Foto: Pixabay
Idućih desetak godina u željezničku infrastrukturu bit će uloženo više od četiri milijarde eura, a od 2024. kreće velika rekonstrukcija i obnova regionalnih i lokalnih pruga, rečeno je u utorak na konferenciji “10 godina od liberaliziranog tržišta željezničkog prijevoza u Hrvatskoj”.
Konferenciju su organizirali Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Agencija za sigurnost željezničkog prometa, Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu i Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić podsjetio je na ljetos obznanjeno Pismo sektorske politike željeznice, ključni dokument za njezin razvoj, kao i Strategiju željezničkog sektora do 2032. godine i dva ključna nacionalna plana.
U proteklih 50 godina nije se toliko ulagalo u željezničku infrastrukturu koliko se ulaže danas, ustvrdio je i dodao da se provodi 25 velikih infrastrukturnih projekata od kojih je 16 sufinancirano EU fondovima. Plan je u strateškom razdoblju od deset godina uložiti više od četiri milijarde eura samo u željezničku infrastrukturu, rekao je Gospočić.
Kreće velika obnova i rekonstrukcija
Najavio je da od iduće godine kreće velika obnova i rekonstrukcija lokalnih i regionalnih pruga te da su u tijeku pregovori s međunarodnim financijskim institucijama kako bi se u idućih desetak godina obnovilo između 800 i tisuću kilometara lokalnih i regionalnih pruga.
Dodao je da je u tijeku modernizacija željezničkog putničkog voznog parka s ciljem da se do sredine 2025. godine osigura više od 70 novih vlakova. Do 2032. godine trebao bi biti potpuno obnovljen vozni park, sa 120 do 130 vlakova.
Dotaknuvši se HŽ Carga, Gospočić je ocijenio da je to danas stabilno i restrukturirano društvo koje traži strateškog partnera radi dugoročne stabilnosti. Kaže da će se idućih deset godina teretni promet povećati sa današnjih 16 na više od 25 milijuna tona.
Važna uloga željeznice
Predsjednik Vijeća HAKOM-a Tonko Obuljen podsjetio je da se danas obilježava deseta godišnjica od početka rada novih teretnih željezničkih prijevoznika na hrvatskom tržištu, što je bio početak liberalizacije tržišta. Ističe da je Hrvatska prostorno dio EU-a, te da bi uskoro trebala biti i po kakvoći usluga.
Ravnateljica Uprave za željezničku infrastrukturu i promet Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Jasna Divić kazala je da je glavni cilj Europskog zelenog plana da se do 2050. godine postigne klimatska neutralnost, odnosno da se do te godine emisije iz prometa smanje za 90 posto, u čemu željeznica ima važnu ulogu.
najnovije
najčitanije
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Ostali sportovi
Trenerica JK-a Uskok
Daniela Gluhan: ‘Jedrenje nauči dijete kako samostalno donositi odluke’
Advent
Medulin
Stare užance, novi sjaj!
Advent
ZADAR
Nova lokacija, i čak četiri dočeka Nove godine
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!