ponedjeljak, 22. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

ADRIATIC CRAFT BEER

PIVO S OKUSOM LJETA U DALMACIJI: 'Ovo je posao od kojeg želim živjeti...'

Autor: Nikolina Lucić

29.03.2024. 10:58
PIVO S OKUSOM LJETA U DALMACIJI: 'Ovo je posao od kojeg želim živjeti...'

Foto: Luka Jeličić

U pivu je esencija života! U samo bi se jednoj rečenici tako mogao sažeti naš razgovor s craft pivarom Nenadom Maričićem, koji sa svojim partnerom već godinama stvara uspješnu priču iza »Adriatic Craft Beera«. U rastućoj plimi craft pivovara u Hrvatskoj, kojih, prema glavi stanovnika imamo više nego Poljaci, Nenad se ističe svojim »pomaknutim« smislom za inovaciju i okus – što nam je i dokazao svojim pale aleom s esencijom ružmarina. Ususret još jednoj užurbanoj turističkoj sezoni u kojoj svoja craft piva želi uvrstiti na što više kvalitetnih restoranskih i hotelskih adresa, kazao nam je kako im je cilj uvijek bio nuditi više od samog piva. Zato nude doživljaj i to s dalmatinskim potpisom u vinskoj čaši!


Njihovo se pivo, objašnjava nam, i treba piti iz vinske čaše, jer ne samo da je jednako elegantno, lagano i osvježavajuće već i zaslužuje stajati uz bok najkvalitetnijim domaćim vinima. Sjeli smo zato i porazgovarali o njegovim najnovijim pivima, idejama za budućnost, ali i viziji daljnjeg sljubljivanja njegovih craft piva s najboljim dalmatinskim gastronomskim namirnicama.


Adriatic Craft Beer je spoj prirode, mašte, umijeća, ljubavi i strasti, gastronomije i turizma. Ovo originalno hrvatsko craft pivo možete kušati isključivo u ekskluzivnim kafićima i restoranima sa čijih terasa ćete uživati u lijepom pogledu, ili koji se nalaze u blizini prirodnih ljepota, povijesnih znamenitosti i hrvatskih atrakcija. Upravo je to misija web aplikacije (www.AdriaticCraftBeer.eu) , koja na jednom mjestu povezuje hrvatske prirodne ljepote i atrakcije, ekskluzivne restorane i lokale sa domaćim hrvatskim craft pivom, koje se pije kao vino iz vinskih čaša, i želi zadovoljiti istančan ukus sve zahtjevnijih domaćih i stranih gostiju, koji su u stalnoj potrazi za nečim drugačijim. Uz pomoć web aplikacije možete rezervirati svoj stol u restoranu, ona će vas preko Google Maps dovesti do restorana i ispričat će vam priču o atrakciji ili prirodnim ljepotama u blizini, informirati o događanjima, i naravno reći sve o Adriatic Craft pivama.


Dalmacija u čaši


Zadarski ljubitelji craft piva »Adriatic« već mogu pronaći u mnogim barovima, ali i najpoznatijim restoranima, gdje chefovi i ugostitelji vide pravu priču iza »samo još jednog craft piva« i sve njegove potencijale za sljubljivanje s namirnicama. Na 14 se adresa u našij regiji može kušati ovaj lagani biser s natruhom gorčine i ružmarina, a Nenad kao krunu uspjeha ističe činjenicu da je uspio ući na kartu najpoznatijeg gradskog ribljeg restorana – »Foša«. Tu su još i »Hedonist«, »Kornat«, »Sfinga«, »Maguro« i brojni drugi. Dok uz čašu njegove kreacije pretresamo godine koje je potrošio pokušavajući osmisliti pravu kombinaciju, kaže nam kako su njegovi najveći uspjesi produkt jednako velikih pogrešaka.



– Osim restorana, hotela i barova sada krećemo i prema kvalitetnijim suvenirnicama, jer naše smo pivo osmislili kao kompletan turistički proizvod koji vrijedi ponuditi turistima. Cilj nam je prodati i predstaviti premium proizvod, koji će biti više od potrošnog i lako zaboravljivog suvenira, kazao nam je na početku Nenad, koji je s cijelom obitelji prije nekoliko godina iz Zagreba doselio u Rovanjsku, koju želi pretvoriti u prepoznatljivu turističku destinaciju, ne samo zbog svog biznisa, već napose njezinih prirodnih ljepota i nezaboravnog spoja mora i Velebita.


