Subota, 13. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

3 C°

Maraska – s dobiti!

04.11.2013. 23:00
Maraska – s dobiti!


Maraska je u razdoblju siječanj-rujan 2013. godine ostvarila dobit od 932 tisuće kuna. Nije puno, ali čovjeka raduje
Rodno mjesto moderne industrije u Zadru i najtradicionalnija ovdašnja firma kojoj je godine teško izbrojiti, Maraska, u razdoblju od 1. 1. do 30. 9. 2013. godine poslovala je s dobiti od nešto manje od milijun kuna.
Maraska je ostvarila poslovne prihode u iznosu od 106,6 milijuna kuna i u odnosu na isto razdoblje prethodne godine povećani su za 8,9 miljuna kuna (2012. 97,7 milijuna kuna).
U navedenom razdoblju ostvareni su prihodi od prodaje proizvoda i usluga u zemlji u visini 84,5 milijuna kuna, što predstavlja rast od 8,2%. Ostvareni prihodi od prodaje na inozemnim tržištima u visini 14,7 milijuna kuna do 30. 9. 2013. godine niži su u odnosu na isto razdoblje 2012. godine za 8,7%. Vjerojatno dio razloga leži u ulasku Hrvatske u EU, a navodili smo, kao i najviši gospodarski predstavnici u zemlji, da će ulaskom u EU trpjeti naš izvoz na području CEFTA-e, kamo ide veći dio izvoza Maraske, jer više neće biti pod slobodnim režimom.
Poslovni rashodi istog razdoblja iznosili su 102,4 milijuna kuna, dok su u istom razdoblju prethodne godine bili 93,2 milijuna kuna.
U strukturi poslovnih rashoda značajan je rast materijalnih troškova u odnosu na isto razdoblje 2012. godine za 10% zbog povećanja proizvodnje i zbog povećanja cijena sirovina i materijala, ali i zbog troškova prodane robe koji su u odnosu na isto razdoblje 2012. godine veći za 4,2 milijuna kuna, napomena je direktora Vandrija Montabela.
Time je Maraska za razdoblje siječanj-rujan 2013. godine ostvarila dobit od 932 tisuće kuna. Nije puno, ali čovjeka raduje, reklo bi se.
Preslagivanje i konsolidacija Maraske otpočeta je davno nakon putešestvija s Walterom Wolfom, potom konačno sadnjom velikog plantažnog “marašnjaka”, gradnjom novog proizvodnog pogona na lokaciji na početku poslovno industrijske zone u Gaženici. Uslijedila je aktivnost u okviru grupacije istog vlasnika (MEPAS) Mirka Grbešića zamjenom potraživanja u udjele te reorganizacijom u sustavu prodaje i komercijale. I Maraska, eto, kreće s pozitivnim poslovanjem.
Naravno i kod Maraske moramo kazati da je, iako ne turistička i ne sezonska tvrtka, pod snažnim utjecajem sezone kao udarnog perioda potrošnje vlastitih proizvoda. U tom smislu valja dočekati kraj godine.