Jedini gradski javni prijevoznik u Gradu Zadru, Liburnija, ovih je dana zaprimila nekoliko pritužbi građana o voznom redu. Pritužbe su stigle od stanovnika Petrčana, ali i učenika Gimnazije Franje Petrića koji su primijetili kako autobusi nekad ne staju na za to predviđena mjesta, a i broj linije nije u skladu s potražnjom putnika. O ovim problemima, ali i mjerama određenima u jeku pandemija koronavirusa, razgovarali smo sa Slobodanom Erslanom iz prometno-operativnog odjela zadarske Liburnije.
«Bez zavrzlama voznog reda Zadra«
– Iz Liburnije smo odgovorili na upite Mjesnog odbora Petrčane, no smatramo kako ta linije nije toliko frekventna. Mi Petrčanima možemo na njihovu inicijativu vratiti tu liniju ako im to odgovara. No, jedini kriterij za uspostavljanje međulinija jest broj putnika, a trenutno najveći broj putnika je za Vir, Vrsi i Biograd gdje su ostale te linije, po jedan polazak oko 9 sati i povratak iz Zadra oko 10 sati, rekao je Erslan na upite Mjesnog odbora za povratak linije u 9:25.
Dodao je kako Petrčane administrativno jesu dio Grada Zadra, ali se nažalost ne mogu uklopiti u javni gradski prijevoz, između ostalog, i zbog tehničkih karakteristika, jer tamo ne mogu niskopodni gradski autobusi koji su predviđeni za sporiju vožnju po gradu i za češća zaustavljanja, pa su Petrčane ostale u sistemu prigradskih autobusa.
Zadarski list pisao je i o projektu »BZVZ – Bez zavrzlama voznog reda Zadra« koji provode učenici zadarskog MIOC-a, u kojem su upozorili kako vozači često propuste stati na za to predviđena mjesta te učenici zbog toga često kasne u glazbenu školu ili na prigradske autobuse. Erslan je za taj projekt saznao iz medija, ali kako kaže, Liburnija se već pobrinula za to da u udarnim terminima, prije početka škole, ide veći broj autobusa.
Smanjenje linija do daljnjega
– Nažalost, nisam dobio to očitovanje zadarske gimnazije, već sam to vidio u medijima. Mogu samo reći kako su nam škole MIOC, Tehnička te škole na Boriku, pod posebnim povećalom, jer su na neki način dislocirane iz središta i na raspolaganje stavljamo onoliko autobusa koliko treba te imamo dodatnih osam autobusa koji putuju na toj relaciji u periodu od 7:15 do 7:40, isto tako i popodne prije početka druge smjene. Problem prijevoznika je što nije u mogućnosti poslati sve autobuse u isto vrijeme pa često učenici koji putuju prigradskim autobusom dođu kasnije ili ne uđu u prvi autobus, nego čekaju neke sljedeće što onda uzrokuje velike gužve u tim kasnijim autobusima. Mi apeliramo na učenike da idu i ranijim busom. Neki ih naši vozači nisu ni primali u autobus, kad bi bilo previše putnika, ali to onda stvara problem da kasne u školu i slično, objasnio je Erslan.
Situacija s koronakrizom ostavila je traga i na Liburniju, pa je broj linija smanjen, a kako nam kažu iz Liburnije, ovakva situacija s linijama, ostat će do daljnjega.
Izričite i stroge upute
– Tijekom prvog lockdowna obustavili smo sve linije, prisjetio se Erslan, te je dodao kako je to kratko trajalo, svega tjedan dana, nakon čega su iz Liburnije na zahtjev Stožera Zadarske županije uspostavili nekoliko linije, jednu na otoku i pet ili šest prigradskih te su nakon toga postepeno pojačavali broj linija, kako bi dobili dopuštenje da uspostavimo javni prijevoz u gradu i županiji. Što se tiče trenutne situacije, do daljnjega nećemo povećavati broj linija, već čekamo upute Stožera i poboljšanje situacije, tumačio je Erslan.
– Nakon početka školske godine došli smo na otprilike 90 % od našeg stalnog voznog reda. Vodili smo računa da naše najfrekventnije linije budu uspostavljanje, da se omogući učenicima i zaposlenicima da na vrijeme stignu u školu i na posao i da nakon završetka mogu otići. Reducirali smo takozvane međulinije, to su autobusne linije koje uglavnom nemaju puno putnika, već se svede na samo nekolicinu, rekao je Erslan.
Kada je riječ o epidemiološkim mjerama, Erslan uvjerava kako se oni strogo drže pravila, međutim nekad ni vozači ne mogu pratiti sve što se događa u autobusu.
– Dali smo izričite i stroge upute svim našim vozačima, a to je da niti jedan putnik ne može ući bez maske i to je pravilo, to je ono što mi možemo napraviti i čega se držimo. Nažalost, nakon što putnik uđe i nakon što se popuni tih 40 % kapaciteta, vozač više nije u mogućnosti provjeravati je li netko u zadnjem dijelu autobusa skinuo masku ili je nosi neispravno, zaključio je na kraju.
najnovije
najčitanije
Zadar
NOVI ČLANOVI
Odlukom župana Božidara Longina imenovani novi članovi Kazališnog vijeća
Svijet
predsjednički izbori
Kći bivšeg američkog republikanskog predsjednika podržala Kamalu Harris
Zadar
PROSLAVA
Svečana misa za 1000 lovaca po prvi put u Zadru, donosimo program
Košarka
NEBOJŠA BELIĆ
Muzej zadarske košarke prisjetio se legendarnog dužnosnika: ‘Počivao u miru Božjem…’
Svijet
stravična situacija
U španjolskim poplavama život izgubilo više od 50 ljudi
Hrvatska
obitelj ogorčena
Dječak jedva preživio nakon rutinske operacije: ‘Zašto mi ga puštaš dok krvari…’
Scena
MATS HUMMELS
Njemački nogometni velikan koji ima vile u Posedarju pozirao s novom curom
Zadar & Županija
suhe špine
U srijedu bez vode dio Zadra i Zemunika Donjeg
Županija
CESTA D8
Napokon završena prometna studija kritične točke u Murvici
Nogomet
1. ŽNL