Slažemo se da su “Lumbrikata” i “Vrgadinka” brodovi kojima održavamo liniju, dotrajali, neudobni i neadekvatni svojim dimenzijama i brzinom. Imamo u planu kupiti ili čak dati izgraditi novi brod, rekao je Damir Torić
Vrgadini su već dugo nezadovoljni brodskom povezanošću s kopnom, a nedavno okončan natječaj za održavanje linije Vrgada – kopno predstavljao im je dodatni problem i svojevrsnu prijetnju.
Naime, s jedne strane Vrgadini žele da se linija osuvremeni, a s druge su se pribojavali da Ribarsku zadrugu Vrgada, koja Vrgadine na kopno prevozi već 48 godina i zapošljava sedam domicilnih stanovnika, ne zamijeni neki novi brodar.
Mještane je zabrinjavalo i što je u uvjetima natječaja bilo navedeno da brod mora moći prevoziti minimalno 40 putnika, što bi značilo da bi brod bio veći od 25 metara i kao takav ne bi mogao pristati na Vrgadu.
Vrgadini znaju najbolje
No na radost Vrgadina, prošli je tjedan iz Agencije za obalni linijski pomorski promet odlučeno da će se natječaj za izbor brodara na liniji Vrgada – Pakoštane – Biograd ponoviti, jer ponuda zadarske tvrtke “Mankul”, jedina pristigla na natječaj, ne zadovoljava kriterije za održavanje te linije.
Ribarska zadruga Vrgada svoju je ponudu pak poslala izvan roka.
Ipak, brod Ribarske zadruge će do daljnjega, do novog natječaja, nastaviti posao koji radi već pola stoljeća – povezivati Vrgadu s kopnom.
– Mi itekako imamo interesa zadržati ovu liniju, a na natječaj se nismo javili na vrijeme jer uprava nije dobro odradila svoj posao, rekao je Damir Torić, odnedavno privremeni upravitelj Ribarske zadruge Vrgada.
Iako iz Agencije za obalni linijski promet nisu htjeli komentirati razloge odbijanja “Mankulove” ponude, Torić nagađa da je to stoga što njihov brod ima 33 metra i kao takav teško bi mogao pristati ne samo u Vrgadi, već i u Pakoštanima i Biogradu.
Vrgadini ipak najbolje znaju kakav brod im treba i najbolje i najprirodnije bilo bi da liniju i dalje održava domaća ribarska zadruga. Samo s malo modernijim brodovima.
Kredit preko HBOR-a
– Slažemo se da su ‘Lumbrikata’ i ‘Vrgadinka’, brodovi kojima održavamo liniju dotrajali, neudobni i neadekvatni svojim dimenzijama i maritimnim sposobnostima. Imamo u planu kupiti ili čak dati izgraditi novi brod. Bio bi dug 22 metra, 6 metara dulji od sadašnjeg, te bi imao kapacitet za 80 do 100 putnika. Ne znamo kad će biti raspisan novi natječaj, nismo dobili nikakvu službenu informaciju, ali smo svjesni da trebamo žurno djelovati. Mislimo podići kredit preko HBOR-a, a ako se odlučimo za izgradnju novog broda, očekujemo pomoć od države koja bi trebala pokriti 10 posto troškova. Također, trebamo istražiti i sve mogućnosti koje se nude otocima pa vjerujem da ćemo i tu nešto uspjeti postići, rekao je Torić, dodavši da bi za gradnju novog broda trebalo oko godinu dana.
Inače, Vrgadu s kopnom ljeti povezuje čak osam dnevnih linija. Ipak, u udarnim terminima se i unatoč tomu na malim i zastarjelim brodovima stvaraju velike i neugodne gužve. No ako se planovi Ribarske zadruge ostvare, situacija s brodskim linijama već bi sljedeće turističke sezone trebala biti znatno bolja.
najnovije
najčitanije
Novosti
DJELO VANDALA
Tito ostao bez glave
Crna Kronika
kriminalistička istraga
Muškarac (49) u Benkovcu ukrao katalizator, a djevojka (20) u Zatonu pumpu za vodu
Crna Kronika
POLICIJA IMALA POSLA
Pijani muškarac radio nered na Adventu, a žena opljačkala trgovinu na Bulevaru
Sport
ATLETSKA UTRKA
Sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam dogurao do 28. izdanja
Crna Kronika
Tragedija
Ubijena žena je majka troje djece, a uz to je bila i trudna
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!