
Foto: Pexels
U supermarketima je vrlo teško pronaći proizvode na prodaju s okruglim cijenama, a u većini slučajeva nude se artikli čije cijene završavaju, primjerice, s 0,99 centi, s 0,39 i tako dalje.
To je trend koji se može vidjeti u raznim dijelovima svijeta kako u velikim trgovačkim centrima tako i u malim prodavaonicama.
Ali zašto? Zasigurno ste se to više puta zapitali prilikom kupovine. Doista, odgovor je lako pogoditi. To je preimenovana marketinška strategija koja preuzima naziv efekt lijeve znamenke.
Zapravo, naš se mozak nastoji usredotočiti na prvi broj slijeva od decimalne točke, obraćajući manje pozornosti na druge znamenke. Na taj način, ako proizvod košta 9,99 eura, navest će nas da pomislimo da ćemo potrošiti 9 eura umjesto 10 da ga kupimo, a u stvarnosti to nije slučaj.
Iako nije novijeg izuma, ova tehnika – također poznata kao charm pricing – jedna je od najprihvaćenijih u svijetu prodaje.
Nekoliko istraživanja i eksperimenata potvrđuje njezinu učinkovitost na kupcima, a jedan od najpoznatijih je onaj koji su proveli istraživači Schindler i Kibarian, podvrgnuvši tri različita kataloga odjeće trima skupinama ljudi.
Cijene raznih artikala kretale su se od najmanje 7 dolara do najviše 120 dolara, s prosjekom oko 30 dolara. Na kraju se većina kupaca odlučila za odjeću koja se prodavala po cijenama koje su završavale na 99 centi, iako zapravo nije bila najjeftinija.
najnovije
najčitanije
Novosti
Ebrahim Raisi
Iranski predsjednik optužio zapad da podržava “izraelski” genocid
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Vinski profesionalci s razlogom pljucaju vina
Gospodarstvo
MINISTAR GOSPODARSTVA
Filipović traži da se Hrvatska još više otvori investitorima
Scena
glamurozni povratak
Emma Stone se vraća u velikom stilu: Crveni tepih i crvena kosa za premijeru Poor Things
Plodovi zemlje i mora
okrugli stol
Zaprašivanje komaraca ponekad jako šteti pčelinjim zajednicama
Zadar & Županija
KRVAVI NAPAD
Vuk u Murvici napao stado ovaca! ‘Najžalije mi je ovna vilaša…’
Županija
pripreme za sezonu
Luksuzni turistički resort Jake Andabaka u Sv. Filipu i Jakovu u potrazi za radnicima
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2023.
Mariova nova lica
Crna Kronika
NA TERENU LUČKA KAPETANIJA
Treći dan potrage za ribarom iz Vrsi bez rezultata
Crna Kronika
IZVIJESTILA POLICIJA