Spoznaje o tome tko, gdje, kako i zašto dolazi na odmor na prostor Zadarske županije, što gosti o nama znaju i što od odmora traže, podloga je za unapređenje promocije i prodaje. Stoga je Turistička zajednica Zadarske županije tijekom 2022. godine provela istraživanje »Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije«. Glavni nalazi istraživanja pokazuju da strani gosti ostaju u prosjeku osam dana, a polovina tih gostiju je stigla osobnim automobilima. Dvije trećine gostiju je za boravak kao tip smještaja koristilo privatne apartmane, a većina ih je u Zadarskoj županiji boravila s partnerima i obitelji.
Prvi posjet
Direktorica TZ-a Zadarske županije Mihaela Kadija osvrćući se na rezultate istraživanja istaknula je da su ovim zanimljivim istraživanjem stekli i dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja, odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima.
– Zadovoljni smo što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije, odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih u destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi put boravio u destinaciji, oni su došli informirani i upoznati s ponudom, što opovrgava tvrdnje o »slučajnom turizmu«, kazala je Kadija.
Osnovni motiv izbora upravo Zadarske županije je bilo sunce i more, sljedeći motiv dolaska je priroda, odnosno posjet gradovima. Kad je riječ o sadržajima, najveći interes gosti su iskazali za nacionalnim parkovima i parkovima prirode, pješčanim plažama i lokalnim specijalitetima. Stoga se ta tri temeljna sadržaja preporučuju dodatno komunicirati prema svim gostima.
Rezultati istraživanja također su pokazali da je 66 posto gostiju Zadarsku županiju posjetilo prvi put, a čak 31 posto anketiranih gostiju ostaje od 8 do 14 dana, pritom 9 posto gostiju i duže. Takvi gosti imaju puno više vremena, a i potrebe za konzumacijom sadržaja koje Zadarska županija kao turistička destinacija nudi.
Istraživanje potvrđuje dominaciju dolazaka automobilima jer više od polovine gostiju, njih čak 52 posto stiže automobilom, a što nas čini prvenstveno autodestinacijom, dok je kod vrste smještaja dominantan apartmanski, jer 66 posto gostiju Zadarske županije za boravak bira smještaj u apartmanima. No, kada promotrimo razdoblje dolaska, gosti su značajno češće doputovali automobilom tijekom sezone (srpanj, kolovoz), dok su za vrijeme posezone (rujan, listopad) značajno češće doputovali avionom.
Najdraži apartmani
Boravak u apartmanima dominira u cijeloj županiji, pa je tako 64 posto anketiranih bilo smješteno u apartmane, 16 posto u hotele, 14 posto ih je u kampovima, a 6 posto u ostalim oblicima smještaja. Iz istraživanja je jasno da hoteli kao tip smještaja imaju značajniju ulogu u razdobljima pred i posezone, kao što su kampovi na vrhuncu u samom srcu sezone.
Najveći dio gostiju dolazi s partnerima, 41 posto, odnosno s obitelji, 38 posto, dok ih 20 posto dolazi s prijateljima. Najveći dio mikrolokacija u Zadarskoj županiji su obiteljske, dok prostor grada Zadra posjećuju mnoge grupe prijatelja kao i samci.
Iako je glavni motiv odabira destinacije sunce i more, a potom priroda i posjeti gradovima, značajni su i motivi kultura, sportske aktivnosti, eno-gastro ponuda i nautika. Autogostima su sportske aktivnosti češći motiv, a rjeđe posjeta gradovima i kulturni sadržaji, dok je kod onih koji su doputovali avionom ili autobusom motivacija obrnuta. Wellness/spa/zdravstveni razlozi veći su motiv za hotelske goste, dok su goste koji su potražili smještaj u kampovima češće motivirali sportski sadržaji, a rjeđe posjeti gradovima i kultura nego ostale. Kultura i posjeti gradovima značajnije zanimaju goste apartmana.
Razvoj eno-gastro proizvoda
Posjet gradovima, kultura i wellness/spa sadržaji češći motiv za dolazak gostiju na zadarsko područje, odmor vezan uz sportske aktivnosti i eno-gastronomska ponuda češći je motiv za dolazak na Pag, a priroda i sportske aktivnosti za rivijeru Paklenica.
Svi su strani gosti najviše zainteresirani za nacionalne parkove i pješčane plaže, a zatim slijede lokalni specijaliteti. Znajući od ranije da su eno-gastro sadržaji visoko na ljestvici interesa gostiju, a također i bogate potencijale Zadarske županije na tom polju, TZ Zadarske županije i provodi posljednjih godina projekt razvoja eno-gastro proizvoda županije. Auto-gosti imaju nešto izraženiji interes za ronjenje, OPG i kušaone, te zabavni tematski park dok avio goste zanimaju prvenstveno nacionalni parkovi, zatim kulturna baština i muzeji, kao i organizirani izleti, te jedrenje.
Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE