pokazuje da se pretovarna mjesta koriste, što direktno doprinosi smanjenju ulaza dostavnih vozila na Poluotok, a što je trend kojeg želimo nastaviti u daljnjem razvoj sustava dostave – kaže Erlić.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
Ravnateljstvo policije
Za vikend četvero poginulih u prometu, preko 4 tisuće prometnih prekršaja
Nogomet
Nogomet
Tuchel u velikim brigama, dvije zvijezde Bayerna upitne za polufinale LP s Real Madridom
Hrvatska
SVE ČEŠĆI FENOMEN
Saharski pijesak ponovo dolazi u Hrvatsku, DHMZ objavio i kada
Hrvatska
ZAMJENIK PREDSJEDNIKA
DP-ovac Radić: Izjava Milorada Pupovca mi je zaparala uši, kakva je to novokovanica!
Ostali sportovi
PRVA ŽBL
Uvjerljiva pobjeda boćara Vira protiv Svetog Martina iz Perušića Donjeg
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Moda
analiza subotnjeg đira