– U planu izgradnje raskrižja na Žmirićima, projekta Hrvatskih cesta, u planu je spajanje biciklističke staze na dionici Nin, deponij, grad. Trenutačno imamo prekid kod ovog raskrižja, rekao je Kasap
Novi Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi stupio je na snagu početkom travnja, no lokalne samouprave imaju rok prilagodbe od tri godine kako bi ispunile sve uvjete pravilnika.
Biciklisti su u prometu nerijetko zanemareni. Naime, biciklističkim stazama u gradovima i izvan njih tek se rijetki mogu pohvaliti, zbog čega su biciklisti i česte žrtve prometnih nesreća.
City bike – pilot projekt
Novi Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi nalaže kako se biciklistička prometna mreža treba graditi da bude prvenstveno sigurna, te ukomponirana u cestovnu infrastrukturu. Na mjestima gdje biciklističke staze nisu izgrađene u pravilniku je uvedena obveza uvođenja prometne signalizacije na cestama za mješoviti promet, dopušta se staze izgraditi u jednosmjernim ulicama i to smjeru suprotnom od kretanja vozila. Novost je i uvođenje “biciklističkih cesta” koje bi spajale gradove kako bi se biciklistima omogućilo nesmetano kretanje u prometu.
U Zadru se posljednjih godina sve više radi na obilježvanju biciklističkih staza, a prema riječima Darka Kasapa, pročelnika UO za prostorno uređenje i graditeljstvo, u budućnosti će postojati sve veća potreba za njima. Tome će doprinjeti i pokretanje pilot projekta Grada Zadra, City bike.
– U planu izgradnje raskrižja na Žmirićima, projekta Hrvatskih cesta, u planu je spajanje biciklističke staze na dionici Nin, deponij, grad. Trenutačno imamo prekid kod ovog raskrižja, rekao je Kasap.
Dodaje kako je prilikom sanacije pojedinih prometnica, tamo gdje je postojala mogućnost obilježavanja biciklističkih staza na račun nogostupa, to i učinjeno.
Studija mobilnosti
Važno je, navodi dalje Kasap, da se u Studiji mobilnosti rađenoj u suradnji s Europskom unijom predvidi regulacija i efikasnost prometa. Stoga je potrebno stvoriti preduvjete za izgradnju novih biciklističkih staza.
– Neke prometnice više neće biti dvosmjerne, već jednosmjerne, a to će dati priliku izgradnji novih biciklističkih staza, naglasio je pročelnik Kasap.
O važnosti izgradnje staza za bicikliste bilo je riječi i na Europskom tjednu mobilnosti u rujnu prošle godine. Tada su učenici zadarskih osnovnih škola sudjelovali na tribini s koje su upozorili kako je Zadar prije dvije godine imao tek 4,4 kilometara uređenih biciklističkih staza, te kako postoji velika potreba za izgradnjom novih kilometara obilježenih za bicikliste. To bi uvelike doprinijelo njihovoj sigurnosti u vožnji, ali i potaknuo veći broj građana na korištenje bicikla.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
NEZAVISNI
Erlić neće imati problema s “rukama” na proračunskoj sjednici. Podržat će ga i – Denis Barić
Zadar & Županija
most
Ivan Matić vraća se u Sabor i poručuje: Nastavit ću biti glasan oko intervencija u prostoru!
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Ostali sportovi
Trenerica JK-a Uskok
Daniela Gluhan: ‘Jedrenje nauči dijete kako samostalno donositi odluke’
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!