Općina Tkon na kompleksnom projektu Luka Tkon, u sklopu kojega bi se osim izmještanja i uređenja trajektne luke još uredila i plaža, zatim sportska lučica, marina i ribarska luka, radi još od 2003. godine. S gradnjom bi se trebalo započeti što prije. Ako zbog ničeg drugog, onda barem zbog vrlo frekventne trajektne luke Tkon koja je u katastrofalnom stanju
Pomorski linijski promet je i u ovoj recesijskoj godini zabilježio dobre rezultate. Na većini linija, barem što se tiče nacionalnog linijskog brodara Jadrolinije, prevezeno je tek neznatno manje putnika i vozila nego u istom lanjskom razdoblju. Jedan od rijetkih izuzetaka je linija Biograd – Tkon koja je ovogodišnji rekorder rasta s prevezenih 4 posto više putnika te 7,3 posto više vozila – 102.356 vozila (lani 95.417).
Ovakvi se rezultati mogu objasniti nepostojanjem kopnene veze između otoka Ugljana i Pašmana u prvih šest mjeseci (zbog rekonstrukcije mosta preko Malog Ždrelca) pa je tako cjelokupan automobilski promet za otok Pašman bio preusmjeren na liniju Biograd – Tkon.
Šest dugih godina
Istovremeno, trajektna luka Tkon s pristanom koji prijeti da se svakog trenutka doslovce raspadne u dijelove, izuzetak je po lošem stanju u kojem se nalazi. Nećemo pogriješiti ako kažemo da je jedna od najderutnijih, ako ne i najderutnija luka na hrvatskoj strani Jadrana.
Općina Tkon na projektu Luka Tkon, u sklopu kojega bi se osim izmještanja i uređenja trajektne luke još uredila i plaža, zatim sportska lučica, marina i ribarska luka, radi još od 2003. godine.
No, ni nakon dugih šest godina ništa se bitno nije pomaknulo prema naprijed, a kao najvećeg krivca za to tkonski načelnik Danijel Katičin vidi u užasno zakompliciranom zakonodavstvu koje regulira gradnju na pomorskom dobru.
Geodetska snimka morskog dna
– Studija utjecaja na okoliš izrađena je i Ministarstvu zaštite okoliša poslana još 2005. godine, ali nismo mogli dobiti ocjenu jer smo trebali izraditi novi Prostorni plan uređenja i urbanistički plan uređenja obalnog pojasa naselja Tkon. Mi bismo te dokumente ionako napravili te su u međuvremenu i završeni. No, 2007. godine izašle su nove zakonske odredbe koje zahtijevaju dopune Studije utjecaja na okoliš. Za potrebe tih dopuna morali smo napraviti novu batimetriju – geodetsku snimku, odnosno elaborat morskog dna. Batimetrija je izvršena na 17 hektara dna. U tom dijelu nam financijski pomaže Zadarska županija koja je platitila 70.000 kuna, čime se pokrivaju troškovi batimetrije na svega 10 OD 17 hekatara, a razliku je platila Općina. Dodatno je Županija platila još 60 tisuća kuna za dopunu studija. Budući da će dodatni trošak iziskivati i spajanja dopuna sa Studijom iz 2005., nadam se da će Županija sudjelovati i u dijelu od 120 tisuća koliko je preostalo, kazao je Katičin koji dodaje da će Studija s dopunama biti uskoro završena te da bi se moglo očekivati da dokument u dogledno vrijeme dobije i pozitivnu ocjenu resornog ministarstva.
10 milijuna eura
Istovremeno Općina Tkon, napominje naš sugovornik, radi i sve pripremne radnje za buduću izgradnju. U tijeku je natječaj Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja na koji će se javiti Općina Tkon kako bi ostvarila pravo na financiranje projektne dokumentacije za ribarsku luku.
Luka Tkon je velik i kompleksan projekt čija se ukupna vrijednost procjenjuje na oko 10 milijuna eura, a financirao bi se iz različitih izvora. Iako se dosad projekt stalno prolongirao, tkonski načelnik se nada da bi radovi mogli započeti kroz godinu i pol dana.
Danijel Katičin ističe da je što skorija realizacija Luke Tkon neophodna i to iz više razloga. Osim frekventnog trajektnog pristaništa u katastrofalnom stanju, tu su i problemi ribarskih brodova koji nemaju gdje, nedostatni kapaciteti plaža i prometni čepovi koji se stvaraju zbog gužvi pred trajektom.
Marina i benzinska crpka
– Trajektna luka bi se trebala izmjestiti sjeverozapadno od sadašnjeg položaja. Za tu namjenu je predviđeno nasuti manji dio plaže pa je projektom planirano i vraćanje duga prirodi, odnosno uređenja dijela Lukobrana u svrhu plaže. Planirano je i uređenje velikog parkinga namijenjenog i za potrebe plaže i trajektnog pristaništa. Ako obalni pojas Tkona promatramo sa sjeverozapada prema jugoistoku, nakon trajektnog pristaništa i plaže uredit će se sportska lučica koja se dodiruje s lukom za javni promet od lokalnog značenja. U ovoj potonjoj uredit će se iskrcajno mjesto za ribarske brodove do 15 metra. Između sadašnjeg parapeta i lukobrana smjestit će se marina kapaciteta do 200 vezova, dok bi južno od sadašnjeg trajektnog pristaništa bila ribarska luka s benzinskom crpkom i pripadajućim gatom. Sve nabrojeno protezalo bi se na površini od 17 hektara obalnog pojasa, pojasnio je Katičin.
Financiranje projekta
Što se financiranja tiče, u Općini Tkon očekuju da će država osigurati novce za trajektnu luku i dio plaže. Drugi dio plaže i mjesnu lučicu izgradila bi Općina. Marinu i benzinsku crpku bi gradili privatni investitori, a ribarsku luku financiralo bi Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja preko pretpristupnih fondova Europske unije te uz pomoć norveške vlade.
– Treba istaknuti da bi se većina novih gatova i obale radili na betonskim propusnim konstrukcijama koje propuštaju morske struje, a uronjeni ekrani sprečavaju valove. Vodi se računa o zaštiti okoliša što je jako važno jer će upravo taj sistem gradnje gatova i izgradnja propusta na postojećim, omogućiti da se pročiste bazeni sadašnje luke i pojača strujanje mora uz tkonsku obalu, zaključuje Katičin.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Bayer ponovo izjednačio u 96. minuti i u 46. utakmici ove sezone ostao bez poraza
KK Zadar
Premijer liga, 33. kolo
Zadrani zaključili osnovni dio laganim hodom protiv Bosca
Nogomet
SuperSport HNL
Hajduk pred praznim Poljudom uvjerljivo savladao novog drugoligaša
Ostali sportovi
GIMNASTIKA
Tin Srbić: Vjerujem da mogu puno bolje nego danas
Hrvatska
UNOSNO SAVJETOVANJE
Kolindi posao cvjeta! Pogledajte koliku dobit je prijavila bivša predsjednica
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
fantastičan projekt