Partneri su odreda iskusni ljudi od mora, kapetani duge plovidbe, profesionalni ronioci, ribari i skiperi, dugi niz godina svojom djelatnošću vezani uz more i intervencije na moru
Nedavni slučaj kada je slovački nautičar udario u cruiser pristanište na Istarskoj obali ponovno je aktualizarao pitanje spašavanja na moru. Odnedavno u Zadru djeluje poznati svjetski brand EmergenSea s glavnim uredom u marini Borik. Inicijativa koju je pokrenuo i podržava Alimar d.o.o. nastala je kao potreba udruživanja čarter tvrtki, privatnih vlasnika brodova, osiguravajućih društava, ronilačkih klubova, udruge ribara te ostalih nautičkih subjekata oko zajedničkog problema pomoći i intervencija na moru. EmergenSea se pojavila na prošlom Biograd Boat Showu gdje objavila i svoje partnerstvo s Hrvatskim autoklubom predstavivši tri SAR plovila RIS 850.
Dolazak u roku od jednog sata
– Naša djelatnost podijeljena je tako da svaki otok južnog sektora Lastovo, Hvar, Brača, Pelješac, Vis ima svoju bazu s Emergensea plovilima. U sjevernom sektoru su baze: Pula, Novigrad, Rabac (u osnivanju), Crikvenica, Silba, Zadar, Biograd, Šibenik i Split. Do prvog travnja dežuramo na telefonu 098 309 609, a od tada imamo stalna dežurstva u bazama. Također, djelujemo i preko 1987 HAK-ovog broja koji se preusmjerava na nas, rekao nam je vlasnik i direktor Alimara Dragan Dešpalj.
Plovila EmergenSea u stanju su tegliti brodove do 60 brutto tona. Klijentima se nudi paket besplatne pomoći koji uključuje startanje motora, tegljenje do prve luke ili marine, dopremu goriva i lagano odsukavanje. Svako plovilo, kaže direktor Dešpalj, ima GSM nadzor i u svakom trenutku se zna njegova pozicija.
– Naše baze udaljene su jedna od druge najviše 50 milja. Dolazak na mjesto intervencije je u roku jednog sata do 30 milja udaljenosti. Također, rješavamo podizanje brodova do dubine 100 metara. Važno mi je istaknuti da su partneri uključeni u profil mreže odreda iskusni ljudi od mora, kapetani duge plovidbe, profesionalni ronioci, ribari i skiperi. Dakle, svatko je u svom segmentu djelovanja vrhunski profesionalac. Pojedinci i firme pridružene mreži, dugi su niz godina svojom djelatnošću vezane uz more i intervencije na moru.
Brze i specijalne intervencije
Okosnicu flote čine gumenjaci s unutarnjim motorima, veličine 9 metara preko svega, koji s opremom teže i do 2,5 tone pa sa svojim jakim motorima od 8 cilindara i od 270 do 350KS. Iako mogu uhvatiti i preko 50 milja, brzina intervencije ovih plovila je oko 30 milja na sat.
– U ovoj sezoni flota EmergenSea će imati pet RIS 850 SAR (Search And Rescue, Traganje i spašavanje, pr. a.) plovila od kojih se dva plovila po posebnim uputama konstruiraju i grade u halama RIS MARINE-a. Osim ovih gumenjaka u floti su i brzi manji gumenjaci od 5,5 do 7 metara, koji služe isključivo za brze intervencije lakšeg karaktera kao što je npr. doprema goriva ili rezervnih dijelova. Tu je i posebno konstruirana Calafuria Cargo veličine 10 metara preko svega, jedinstveni primjerak ovog proizvođača na Jadranu. Pojačan je s dva Yanmar motora po 250 KS, što ovom plovilu osigurava izlazak na intervenciju i po jako teškom moru. Calafurija Cargo s dva motora osigurava brzinu i dovoljno snage za tegljenje i najzahtjevnijih plovila, a vrlo često, u slučajevima kada je potrebno tegliti teški brod kroz uske kanale, interventna plovila iz susjednih baza tegle takve brodove u paru. Nadalje tu je Boston Whaler 27′ pojačan s dva izvanbrodska motora po 225 KS, dostiže maksimalnu brzinu od 50 čvorova (cca 90 km/h). O legendarnom Bostonu i njegovoj nepotopljivosti već su odavna ispričane priče, kazuje Dragan Dešpalj.
Brodovi građeni 1989. posebno opremljeni za traganje i spašavanje ostavština su bivše države. Jedno takvo plovilo od 12 metara nalazi se u bazi Crikvenica. Dešpalj dodaje kako su i ribari i njihove koćarice posebno pogodne za duže relacije tegljenja, a u mnogim situacijama na teškom moru spašavale su jahte kad nitko drugi to nije bio u stanju, pa stoga imaju posebno mjesto u Emergensea mreži.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
OI 2024.
Ruski hrvači odbili nastup na OI u Parizu
Gastro
savršena kombinacija
Donosimo recept za neodoljivi sladoled
Hrvatska
stvarnost ipak okrutnija
Koliko su točni Vladini izračuni? Većina umirovljenika prima mirovinu manju od prosjeka
Županija
namjenska pomoć
Dvjema županijskim bolnicama Vlada dodijelila gotovo tri milijuna eura
Tenis
Tenis
Mate Pavić stigao do trećeg kola parova u Wimbledonu
Zadar
REDOVNICA
Zadranka Matea Bobić postala redovnica, sa srcem za misije! ‘To je razlog naše zajedničke radosti!’
Zadar
ZABRINUTA ČITATELJICA
Žena pozvala Hitnu nakon što je muškarcu pozlilo kod City Gallerie: ‘Rekli su mi da su oba tima zauzeta…’
Zadar
Veliki razgovor
Tankerska Next Generation više ne postoji! Mario Pavić: ‘TNG je dio lijepe prošlosti, ali…’
Županija
sunce i more
Kupači na prepunoj virskoj plaži uživali u prekrasnom danu
Zadar
pitalica