– Ta je odluka u principu bila ključ svih mojih kasnijih priča. U Rovanjskoj sam se oslobodio pritisaka svakodnevnog života i oslobodio svoju kreativnu stranu. 2018. godine odlučio sam se baviti kućnom izradom piva i sam za sebe kolosalno podbacio. Iako je krajnji proizvod bio daleko od nepitkog, nije to bilo to što sam htio. Na kraju sam, kada sam već htio od svega odustati, praktički od škarta napravio izvrsnu pivu. Odustao sam od slušanja »home brewing« autoriteta i prepustio se instinktu, prisjetio se Nenad, rekavši kako je ključ uspjeha ne fokusirati se samo na jedan izvor.


– U craftu se mora biti drugačiji od drugačijih. Naći svoju nišu uz zadržavanje kvalitete ono je što nas gura naprijed. Tako je nastalo i pivo s ružmarinom u kojeg sam gledao iz dana u dan ispred kuće i nakon konzultacija s drugim brewerom odlučio se, unatoč njegovoj jačini pokušati stvoriti nešto jedinstveno. Lagano je gorkastog okusa, a ja se kao obožavatelj »west coast« stila u brewingu nisam mogao oteti izazovu da stvorim gorko pivo po vlastitom stilu, ali ne toliko gorko da nije prihvatljivo široj javnosti, koja danas ipak najčešće ne preferira takve okuse, pojasnio nam je Nenad. Ovo pivo donosi osvježenje povjetarca s mora u vrućem ljetnom danu i istinski okus Jadrana. »Adriatic Ale« pruža osvježavajuće i skladne okuse citrusa, uz nježnu, aromatičnu gorčinu ružmarina.


Jedino pivo s ružmarinom


– Mi inzistiramo da se naše pivo servira u vinskoj čaši, naročito da »sablaznimo« one koji smatraju kao je pivo seljačko piće za primitivce. Ovo je lagani ale, bez izrazitog mirisa fermentacije. To je pivo gornjeg vrenja koje ima proces fermentacije sličan vinu oslobođenih aroma i okusa. Zato i pristaje vinskoj čaši. Mijenjamo polako doživljaj piva, kako bi iskustvo njegova ispijanja približili onom ispijanja vina, jer kvaliteta krajnjeg proizvoda je neupitna, dodao je Nenad.



Dok nam objašnjava detalje »west coast« stila u proizvodnji craft piva, ističe kako je njegovo pivo s ružmarinom ima različitu percepciju gorčine od osobe do osobe.


– Ovo je posao od kojeg želim živjeti i na čijim temeljima želim osigurati budućnost svoje obitelji, tako da sam se upustio u dugotrajni proces kušanja i prepravljanja kako bih došao do krajnjeg okusa, a to je pivo s okusom ljeta u Dalmaciji. Ovo je pivo svjetlo dana ugledalo sredinom lipnja prošle godine i u vrlo smo kratkom vremenu uspjeli ući u najbolje restorane i barove ciljem obale. Chefovi i sommelieri izvrsno su ga prihvatili, što smo dokazali nedavnim gostovanjem na »Zadar Wine Festivalu«, gdje su craft pive stajale ravnopravno uz najbolja domaća vina. Posebno smo ponosi na činjenicu da je ale s ružmarinom dio menija ribljih restorana i da se zapravo savršeno slaže s ribljim delicijama, poručio je Nenad. S ponajboljim domaćim chefovima polako već razgovaraju o »pairingu« s hranom, jer ale s ružmarinom zapravo prirodno stoji uz sve najbolje dalmatinske delicije.


