Kako smo doznali od nadzornog inženjera Roberta Bakovića, izvođač radova – tvrtka Konstruktor Inženjering iz Splita, jučer je uvedena u posao. Pripremni radovi mogli bi krenuti 15. listopada, a radovi na samom proširenju i produbljenju kanala tijekom studenoga
Iako je na pred dvadesetak dana održanom sastanku u Domu županije vezanom uz problematiku proširenja i produbljenja plovnog kanala Mali Ždrelac te rekonstrukcije mosta na kojem su sudjelovali predstavnici tvrtki uključenih u projekt i predstavnici JLS-a s otoka Ugljana i Pašmana, najavljeno da se prolaz Mali Ždrelac za promet zatvara već sutra, pomorski promet kroz Mali Ždrelac još će se neko vrijeme nesmetano odvijati.
Kako smo doznali od nadzornog inženjera Roberta Bakovića, izvođač radova – tvrtka Konstruktor Inženjering iz Splita, jučer je uvedena u posao. Pripremni radovi mogli bi krenuti 15. listopada, a radovi na samom proširenju i produbljenju kanala tijekom studenoga.
Sastanak s Kalmetom
Jerolim Uroda, pročelnik Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Zadarske županije, informirao nas je da se tijekom ovog tjedna očekuje poziv ministra Kalmete koji bi na sastanku u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, okupio predstavnike jedinica lokalne samouprave s Pašmana, predstvanike Zadarske županije, nositelje projekata proširenja kanala i rekonstrukcije mosta te izvođača radova kako bi se dogovorili detalji oko komunikacije otoka Pašmana s otokom Ugljanom i Zadrom za vrijeme izvođenja radova.
Obustava prometa mostom bila je najavljena za 1. studenoga. No Jerolim Uroda, uz napomenu da će više detalja zasigurno znati nakon sastanka s ministrom Kalmetom, procjenjuje da će se mostom preko Malog Ždrelca normalno prometovati gotovo do nove godine.
Početak radova na proširenju Malog Ždrelca već se nekoliko puta odgađao. Očekivalo se da će oni krenuti još krajem 2007. godine, zatim početkom 2008. godine, a kad su početkom rujna napokon najavljeni konkretni datumi zatvaranja morskog prolaza i mosta, izgledalo je da će radovi konačno zaista i započeti.
No, samo dva dana prije najavljenog zatvaranja kanala za morski promet, nitko od aktera ovog velikog i kompleksnog projekta nije znao točno definirati stvarni datum početka radova.
Linija Ždrelac – Zadar
Načelnica Općine Pašman Maja Bašić potvrdila je da još konkretnih informacija o zatvaranju cestovnog prometa prema otoku Ugljanu nema.
– Ovih dana očekujemo sastanak s ministrom Kalmetom kako bi se definirali detalji oko prometne povezanosti otoka Pašmana. Mi smo prvo zahtijevali da se između Ugljana i Pašmana sagradi ponton. Ta je ideja, međutim, odbačena jer bi varijanta s pontonom znatno usporila cijeli projekt. Naime, za njegovu izgradnju potrebna je dokumentacija na koju bi se čekalo možda i dvije ili tri godine. Kako sada stvari stoje, jedina kopnena veza dvaju otoka bit će tehnološki nasip koji će biti na raspolaganju za prolazak kola Hitne pomoći i vatrogasnog vozila. Za sva ostala vozila nasip će biti zatvoren, kazuje Bašić koja dodaje da će se za djecu i radnike koji svakodnevno putuju u Zadar na nastavu, odnosno na posao, osigurati brodska veza Ždrelac – Zadar. Za one, pak, koji rade na Ugljanu, uspostavit će se brodska linija Ždrelac – Kukljica. Koji će brodovi i u kojim terminima voziti na tim linijama, više će se znati nakon sastanka s ministrom Kalmetom.
Podsjetimo da su nositelji ovog vrlo kompleksnog projekta Plovput Split (proširenje i produbljenje kanala, rekonstrukcija Luke Ždrelac, rekonstrukcija i dogradnja pristana Ždrelašćica te izgradnja pristupne ceste za pristan Ždrelašćica) i Hrvatske ceste (rekonstrukcija mosta), a financijsku konstrukciju, koja se procjenjuje na 50 do 60 milijuna kuna, zatvara Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Proširenja kanala na 56 metara
Rekonstrukcija Luke Ždrelac, rekonstrukcija i dogradnja pristana Ždrelašćica te izgradnja pristupne ceste za pristan Ždrelašćica već su završeni te je, što se tiče Plovputova dijela radova, ostao upravo još najkompleksniji zahvat – proširenje i produbljenje kanala. Kako smo doznali od nadzornog inženjera Roberta Bakovića, ovaj dio radova vrijedan je 17,5 milijuna kuna, a njime je obuhvaćeno proširenje kanala sa sadašnjih 20 na 56 metara te produbljenje na pet metara. Također će se u sklopu ovog dijela projekta rušiti dva središnja stupa mosta. Rok završetka radova na kanalu je ožujak 2010. godine.
Projekt rekonstrukcije mosta trajat će osam mjeseci, a radovi će se odnositi na pojačavanje krajnjih stupova mosta te na podizanje njegove visine za oko jedan metar.
Radovi na proširenju kanala Mali Ždrelac utjecat će na brodski i brzobrodski promet prema Dugom otoku, Ravi i Ižu. Brzobrodska linija za Sali i Zaglav, zatim brodska linija za Sali i Zaglav te brodska linija za Ravu i Iž od trenutka zatvaranja morskog prolaza Mali Ždrelac ići će duljim putem – preko Velikog Ždrelca čime će se znatno produljiti vrijeme putovanja, posebno brodskih.
U Jadroliniji nam je potvrđeno da je već pripremljen prilagođeni red plovidbe koji će biti objavljen kad bude poznat točan datum zatvaranja kanala.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
HRejting
Zoran Milanović dodatno učvrstio poziciju favorita, Bulj bilježi najveći pad
Svijet
solidarnost
Roditelji djece ubijene u Beogradu odali počast ubijenom djetetu u Zagrebu
Zadar
pomoć nepokretnim pacijentima
Odjelu pulmologije doniran pokretni ultrazvučni uređaj
Hrvatska
stanje bolje
Ozlijeđeni iz škole Prečko se polaku oporavljaju
Svijet
Posljedice kolapsa Northvolta
Mora li se europska proizvodnja baterija osloniti na Kinu?
Zadar
subotnja šetnja
[FOTO] Zimska špica vrvila ljudima
Crna Kronika
opasna pirotehnika
Maloljetniku u ruci eksplodirala petarda, teško je ozlijeđen
Hrvatska
KATARINA DODIG ĆURKOVIĆ
PSIHIJATRICA UPOZORAVA: ‘Dolaze nam agresivne generacije kojima nitko ništa ne može’
Županija
POSLJEDICE ODLUKE
Vlasnicima tvrtke Eko prijeti vraćanje EU-u 60 milijuna eura!
Nogomet
zadarski napadač