Prema podacima eVisitora Zadarska županija je i dalje među najposjećenijim turističkim odredištima u Hrvatskoj. Brojke su, međutim, daleko od onih u isto vrijeme prošle godine, a po nekima, opet, veće od realnog stanja.
U Turističkoj zajednici grada Zadra kažu kako su podaci s eVisitora točni, a dojam da je gostiju manje pripisuju činjenici da se zbog pandemije koronavirusom svi gosti evidentiraju – pri ulasku u državu i na adresi smještaja.
Jučer, 21. srpnja, evidentirali su 7.967 gostiju – 6.753 stranih i 1.214 domaća, što je u usporedbi s istim razdobljem u 2019. godini za 57% manje.
– Od početka srpnja grad Zadar bilježi 28.283 turističkih dolazaka (60 % manje no lani) uz 151.557 noćenja ili 50% u odnosu na prošlu rekordnu turističku godinu. Ukupno je grad od početka godine posjetilo 60.000 gostiju sa 247.000 noćenja. Najbrojniji su gosti iz Njemačke, Hrvatske, Austrije, Slovenije, Poljske i Češke. Od početka godine, zaključno sa 20. srpnja, Turistička zajednica grada Zadra na području svog djelovanja bilježi ukupno 71.574 dolazaka i 302.504 noćenja. Usporedo s istim razdobljem lani, prema eVisitor podacima, bilježimo pad turističkog prometa od ukupno -75% u dolascima i -65% u noćenjima, kaže Ante Galić iz TZ grada Zadra dodajući kako je lani u isto vrijeme bilo 290.949 dolazaka i 874.987 noćenja.
Grupe koje nedostaju
Galić ističe kako je ove godine osjetno kako uz goste koji odsjedaju u hotelima, apartmanima i kampovima nedostaju kruzerski gosti i prolazne autobusne grupe.
– Upravo ti turisti činili su velik dio svakodnevnog ljetnog šušura uz veliki udio u prometu, trgovini, ugostiteljstvu i ostalim komplementarnim djelatnostima, prijevozu i agencijskim uslugama. Zračni promet je također u osjetljivoj fazi oporavka sa svim znakovima da bi do početka posezone mogao jače zaživjeti, kaže Galić te dodaje kako su se sve mediteranske, ali i svjetske turističke zemlje, nakon relativnog popuštanja epidemioloških mjera maksimalno otvorile prema turističkom businessu, prvenstveno putem promocije na najvažnijim kanalima i tržištima i tako stvorile izrazito kompetitivno okruženje zbog čega su se značajno uvećale i cijene oglašavanja.
– Situacija je takva kakva jeste. Kako bi pridobili goste, a posebice one »last minute«, te nakon što je Turistička zajednica zadarske županije odradila snažnu online kampanju na pet nama najvažnijih srednjoeuropskih tržišta od početka lipnja, i mi smo se uključili u online kampanju na tri ciljana tržišta pa će se u sljedećih mjesec dana grad promovirati u Austriji, Sloveniji i Poljskoj. Aktivirana su dva glavna kanala koji imaju veliku vidljivost i doseg na važnim tržištima. Takozvani »native oglasi« ili članci i vizuali o Zadru na premium portalima dodatno su optimizirani tako da se prikazuju skupinama i osobama koje pokazuju interes za skorim bookingom ili putovanjem na odmor. Drugi važan kanal su društvene mreže Facebook i Instagram, na kojima se također intenzivno »gađaju« ciljane skupine koje iskazuju zanimanje za skora putovanja, godišnje odmore, Hrvatsku, sunce i more ili koje su izrazile zanimanje za prethodne kampanje HTZ-a i TZ Županije. Na ovaj način se sadržajno i vremenski konkretiziraju nacionalne i regionalne kampanje kako bi dodatno zainteresirale korisnike s odabranih tržišta i potaknule ih na odluku o rezervaciji smještaja, pojašnjava Galić ovu situaciju u kojoj se svatko bori za svakoga gosta.