– To je zapravo priča koju želimo postići. Turistu zato želimo ponuditi neponovljiv autohtoni proizvod. Unatoč činjenici da je proizvodnja ovog piva skupa, nije nam cilj biti dijelom ponude svakog kafića i konobe, pa tako niti suvenirnice, već ponuditi našu kreaciju publici koja je zna cijeniti. »Red« je naša druga piva koja je nedavno izašla na tržištu. Ja lebdim negdje između crafta i vina i to se vidi u mom stilu. »Red« je zato tamnije pivo, po karakteru i okusu puno drugačije od alea. Osjetne je gorčine, a da bi dobili crvenu boju koristimo prženi slad, koji nam osigurava i strukturu karamele. No, balans okusa je najvažniji, a to smo postigli korištenjem američkog hmelja, koji je obogaćen citrusnim notama. Za ovo je pivo najviše ljudi kazalo da je izbalansirano i savršeno zaokruženo, rezimirao je Nenad, kazavši kako su svojim pivama željeli privući one koji zapravo nikada ili vrlo rijetko konzumiraju alkohol.


Turistički gastro proizvod


– Tako smo se odlučili pozicionirati na tržištu. U restoranu »Foša« poslužuju ga kao aperitiv, jer toliko je lagan i osvježavajući. U turizmu i ugostiteljstvu bolja i kvalitetnija prezentacija craft piva apsolutno ima svoje uporište i potrebu, što će godine, vjerujem i pokazati. Vinske karte danas u »must have«, dok su pivske ostale u zapećku. No, pogled na pivo kao vrhunski proizvod polako se mijenja. Mi smo u tom pogledu imali jako puno sreće, jer ugostitelji i sommelieri nas već poznaju, zbog čega i dobivamo sve više pozivnica za vinske festivale. Craft pivo je i dalje proizvod za probranu publiku. Naša je politika zato biti dijelom ekskluzivnih hotela i restorana, rekao nam je Nenad, koji svoja piva nudi i u interaktivnom paketu »Welcome to Croatia« s QR kodom na njihovu web stranicu, gdje nude pregled svih objekata gdje se njihovo pivo u Hrvatskoj može popiti s prijedlozima za restorane, ali i što posjetiti u svakom gradu gdje se »Adriatic« nudi.


Zaokruženi turistički proizvod i suvenir koji okusom ocrtava najbolje od Dalmacije, dodaje Nenad savršeno se uklapa u rastuću kulturu ispijanja piva u nas.


– Craft scena je jaka i kvalitetna, a najbolja piva kvalitetom konkurira vinima. Mi zato i na svjetskom nivou jako dobro kotiramo unatoč činjenici da u nas još uvijek nema sustavnog obrazovanja za majstora pivara. Smisao nije slijediti trendove nauštrb kvalitete. »Beer food« još je jedan segment ponude koji našem tržištu nedostaje i tu suradnji s domaćim chefovima želimo pokrenuti pravu malu gastro revoluciju. Zato vinare gledamo kao partnere, a ne konkurenciju. Oni su odradili veliki posao nakon rata. Mi želimo njihove dobre prakse implementirati u našoj priči. Pivo je početak. Žitarice su se nekada uzgajale za pivo, a ne za kruh. Od pivarskog se kvasca počeo raditi kruh. Pratimo trendove naših konkurenata, jer s pivima smo u trendu, ali u ostalom kaskamo, mišljenja je Nenad.


»Adriatic« je brend cijele jadranske obale, što žele postići u godinama koje dolaze. Prva će vrata otvoriti skorom prezentacijom trećeg piva »Sun« i time upotpuniti svoj dalmatinski tirs.


– Partnerski odnosi s hotelijerima i ugostiteljima tu se pokazuju kao najvažnija karika. U odnosu na vinare mi u mjesec dana možemo našim partnerima ponuditi proizvod koji njihovi gosti traže, što je jedan od naših najvažnijih snaga. Pivo je jako zahvalno, kako za sljubljivanje s hranom, tako i kao namirnica. Mjesta na tržištu ima i za vina, pjenušce i pivo, no samo će najkvalitetniji opstati. Mi zato prodajemo doživljaj, jer to je ono što moderan turist traži. Kod nas zato nema polovično i djelomično. Rad i odricanje ono je što je obilježilo našu avanturu. Zato se i nasmijem svaki puta kada kušam svoju pivu. Pivarstvo je natjecanje o kojem ovisi život. Iz strasti dolazi zadovoljstvo, jer kada ih spojite u jedno dobivate ultimativni užitak, doživljaj koji se ne zaboravlja, zaključio je Nenad, dodavši kako im je za ovu sezonu prioritet ovladati Jadranom, a potom se proširiti i na ostatak Hrvatske.


Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.