U Press centru u Dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku danas je počeo dvodnevni Kongres sportskog turizma. Riječ je o četvrtom izdanju čiji su pokrovitelji Ured predsjednice RH, Ministarstvo turizma, Grad Zadar, Županija Zadarska, Hrvatski olimpijski odbor, Središnji državni ured za sport, Sveučilište u Zadru i Udruga hrvatsko američkih profesionalaca (ACAP). No kongres je privukao jedva desetak zainteresiranih, a otvaranju nije nazočio niti najavljen predsjednik NO KK Zadra Ivan Mijolović koji je trebao održati pozdravni govor.
Pa ipak, o 90. obljetnici početka službenoga igranja košarke u Zadru govorio je direktor kluba Željko Žilavec. Žilavec je istaknuo kako je 1. listopada 1930. u Zadru osnovana prva službena košarkaška organizacija.
– No napredak ovog sporta počinje prvim tečajem za suce i zapisničare. Nakon 1945. počinje uzlet košarke, a krajem 50-tih i 60-tih godina počinje zlatno doba zadarske košarke. U tom razdoblju stasaju dva najveća velikana zadarske košarke, Krešimir Ćosić i Giuseppe Pino Gjergja. U rekordnih 70 dana izgrađena je legendarna dvorana Jazine kako bi KK Zadar mogao igrati u Kupu europskih košarkaških prvaka, nizao je Žilavec crtice iz povijesti KK Zadra.
Promovirati grad košarke
Zbog toga je u planu postavljanje velikog panoa na ulazu u grad kako bi turisti mogli znati da dolaze u grad košarke. Žilavec je najavio i formiranje stalnog postava povijesti KK Zadra te realizaciju klupske televizije.
Direktor ŠRC Višnjika Denis Karlović ukazao je na projekte koji su pred realizacijom. U prvom redu to je gradnja velikog olimpijskog bazena s popratnim bazenima i aqua-parkom. Sportski turizam, kazivao je Karlović, poboljšat će se izgradnjom sportskog hotela koji je planski izmješta s postojećeg dječjeg igrališta na vrh sjevernog parkinga.
No najzanimljivije je bilo izlaganje koje su pripremili Lucija Katalinić i Pavao Parunov iz razvojne agencije ZADRA NOVA. Tema je bila Sportski turizam Zadarske županije – mogućnosti u strateškom planiranju.
– Plan razvoja športa Zadarske županije je u postupku izrade i donosi se za razdoblje od 2021. do 2030. godine. Plan se izrađuje i provodit će se pod sloganom Pokret s vizijom. Naime, riječ je o prvom takvom strateškom dokumentu u Zadarskoj županiji koji se nastavlja na Nacionalni program športa usvojen u srpnju ove godine. Cilj plana razvoja športa u županiji u najvažnijim aspektima dakle školski šport, športska infrastruktura, građanska rekreacija i zdravlje građana, stručni kadrovi u športu i sport u turizmu. Pokret s vizijom u ovom slučaju znači pokret prema zajedničkoj viziji daljnjeg razvoja športa, rekli su u uvodu predstavljači.
Održiv razvoj sporta u turizmu
ZADRA NOVA kao agencija za razvoj i regionalni koordinator provodi proces izrade uz ex ante evaluaciju čiji je autor dr.sc. Zrinko Čustonja. U tijeku Analiza stanja i okupljanje dionika za prvu radnu skupinu. Prioritetna područja su: Školski sport, Sport i rekreacija građana, Županijsko financiranje sporta kroz Program javnih potreba. Sportska infrastruktura, Sport i rekreacija u turizmu. Cilj je uspostaviti akcijski plan s aktivnostima za razdoblje od 9 godina.
– Analiza stanja za sport i turizam je pokazala da rast gostiju s većim prihodima te rast potreba gostiju za sportom i rekreacijom u turističkoj ponudi. Međutim, analiza je pokazala nisko zadovoljstvo gostiju s ponudom istog. Stratešku podlogu i prioritete za razvijanje sportskog turizma čine: Profil, navike i očekivanja aktivnih gostiju što uključuje rekreaciju i internetsko dijeljenje sadržaja, a ne samo pasivno praćenje velikih sportskih događanja. Trebamo misliti i na iskorištavanje prirodnih resursa u organizaciji i brendiranju sportskih događaja. Već prepoznatljiva obilježja Zadarske županije kao destinacije koja ne traže velika i teško ostvariva ulaganja u razvijanje infrastrukture kroz organizaciju cikloturizma, nautičkog turizma i trailova, rekao je Pavao Parunov.
Studije izvodljivosti većih investicija
Parunov je dodao kako održivi razvoj sporta u turizmu: masovniji sportski događaji poput Davis Cupa privlače goste i ostvaruju visoku marketinšku vidljivost, ali bez popratnog razvoja prepoznatljivih rekreacijskih sadržaja se ne može govoriti o održivom razvoju sporta u turizmu. Stoga treba ojačati suradnje dionika tj. turističkih zajednica, jedinica lokalne samouprave, udruga i obrta. Potrebno je ulaganje u dodatno obrazovanje djelatnika javnih ustanova u području digitalnog oglašavanja i povećanje sredstava za digitalno oglašavanje. Trenutno se, kaže Parunov, u off-line oglašavanje ulaže 3 puta više nego u online.
– Plan razvoja Zadarske županije kao prva faza strateškog planiranja koja mora istovremeno pripremiti podlogu za razvoj iduće faze – studije izvodljivosti većih investicija, studije održivosti, rekao je između ostalog Pavao Paruna.
Kongres sportskoga turizma organizirala je agencija LUX promocija uz suorganizatore Savez športske rekreacije Sport za sve iz Zadarske županije i Visoku školu ASPIRA.
najnovije
najčitanije
Gastro
odličan recept
Uživajte u čokoladnoj torti koja sagorijeva masti
Hrvatska
završio u remetincu
Predao se Nikola Petrač, osumnjičenik u aferi mikroskopi
Županija
PROBLEMI U PROMETU
Zbog olujnog vjetra za sav promet zatvorena A1 između čvorova Sveti Rok i Posedarje!
Kultura
predstave
Kazalište lutaka danas domaćin jedinstvene kazališne čarolije u čak dva termina
Crna Kronika
nepoštivanje propisa
Zadarska policija ponovno nadzirala bicikliste i romobiliste, dobar dio dobio kazne
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!