Slažemo se da su “Lumbrikata” i “Vrgadinka” brodovi kojima održavamo liniju, dotrajali, neudobni i neadekvatni svojim dimenzijama i brzinom. Imamo u planu kupiti ili čak dati izgraditi novi brod, rekao je Damir Torić
Vrgadini su već dugo nezadovoljni brodskom povezanošću s kopnom, a nedavno okončan natječaj za održavanje linije Vrgada – kopno predstavljao im je dodatni problem i svojevrsnu prijetnju.
Naime, s jedne strane Vrgadini žele da se linija osuvremeni, a s druge su se pribojavali da Ribarsku zadrugu Vrgada, koja Vrgadine na kopno prevozi već 48 godina i zapošljava sedam domicilnih stanovnika, ne zamijeni neki novi brodar.
Mještane je zabrinjavalo i što je u uvjetima natječaja bilo navedeno da brod mora moći prevoziti minimalno 40 putnika, što bi značilo da bi brod bio veći od 25 metara i kao takav ne bi mogao pristati na Vrgadu.
Vrgadini znaju najbolje
No na radost Vrgadina, prošli je tjedan iz Agencije za obalni linijski pomorski promet odlučeno da će se natječaj za izbor brodara na liniji Vrgada – Pakoštane – Biograd ponoviti, jer ponuda zadarske tvrtke “Mankul”, jedina pristigla na natječaj, ne zadovoljava kriterije za održavanje te linije.
Ribarska zadruga Vrgada svoju je ponudu pak poslala izvan roka.
Ipak, brod Ribarske zadruge će do daljnjega, do novog natječaja, nastaviti posao koji radi već pola stoljeća – povezivati Vrgadu s kopnom.
– Mi itekako imamo interesa zadržati ovu liniju, a na natječaj se nismo javili na vrijeme jer uprava nije dobro odradila svoj posao, rekao je Damir Torić, odnedavno privremeni upravitelj Ribarske zadruge Vrgada.
Iako iz Agencije za obalni linijski promet nisu htjeli komentirati razloge odbijanja “Mankulove” ponude, Torić nagađa da je to stoga što njihov brod ima 33 metra i kao takav teško bi mogao pristati ne samo u Vrgadi, već i u Pakoštanima i Biogradu.
Vrgadini ipak najbolje znaju kakav brod im treba i najbolje i najprirodnije bilo bi da liniju i dalje održava domaća ribarska zadruga. Samo s malo modernijim brodovima.
Kredit preko HBOR-a
– Slažemo se da su ‘Lumbrikata’ i ‘Vrgadinka’, brodovi kojima održavamo liniju dotrajali, neudobni i neadekvatni svojim dimenzijama i maritimnim sposobnostima. Imamo u planu kupiti ili čak dati izgraditi novi brod. Bio bi dug 22 metra, 6 metara dulji od sadašnjeg, te bi imao kapacitet za 80 do 100 putnika. Ne znamo kad će biti raspisan novi natječaj, nismo dobili nikakvu službenu informaciju, ali smo svjesni da trebamo žurno djelovati. Mislimo podići kredit preko HBOR-a, a ako se odlučimo za izgradnju novog broda, očekujemo pomoć od države koja bi trebala pokriti 10 posto troškova. Također, trebamo istražiti i sve mogućnosti koje se nude otocima pa vjerujem da ćemo i tu nešto uspjeti postići, rekao je Torić, dodavši da bi za gradnju novog broda trebalo oko godinu dana.
Inače, Vrgadu s kopnom ljeti povezuje čak osam dnevnih linija. Ipak, u udarnim terminima se i unatoč tomu na malim i zastarjelim brodovima stvaraju velike i neugodne gužve. No ako se planovi Ribarske zadruge ostvare, situacija s brodskim linijama već bi sljedeće turističke sezone trebala biti znatno bolja.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja