Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

DIREKTORICA TZ ZADARSKE ŽUPANIJE

Gostima ne nudimo samo sunce i more nego i proizvode i jela iznimnih okusa koje oni stvaraju

Autor: Nikolina Lucić

31.03.2023. 10:00
Gostima ne nudimo samo sunce i more nego i proizvode i jela iznimnih okusa koje oni stvaraju

Foto: Filip Brala



Nova turistička sezona polako kuca na vrata. Ove smo sezone napokon oslobođeni epidemioloških ograničenja i straha od putovanja, tako da svi relevantni dionici turističke industrije očekuju iznadprosječnu sezonu, kako u špici, tako i u razdoblju predsezone i posezone. Zimski je period, osim po pripremama za prve posjetitelje, poznat i kao sajamsko razdoblje, kada se sve važne turističke kompanije i zajednice predstavljaju potencijalnim turistima i eminentnim tržištima.


HTZ u suradnji s lokalnim zajednicama pametno iskorištava svaku priliku za dobru promociju, tako da su ljepote Lijepe Naše prezentirane na svim relevantnim europskim sajmovima. Među turističkim zajednicama koje marljivo rade na promociji destinacije je i Turistička zajednica Zadarske županije s direktoricom Mihaelom Kadijom, s kojom smo razgovarali o važnosti sajmova za izgradnju stabilne baze turista, inovacijama u turizmu i potrebama modernog turista.


Doba sajmova


Iza vas je intenzivno radno razdoblje u kojem ste na brojnim velikim sajmovima prezentirali ponudu Zadarske županije. Na kojim ste sajmovima od početka godine sudjelovali? Zbog čega su turistički sajmovi tako važni u pripremi za turističku sezonu?




– Od početka godine TZ Zadarske županije je nastupio na ukupno 13 turističkih sajmova, a odrađena je i jedna značajna posebna prezentacija. Sezona sajamskih nastupa je započela s važnim kamping sajmovima u Nizozemskoj i Njemačkoj – Vakantierbeurs i CMT, u okviru štanda Hrvatske turističke zajednice zajedno s gospodarskim subjektima iz Zadarske županije. Krajem siječnja uslijedili su sajmovi MATKA u Helsinkiju, u Finskoj, na kojem je TZ Zadarske županije nastupio u prezentaciji Dalmacije sa županijskim turističkim zajednicama Dalmacije i Like, te New York Travel Adventure Show u New Yorku, na kojem je nastupila zajedno s TZ-om grada Zadra u okviru štanda Hrvatske, zemlje partnera.


Odrađena je prezentacija u Luksemburgu u organizaciji predstavništva Hrvatske turističke zajednice za zemlje Beneluksa. Prezentacija u suradnji s najvećim luksemburškim turoperatorom Luxairtoursom održala se 24. siječnja, a nazočilo joj je više od 130 putničkih agenata iz Luksemburga i okolnih zemalja koje mu gravitiraju.


Zatim su početkom veljače odrađeni sajmovi Destinations u Londonu i Vacances u Bruxellesu, na kojima je Turistička zajednica Zadarske županije nastupila zajedno s županijskim turističkim zajednicama Dalmacije i Like. Do kraja veljače odrađeni su nastupi na sajmovima u Italiji, u Milanu – Borsa Internazionale del Turismo; u Belgiji, u Gentu – Fiets en wandelbeurs; u Njemačkoj, u Münchenu – Freizeit Reisen Erholung i u Nizozemskoj, u Utrechtu – Fiets en wandelbeurs. Potom su uslijedila tri nastupa u ožujku i to na najvećem sajmu turizma na svijetu ITB u Berlinu, u Austriji na sajmu Ferienmesse u Beču i u Francuskoj, u Parizu na sajmu MAP gdje je TZ Zadarske županije sudjelovao na Sell Croatia radionici s francuskim agentima.


Turistička zajednice Zadarske županije u Milanu


Turistički su sajmovi iznimno važna aktivnost svih turističkih tvrtki jer omogućuju osobni susret sa širokim slojevima potencijalnih klijenata, te su svojevrstan pokazatelj budućih kretanja turizma koja itekako trebamo pratiti. Pored toga što nam služe kao pristup potencijalnim brojnim posjetiteljima, ne treba zanemariti ni činjenicu da je i sva naša konkurencija redovito prisutna na turističkim sajmovima, pa je svakako potrebna i naša nazočnost.


Turistička zajednica Zadarske županije zato je redovno prisutna na svim za nas značajnijim turističkim sajmovima, bilo u sklopu nastupa Hrvatske turističke zajednice, samostalnim nastupima ili onima koji se realiziraju kroz partnerstvo s drugim županijskim turističkim zajednicama, ili kao samostalni nastupi s partnerima iz naše regije – komercijalnim subjektima i lokalnim turističkim zajednicama. Posebice se u ovoj godini povratka sajamskih nastupa na pretpandemijske razine osjeća u kolikoj je mjeri turistička publika željna sajmova, a mi smo svojim nastupima maksimalno to i iskoristili.


Koje od aktivnosti usmjerenih na promidžbu, a koje provodi TZ Zadarske županije smatrate posebno važnima? Jesu li to digitalne kampanje koje u modernom turizmu postaju sve važnije?


– Moramo naglasiti kako je u marketingu i oglašavanju, a to posebno dolazi do izražaja u destinacijskom marketingu i izgradnji destinacijskog brenda, važan kontinuitet i konzistentna promidžba. I to zaista nastojimo činiti. Mi komuniciramo s tržištima cijelu godinu. Naše kampanje u 2022. godini trajale su osam mjeseci, do listopada, a s aktivnostima smo nastavili i u prosincu. Možemo reći kako je to bila i posljednja marketinška kampanja u 2022. godini, ali i prva u 2023. godini jer je ciljala tržišta poznatih po ranom, zimskom bookingu, ali i od posebnog fokusa za predsezonu.


Kampanja krovnog naziva »See You Soon!« ciljala je na postojeće i potencijalne goste Zadarske županije s tri ključna tržišta – Njemačke, Austrije i Nizozemske, i to u periodu godine kada su na odabranim tržištima dani kratki, tamni i hladni. Vizualna strategija pratila je ideju kampanje kroz izuzetno plave, sunčane i morske motive kako bi se dobilo na dodatnoj vidljivosti te kako bismo se istaknuli u odnosu na tada aktualne blagdanske reklamne kampanje. Promocija se realizirala u suradnji s najvećim medijskim kućama na svakom tržištu i to isključivo kroz vizualno snažne formate na digitalnom vanjskom oglašavanju i to u središtima i najprometnijim lokacijama najvećih gradova, kao i online video i velikim branding display oglasima na najposjećenijim portalima tržišta.


Eno-gastro aduti


Na koje ste se dijelove turističke ponude posebno usredotočili? Kakva su pitanja turisti na sajmovima najčešće postavljali?


– Turiste uobičajeno zanima sve, ovisno o tome dolaze li prvi put, kakve interese imaju i kakav odmor i kada žele. Tako ih zanima dolazak, prometna povezanost, trajektne i brodske veze, sve vrste smještaja, kultura, prirodne ljepote, otoci, izleti, aktivnosti, hrana i piće i još koješta. Značajno je istaknuti da je većina posjetitelja bila oduševljena ulaskom Hrvatske u Schengen i uvođenjem eura.


Ove smo godine, kako bi se još dodatno istaknuli među jakom konkurencijom, u okviru pojedinih sajamskih nastupa na velikom i za nas značajnom tržištu Njemačke, organizirali posebne enogastro prezentacije kojima smo pored opće turističke ponude posebno pokazali i naglasili naše mogućnosti. Na međunarodnom sajmu turizma Freizeit Reisen Erholung 2023, a koji se održao u Münchenu od 22. do 26. veljače 2023. godine i na kojem je Hrvatska nastupila kao zemlja partner, TZ Zadarske županije je imao vrlo zapažen nastup. S obzirom na to da je Hrvatska bila zemlja partner te time plijenila veliku pozornost, kako samim otvorenjem sajma, tako i bogatim programom tijekom cijelog trajanja sajma, zanimljiv program Zadarske županije u našoj organizaciji bio je vrlo dobro popraćen. Naime, TZ Zadarske županije se uz podršku turističkih zajednica s otoka Paga u sklopu programa predstavljao u udarnim danima, u petak i subotu, 24. i 25. veljače 2023., i to glazbeno-umjetničkim programom, odnosno nastupima klape Leut, prezentacijom kulture i tradicije putem nazočnosti djevojaka u paškoj nošnji s jedinstvenom čipkom kao i degustacijom sira s Paga i vina iz Ravnih kotara, a koje su privukle brojnu oduševljenu publiku.


ITB Berlin


Od 7. do 9. ožujka je uslijedio nastup na najvećem sajmu turizma na svijetu ITB u Berlinu, na kojem se Turistička zajednica Zadarske županije predstavila na samostalnom štandu zajedno s nizom partnera iz Zadarske županije. Zajednički nastup osnažili su brojni suizlagači, a u okviru nastupa već je prvog dana organiziran »Meet&Taste« susret kojim su se produbile poslovne veze, ali i prezentirala eno-gastro ponuda. Degustirao se pršut, paški sir, kao i vina zadarskog kraja, a točio se i zadarski Maraschino. Privlačno uređen štand s karakterističnim vizualima iz Zadarske županije plijenio je pozornost na središnjem mjestu u hali neposredno uz prepoznatljiv štand HTZ-a.