Grad Zadar se promovira kao poželjna city destinacija koja gostu nudi mogućnost odmora u mirnom okruženju i bez gužvi.
Prate se hrvatski mediji
– Uza sve infrastrukturne pogodnosti koje naš grad pruža, gosti zaista imaju mogućnost iskusiti jedinstvene prirodne ljepote i povijesno naslijeđe nadohvat ruke. Koriste se fotografije, video uratci i članci koji jasnim porukama daju uvid u aktivnosti i iskustva koja gosta čekaju jednom kad posjeti odredište, ističe Galić te dodaje kako je jako važno što se u hrvatskim medijima piše jer te sadržaje prate i prenose mediji u zemljama koje pokazuju najveći interes za ljetovanje u Hrvatskoj poput Češke, Poljske, Slovačke i Austrije čiji mediji, kako je kazao, na dnevnoj bazi detaljno prate situaciju sa epidemijom koronavirusa u našoj zemlji i gradovima. Za primjer je naveo poljski portal zetolot.pl koji u jednom članku piše:
»Nije ni čudo što smo, kada je jedna od najpopularnijih zemalja kod Poljaka Hrvatska, odlučili započeti turističku sezonu i s nestrpljenjem počeli koristiti tu mogućnost…. Također nije bez značenja to što je Hrvatska bila jedna od prvih zemalja koja je Poljacima omogućila ulazak i opuštanje bez ikakvih problema, mnogo prije nego što su to učinile Španjolska, Italija i Grčka. Granice su ovdje otvorene od 28. svibnja…. Najpopularniji dijelovi Hrvatske koje turisti posjećuju su Istra, Primorsko-goranska županija te Zadar i okolica.«
Redizajn aplikacije Zadar Travel
S ciljem što bolje vidljivosti potencijalnim gostima i što bolje promocije Zadra kao poželjne destinacije TZ grada Zadra nedavno je izradila novu web stranicu www.zadar.travel, a Galić kaže kako će za par dana izaći i s potpuno redizajniranom aplikacijom Zadar Travel putem koje će gosti moći direktno pronaći iznajmljivače bez provizije.
– Last minute booking je ove godine trend uslijed globalno nesigurne situacije s koronavirusom i eventualnim samoizolacijama pri povratku u matičnu zemlju turista, zbog čega gosti čekaju do zadnjeg trenutka prije nego se odluče na putovanje, kaže Galić koji upravo u toj situaciji vidi priliku i mogućnost da se upravo takve goste privuče u naš grad.
najnovije
najčitanije
Novosti
priprema za parlamentarne
Na desnici novi pokušaj okupljanja, ali bez Jonjića, Domovinskog pokreta i Mosta
Novosti
halo inspektore
Isti proizvod u Austriji košta 60, a u Hrvatskoj120 eura: “Netko nas ozbiljno vara i vuče za nos”
Zadar
koncert na višnjiku
Još jedan koncert za pamćenje: Thompson i večeras napunio Višnjik
Novosti
obavezno usmrćivanje
Nakon svinja, na red došle ovce i koze: Kuga malih preživača prvi put potvrđena u Hrvatskoj
Kultura
Prorokova škrinja
Nebojša Gunjević predstavio novi višeslojni roman u kojem je Zadar puno više od kulise
Zadar
POSLAO PORUKU
Na kraju zadarskog koncerta Thompson održao govor: ‘Onaj tko ne izlazi na izbore, nije ga briga za Hrvatsku’
Zadar
špica
Kalelarga kao modna pista: Pogledajte tko je privlačio poglede ove subote
Hrvatska
JAVNO SAVJETOVANJE
Zabrana prodaje stana od 35 godina mnogima je preduga, građani imaju niz primjedbi…
Županija
ZLATNA LUKA
Vijeće hoće smijeniti direktoricu sukošanske komunalne tvrtke kojom je načelnik Vanjak – zadovoljan
Zadar
PORAST