Event u Beču


Iza vas je i gastroprezentacija održana u Milanu. O čemu je točno riječ, kome je bila namijenjena i kakve ste delicije predstavili?


– Nastavno na program razvoja eno-gastro turizma koji smo započeli u prošloj godini, jedna od ključnih točaka u programu rada za ovu godinu jest predstavljanje naše turističke regije kroz enogastronomiju. Počeli smo s time na sajmovima, a sada nastavljamo kroz zanimljive prezentacije na našim bliskim emitivnim tržištima. Cilj je predstaviti županiju kao destinaciju održivog turizma, promovirati dalmatinski način života kroz hranu kombinirajući nove trendove u gastronomiji s kulinarskom tradicijom i običajima ovoga kraja.


Prvo je događanje za talijanske medije u prostorima La Cucina Italiana – brenda renomiranog travel izdavača Condé Nast u Milanu, mjesta raznih enogastro okupljanja. Zadarska županije predstavila se kroz vrhunske namirnice i proizvode koje će talijanskim influencerima i specijaliziranim medijima predstaviti chef Josip Vrsaljko, prvo kroz malu školu kuhanja, a potom i »cooking show« na kojima će se spremati, a potom i kušati jela od ribe, paškog sira i skute, začinjeno maslinovim uljem i drugim lokalno uzgojenim začinima.


Pred vama je i ekskluzivni event u Beču, koji ostvarujete u suradnji s Falstaffom. Što pripremate u sklopu bečkog programa i tko vam je ciljna publika?


– Izuzetno smo sretni i počašćeni kako prezentaciju na nama izuzetno bitnom tržištu, Austriji, i to u Beču, radimo u partnerstvu s, ne samo broj jedan digitalnim medijem u Austriji, već najvećim časopisom i autoritetom za vino, hranu i putovanja na njemačkom govornom području Europe, »Falstaffom«. Bit će to događanje koje slavi najraznovrsniju hrvatsku regiju – Zadarsku regiju – i donosi dalmatinski stil života izravno u europsku metropolu, događanje koje govori o Zadarskoj regiji kao regiji punoj okusa, regiji koja je više od sunca i mora, regiji u kojoj sunce i more stvaraju proizvode i jela iznimnih okusa.


Na prestižnoj lokaciji Museumsquartiera koju posebno obilježava spoj povijesne i moderne arhitekture, prostor u carskom krilu Fischer von Erlach, ugostit će proizvođače, destinacije i chefove Zadarske županije, koji će svoje delicije predstaviti bečkoj eno-gastro sceni, travel i gastro – medijima, turističkim profesionalcima, ali i privatnim konzumentima, ljubiteljima dobre hrane i vina.


Destinacija i sportskog turizma


Pred gradom je i domaćinstvo Svjetskom kongresu sportskog turizma u travnju. Imate li već pokoju insajdersku informaciju o tome koje će teme kongresa biti? Kakvo će učešće TZ-a Zadarske županije biti u pripremi i realizaciji Kongresa?


– Domaćinstvo Svjetskom kongresu sportskog turizma za nas predstavlja veliku priliku i zahvalni smo što će tako značajno svjetsko događanje biti baš u našoj županiji. TZ Zadarske županije i TZ grada Zadra su zajednički, kao domaćini, od početka uključeni u projekt, te će se svojim doprinosom uključiti u organizaciju prihvata ovog zahtjevnog projekta. Tako ćemo, uz ostalo, biti domaćini i koktela dobrodošlice, te organizirati izlete po županiji.


Za detaljan plan kongresa, pričekajmo službenu najavu Ministarstva turizma i sporta, no sigurni smo kako će teme biti aktualne za ovaj, za Zadarsku županiju, perspektivni turistički proizvod. Mi zaista kao najraznovrsnija hrvatska regija imamo pregršt resursa i ponude sportskih aktivnosti na otvorenom – od sportova na rijeci i moru, preko brojnih pješačkih, planinarskih, i biciklističkih ruta, sve do avanturističkih sadržaja za sve ciljne i dobne skupine, Dodajući na to sportske sadržaje Zadra s Višnjikom, te resurse turističkih kompanija poput Falkensteinera i Ilirije koji ulažu u proizvod sportskog turizma, očito je kako zaista jesmo destinacija sportskog turizma, što je i dovelo do domaćinstva ovog kongresa.


Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.